Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mails onderschept door Spamfilter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Vanuit mijn domein verstuur ik wekelijks een e-mail nieuwsbrief die netjes grafisch is opgemaakt. Voor deze nieuwsbrief heeft iedereen zich overigens actief aangemeld en hanteer ik een dubbele opt-in procedure. Bij persoonlijke navraag bij enkele van mijn abonnees, ben ik erachter gekomen dat een deel van mijn nieuwsbrieven onterecht worden onderschept door Spamfilters. Hier heb ik natuurlijk de balen van :(

Ik begrijp dat het vervolgens aan de ontvanger is om actief bij de spamfilter aan te geven dat mijn mailings "OK" zijn echter ben ik op zoek naar een aantal standaard guidelines. Kan iemand mij tien punten noemen waaraan mijn nieuwsbrief dient te voldoen met als doel de onderschepping door spamfilters te minimaliseren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
Om dit te voorkomen zal je spamassassin moeten begrijpen, aangezien deze volgens mij het meest gebruikt wordt.

Absoluut not done: links met een tracker erin. Verder zou je je IP-adres waarvan je verzend eens moeten bekijken.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Hoe stuur je de brief naar meerdere mensen? Mailtjes met tig email adressen in de header word sowieso al _veel_ als spam gezien.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
spf record aanmaken? zul je wel niet kunnen...

you had me at EHLO

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-11 17:44

Kirpeknots

Wazzup!

Let ook even op de opmaak van je mails. Te veel "remote linked images" zorgt ook voor een spamclassificatie bij spamfilters. (als ze hiervoor ingericht zijn).

Steeds meer spammers gebruiken remote linked images om filters te omzeilen.

De spampakketten kijken naar de verhouding "echte text" en remote linked images. Als die verhouding scheef is wordt het bericht als spam geclassificeerd. Dus met een Fancy layout wordt je sneller als spam geclassificeerd. Zorg ook even dat je smtp server of IP adres en je domein niet black-listed is bij spamhaus/spamcop/spews etc etc.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
@home is sowieso nu geblacklist bij eh, spamhaus geloof ik... kan ook spamcop zijn hoor

you had me at EHLO

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-11 17:44

Kirpeknots

Wazzup!

En de dynamische IP range (ADSL klanten) van bbeyond is ook blacklisted bij spews.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties. Ben mij nu aan het verdiepen in de regels spamassassin (http://spamassassin.apache.org/tests_3_1_x.html). Erg pittige materie.
Kortom: alle hulp is welkom!

• vinux
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-04 20:49
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik verstuur maandelijks/ 2-maandelijks een nieuwsbrief met komende activiteiten van een culturele organisatie. We hebben een 1000 tal adressen van mensen die hun adres nagelaten hebben op één van onze activiteiten. ( Om aan te geven dat we opt-in respecteren en geen spammers zijn)

Vroeger verstuurde ik een de nieuwsbrief door aan mezelf met een 150 adressen in bcc.
(de provider laat niet meer toe tegelijkertijd)

Nu merk ik ook dat meer en meer weggefilterd wordt.

Enige tests wezen uit dat wanneer ik de correspondent niet in bcc zet maar rechtstreeks mail de mail niet als spam wordt gemarkeerd.

Zijn er programmas om vanuit een excel list een mail afzonderlijk per rij/adres te versturen?
Een ander probleem is dat vaak images die nu op de site staan en via link in de nieuwsbrief html getoond worden wegens privacy redenen niet getoond worden.

Hoe kan je image volledig embedden in de html? Ik hoef de lezers niet te kunnen nagaan.

Ben jij al iets verder geraakt motorracer?

Mvg,

vincent

[ Voor 22% gewijzigd door vinux op 29-01-2007 17:29 ]

Pagina: 1