Van het MAC Adress het IP Adress achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-03 07:39
Ik heb wel het adress van een MAC Adress van een draadloos router, maar nu zou ik hier graag ook het IP Adress van willen weten.

Is dit mogelijk ?

Alvast bedankt,

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 10:07
Dat moet volgens mij kunnen met een arp-table. Moet je daar wel bij kunnen natuurlijk

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Als het IP adres in je ARP cache staat kun je dat zien met "arp -a".
Je zou eerst kunnen proberen het broadcast adres van je subnet te pingen.

Anders een ARPwatch sessie draaien:

Arpwatch is a tool that monitors ethernet activity and keeps a database of ethernet/ip address pairings. It also reports certain changes via email. Arpwatch uses libpcap, a system-independent interface for user-level packet capture. Before building tcpdump, you must first retrieve and build libpcap, also from LBL, in: ftp://ftp.ee.lbl.gov/libpcap-*.tar.Z.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31
2e hands gekocht en nul documentatie erbij? Dan is het het simpelste om hem gewoon te resetten naar de fabriekswaarden.

Anders wordt het wat lastiger, omdat je ook al geen idee hebt in welk subnet het ding zit.

Ik heb in een handleiding van een printerserver wel eens gelezen dat ze handmatig een entry in je ARP-tabel zetten en dat je vervolgens bij die printerserver kon, maar de precieze procedure (en of dat ook werkt als het ding al een ip heeft / of het ook werkt met andere apparaten/fabrikanten) weet ik niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mars18
Kokkers schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:41:
Als het IP adres in je ARP cache staat kun je dat zien met "arp -a".
Je zou eerst kunnen proberen het broadcast adres van je subnet te pingen.

Anders een ARPwatch sessie draaien:

Arpwatch is a tool that monitors ethernet activity and keeps a database of ethernet/ip address pairings. It also reports certain changes via email. Arpwatch uses libpcap, a system-independent interface for user-level packet capture. Before building tcpdump, you must first retrieve and build libpcap, also from LBL, in: ftp://ftp.ee.lbl.gov/libpcap-*.tar.Z.
bedankt, alleen dat libpcap kan ik niet terugvinden in de ftp server, het adress is onjuist
hopelijk heb je de goede link nog

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:59

Haan

dotnetter

Als je er een pc op aansluit, krijg je dan geen ip-adres uitgedeeld van het ding? Dan hoef je alleen maar te kijken naar het adres van je gateway (= de router) en klaar :)
Anders resetten en dan hetzelfde verhaal.

Welk merk/type is het trouwens? Want zoveel adressen worden er niet gebruikt door routers, meestal is het 192.168.x.x

[ Voor 22% gewijzigd door Haan op 05-12-2006 11:55 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Mars18
Ik heb geen toegang meer tot de draadloze router. het is mijn opdracht om te kijken of het netwerk goed beveiligd is, ik heb libpcap-0.9.5 gedownload, maar ik heb geen idee wat ik moet starten hiermee.

Ik hoop dat ik nog het ip adress kan achterhalen doormiddel van het mac adress

Iemand nog tips ?

Het gaat om een Belkin Wireless G Router 2.4 GHZ 802.11 G

[ Voor 9% gewijzigd door Mars18 op 05-12-2006 11:56 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, als ik hier in de search zoek op een dergelijk probleem, dan zie je dat dit al heel veel besproken is. Bovendien kan ik nou niet echt geloven dat je zelf ook maar enigzins gezocht heb om je probleem op te lossen.

Beetje eigen inzet kan geen kwaad..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.