Toon posts:

selecteren oce printer - trage response

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Bij het selecteren van OCE printers vanuit een willekeurige MS Office applicatie wordt de response tijd van de gehele PC erg traag. Zelfs zo erg dat de ambtenaren er over gaan klagen (dat zegt wel wat). De afdrukken zelf worden wel gewoon behandeld/afgedrukt.

Bij het selecteren van HP printers vanuit dezelfde situatie, geen vertraging.

Situatie gegevens:
XP professional + SP2
Office 2003 + SP2
Gebruikte OCE = VarioPrint 2045

Er zijn de laatse weken geen grote patchesof updates uitgevoerd op het netwerk. De problemen doen zich sinds eind van vorige week voor.

Heeft iemand ervaring met dit verschijnsel, laat het aub weten.
Meer info nodig, vraag en ik zal kijken wat ik kan beantwoorden.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-07 22:04
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:22:
L.S.

Bij het selecteren van OCE printers vanuit een willekeurige MS Office applicatie wordt de response tijd van de gehele PC erg traag. Zelfs zo erg dat de ambtenaren er over gaan klagen (dat zegt wel wat). De afdrukken zelf worden wel gewoon behandeld/afgedrukt.
...
Geen supportcontract met OCE? Lijkt me toch dat zij hun eigen printerdrivers wel kennen en moeten kunnen helpen met lokaliseren van het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
OCE geeft aan dat aangezien er niks is veranderd aan de drivers en aan het netwerk de fout aan onze kant moet zitten.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-07 22:04
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:31:
OCE geeft aan dat aangezien er niks is veranderd aan de drivers en aan het netwerk de fout aan onze kant moet zitten.
Lekker behulpzaam.... en hoeveel betaalt de baas daar nou voor elke maand.....goede reden om de volgende keer eens verder te kijken....
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:22:

Er zijn de laatse weken geen grote patchesof updates uitgevoerd op het netwerk. De problemen doen zich sinds eind van vorige week voor.
Na 10 jaar troubleshoot ervaring, niet noodzakelijk in netwerken en printers, heb ik altijd problemen met dit statement. Eén van de twee beweringen blijkt achteraf meestal niet helemaal correct.

Maar goed.... als je de printer eens als test direct met een PC of laptop verbindt? Met een crosscable, bijvoorbeeld? Is het dan ook zo traag? Zo ja, probleem met instellingen op PC (of in de printer), zo nee.....netwerk probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip, ga ik morgen gelijk testen, kan vandaag het pand niet in. alle gebruikers vrij voor sinterklaas..... (strange world)

Verwijderd

Topicstarter
E.e.a. getest.

Het probleem doet zich alleen voor met OCE 2045 Varioprint servers.
Het probleem komt tot uiting bij het werken in Excel. Als je een andere printer selecteerd, wordt Excel erg traag. De printopdracht wordt verder wel goed verwerkt.
Als je echter na het wissen van de printer wilt verder werken in het bestand, reageert Excel nog steeds traag.
Het verschuiven van een rij kost ongeveer 8 seconden nadenktijd en copy/paste nog langer.

Als ik de printer weer terugzet naar de oude (HP), dan is het probleem niet meer aanwezig.
Als ik voordat ik ga beginnen in Excel de default printer alvast instel in een OCE 2045 Varioprint, dan heeft het programma geen enkele vertraging.

Heb zelf ook al de drivers getest en met de laatste heb ik de beste performance +/- 8 seconden vertraging. Met oudere drivers is het nog langzamer.

Wie heeft er nog suggesties, tips of nog beter de oplossing...
Pagina: 1