OpenTTD: 1992?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
nieuws: 'Playstation 3 in Linux niet sneller dan Pentium III'
De hoeveelheid geheugen speelde de console ook parten: 256MB bleek te weinig te zijn om het besturingssysteem soepel te laten lopen. OpenTTD, technisch gezien een spel uit 1992, was volgens Heise dan ook praktisch onspeelbaar.
Dit is onzin, van OpenTTD word vrijwel elke dag een nieuwe versie uitgebracht (nightlies), af en toe ook een release (de link in de quote).

Het spel is een paar jaar geleden gedecompiled van de originele TTD en er zijn bugfixes doorgevoerd, nieuwe features, nieuwe graphics. Het heeft dezelfde look&feel van TransportTycoonDeluxe 1992 maar het is zeker niet hetzelfde.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
En daarom staat er 'technisch gezien', omdat het oorspronkelijke spel uit 1992 is. En je weet ook niet welke versie van OpenTTD Heise heeft gebruikt bij de test ;)

The devil is in the details.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Het is een beetje vreemde woordkeuze, dat geef ik ook zelf toe.

Maar als OpenTTD developer wil ik wel zeggen dat TTD uit 1992 is, en niet OpenTTD. Je kan die twee dan eigenlijk ook niet vergelijken, alleen op het feit dat ze beiden (bijna) hetzelfde uitzien.

Volgens mij hebben ze 0.4.8 gebruikt, gecompileerd in debug mode met timidity (tenminste wat mijn duits me zegt van die pagina). En ironisch genoeg is het timidity (midi player voor linux) die voor ongeveer 70% van de CPU usage zorgt. T'is gewoon bagger.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Hahn
Ik heb er maar 'OpenTTD, gebaseerd op het spel TTD uit 1992' van gemaakt. Nu tevreden? ;)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

Cyphax

Moderator LNX
In feite zijn er in OpenTTD maar een paar dingen die uit '92 stammen en dat zijn de graphics die het spel kan gebruiken (de originelen) en de ideeën in het spel. De engine is een complete moderne herimplementatie.

Het ging eigenlijk om de systeemeisen zoals ik het lees, 1992 als jaartal lijkt alleen bedoeld om kracht bij te zetten aan het gegeven dat het beroerd draait op splinternieuwe hardware. Ik weet niet of OpenTTD een snellere PC nodig heeft dan TTD, ik herinner mij dat ik lang TTD op een 486 heb gespeeld en dat ging best goed. :)
Hahn schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:58:
Ik heb er maar 'OpenTTD, gebaseerd op het spel TTD uit 1992' van gemaakt. Nu tevreden? ;)
Het is wel correcter geformuleerd. Ik denk persoonlijk dat het nog steeds niet de beste manier is om je punt duidelijk te maken tho. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Cyphax op 05-12-2006 12:01 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:58:
_/-\o_

Denk dan ook dat dit beter zal zijn:
'OpenTTD, een doorontwikkeling van het spel TTD uit 1995'

[ Voor 24% gewijzigd door webfreakz.nl op 05-12-2006 12:06 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Hahn schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:17:
En daarom staat er 'technisch gezien', omdat het oorspronkelijke spel uit 1992 is. En je weet ook niet welke versie van OpenTTD Heise heeft gebruikt bij de test ;)
Het oorspronkelijk spel Tansport Tycoon komt uit 1994, echter waar openTTD op is gebasseerd is Transport Tycoon Deluxe uit 1995.

Zie ook wikipedia

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 05-12-2006 12:05 ]

• Hahn
De bron die ik had gebruikt zei 1992, zal het weer even fixen :P

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
bezigheidstherapie :P

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou TTD voluit schrijven als Transport Tycoon Deluxe of er een title tag aan hangen met de volledige tekst. Niet iedereen kent TTD. Pfff, de ketters. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hahn
Ik blijf bezig :z :P

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

Cyphax

Moderator LNX
-NMe- schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:12:
Niet iedereen kent TTD. Pfff, de ketters. :P
Dat soort mensen behoren zoveel mogelijk geweerd te worden van onze mooie site!!1

Evenwel is het een goed idee, of gebruik de abbr-tag (of als er een voor acroniemen is pak je die), kan ook nog.
Ben je wel zometeen niet meer trainee maar die-hard. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 05-12-2006 13:17 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Hahn schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:12:
De bron die ik had gebruikt zei 1992, zal het weer even fixen :P
Hehe, super _/-\o_

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
En nu is het wel weer mooi geweest :> :w

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.