Oververhitte A8N32-SLI

Pagina: 1
Acties:

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Ik heb sinds kort een A8N32-SLI nadat door het overlijden van mijn 6800 Ultra ik moest overstappen van AGP naar PCI-e, omdat het nu eenmaal logischer is een nieuwe PCI-e kaart te kopen ipv AGP.

Echter nadat ik mijn pc opnieuw heb geinstaleerd, doet het volgende probleem zich voor. De PC boot super traag. Nu heb ik die koeling fan die megeleverd is voor de heatpipe bij watercooling geplaatst, en is het ietsje beter. Het is alsof er een ingebouwde cooldown inzit waarna de pc dan weer verder start. Buiten het mobo en de videokaart is er niks gewijzigd aan het systeem en voorheen had ik nooit porblemen.

Zijn er meer mensen waar die heatpipe zo heet wordt dat het systeem ervan hangt/pauzeert? Of moet mijn bordje snel richting RMA?

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 22:16
De heatpipe hoort bijna niet warm te worden. En hoe warm is warm, kan je makkelijk aanraken of maar een paar seconden. Als hij idd erg warm is kan je denk ik het beste RMA'en

• jeroenvanthoog
Hij wordt erg warm, als je hem langer dan een seconde of 2 vasthoudt, dan voel je de hitte alsof je een heet kopje pakt.

Verwijderd

Ik heb net zoiets met een P5N32-sli se deluxe , die boot ook heel erg traag ...
Bij opstarten bleef hij hangen in windows logo , en het duurde bijna 3/4 minuten voordat hij opstartte ...
Dit tot 3 x aan toe voordat ik in windows kwam (reset ,powerbutton rset)
Toen kreeg ik ergens de tip om iets uit te vinken bij de harde schijf , (iets van ncq?)
Toen was het deels opgelost , maar nu als de pc voor de 1e keer opstart duurt het nog erg lang , terwijl met mn laptop binnen 4 seconden voorbij het windowsscreen is ...
als hij eenmaal opgestart is geweest is het probleem weg en start weer op normale snelheid ...

Misschien heb ik hetzelfde probleem zal eens aan die heatpipes voelen vanavond ...

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 17:56
Ik heb met een A8N-E ook in het begin problemen gehad met het opstarten, tijdens het windows logo bleef hij gewoon 1½ minuut niets doen, alsof hij even pauze had. ook bij windows setup dat je een prompt in beeld hebt voordat je de drive sellecteerd waar je windows op wilt installeren, daar bleef hij diezelfde lange poos niets doen.

Na menig boisflash etc raakte ik het probleem niet kwijt, het lag uiteindelijk aan een mallafide SATA kabel :S daar had ik dus ook random bluescreens van omdat hij plots windows eruitgooide.

• jeroenvanthoog
Ik heb idd ook het probleem dat de pc tijdens de boot een heel lange pauze inlast. En dan ook nog eens tijdens het starten van windows alles heel traag gaat. Ik zal die tip over NCQ eens doorvoeren kijken of het werkt.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 17:38
Deinstalleer de NVIDIA IDE driver maar eens, ben je direct van het probleem verlost

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik heb het zelfde mobo alleen ik heb die meegeleverde fan er niet op gezet. Ik heb hier geen problemen. Het trage opstarten kan ook door je hd liggen. Of door een te slomme cpu.

• jeroenvanthoog
Nou om een 3500+ en 2 gig ram met raptors in raid 0 sloom te noemen vind ik een beetje overdreven. Normaal moet windows dan in enkele seconden starten ipc dat ie nu een uur of at bezig is om te booten tot ik aan kan loggen op mijn domein.

Maar ik zal eens in de bios gaan rommelen

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 22:16
hier ook een A8N-32SLI Deluxe, maar hij wordt enkel een beetje warm, hij hoort absoluut niet HEET te worden naar mijn ervaring. Maar het kan ook aan je airflow liggen natuurlijk... mijn kast heeft een aardig goede airflow, misschien is die van jou vrij slecht en wordt het daarom allemaal heet.

Verwijderd

mad-dog schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:45:
Deinstalleer de NVIDIA IDE driver maar eens, ben je direct van het probleem verlost
Weet je dat zeker ?
Waar dient dat voor ?
Als dat zo is is mn probleem opgelost ...
Kan je je antwoord beetje onderbouwen ... ?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 17:56
ohja die nvidia networksuite en ide drivers zijn bagger slecht en veroorzaken veel problemen vooral met maxtor schijven.

• jeroenvanthoog
Ja, maar ik heb 2 wd raptors dus dan gaat dat argument van die maxtors weer niet op.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Bulls-NL schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:42:
ohja die nvidia networksuite en ide drivers zijn bagger slecht en veroorzaken veel problemen vooral met maxtor schijven.
Als ik het goed begrijp geven ze ook problemen met andere schrijven maar vooral met die van maxtor. En misschien moet je idd even je airflow checken.

Staat het voltage van je north bridge niet tehoog waardoor die te warm wordt? Ik weet niet zeker of het kan maar heb er volgens mij iets over gelezen :X

Verwijderd

Heb je misschien een kast waarbij het moederbord andersom geinstalleerd wordt? Dan werken die heatpipes namelijk niet goed en worden bloedheet. Wat voor kast heb je?

Verwijderd

mad-dog schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:45:
jup het werkt zeker.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
booten duurt bij mij soms ook HEEL ERG LANG ... volgens mij is dit normaal.

... tis gewoon een kutmoederboard

[ Voor 20% gewijzigd door Whiskey48 op 07-12-2006 10:08 ]

Verwijderd

Bulls-NL schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:42:
Ik heb 2 maxtor schijven inderdaad , hoe heb je dit probleem precies opgelost ?
Nvidia is toch maar 1 driver ? De videodriver ?

• jeroenvanthoog
Nee ik heb een kast waar het moederbord gewoon normaal is gemonteerd. En een zalman 9500 die er lucht over blaast met direct erachter een casefan die afvoert.

Ik zal die drivers er ook eens afgooien, kijken of het helpt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:27:
[...]

Ik heb 2 maxtor schijven inderdaad , hoe heb je dit probleem precies opgelost ?
Nvidia is toch maar 1 driver ? De videodriver ?
nope je hebt ook nog vernieuwde chipset drivers (www.asus.com had ik hem vandaan)
en die installeerde ook die zooi.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:40:
[...]

nope je hebt ook nog vernieuwde chipset drivers (www.asus.com had ik hem vandaan)
en die installeerde ook die zooi.
ikzelf heb ALLES de laatste drivers, heb het nog steeds. (had het niet altijd) ... ik kan ermee leven.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wel de ide driver uitgevinkt?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 11:43
ikzelf heb de a8n-e, en nog nooit problemen met koeling gehad...
heb een zalman fanless northbridge er zelfs op gezet (zat standaard een raar ratelende spolpony op, gelijk eraf slopen die troep...)
ik gebruik geen asus drivers (niet te downloaden (8kb/s) en ook niet echt stabiel vind ik...
Gewoon de nieuwst nForce platform drivers installeren en de firewall iig uitzetten (die verkloot een hele hoop). verder ook gewoon nvidia gpu drivers geinstalleerd
windows boot in pak'm'beet 8 seconden (a8n-e, 3500+, 2g ram)

ik zou het eerder op koeling gooien...
zijn je heatpipes niet lek ofzo? mischien heb je iets wel los gestoten

Even niets...

• jeroenvanthoog
Heb het hitte probleem nu onder controle dwz is nu redelijk stabiel op 47 graden "gulp". Ik ga maar eens windhoos weer eens opnieuw instaleren misschien dat het nog iets oplost. Ik snap er de ballen niet van.......

Het is gewoon zo dat de pc de eerste cold boot mega traag is, en dan bij een reset gewoon traag. Met mijn oude Neo2 was het allemaal in no time gestart. Als windows draait heb ik verder geen vertraging.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
thijs_cramer schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:54:
ikzelf heb de a8n-e, en nog nooit problemen met koeling gehad...
heb een zalman fanless northbridge er zelfs op gezet (zat standaard een raar ratelende spolpony op, gelijk eraf slopen die troep...)
ik gebruik geen asus drivers (niet te downloaden (8kb/s) en ook niet echt stabiel vind ik...
Gewoon de nieuwst nForce platform drivers installeren en de firewall iig uitzetten (die verkloot een hele hoop). verder ook gewoon nvidia gpu drivers geinstalleerd
windows boot in pak'm'beet 8 seconden (a8n-e, 3500+, 2g ram)

ik zou het eerder op koeling gooien...
zijn je heatpipes niet lek ofzo? mischien heb je iets wel los gestoten
8 seconden?!!

Hoe krijg jij dat voor elkaar, mijn computer (A8N-E, A64 3200+, 1 GB RAM) doet er een seconde of 40-45 over om op te starten (dan bedoel ik wel helemaal opgestart, ingelogd en wel).

Maar als ik de TS was zou ik dat bord gewoon terugbrengen, lijkt me handiger dan er de hele tijd mee gaan zitten klooien. Als ik het zo lees is dat bordje gewoon niet in orde.
Pagina: 1