Toon posts:

[Java] Inbouwen spellingscontrole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een project en wil hier graag een spellingscontrole in implementeren, om velden van formulieren te kunnen controleren.

Het gaat om een webapplicatie ontwikkeld mbv o.a. WebWork en Spring.

Nu zoek ik een geschikt pakket die de spellingscontrole voor me kan regelen. Graag zou ik zien dat de controle serverside gebeurd, zodat je niet elke client een dictionary hoeft mee te sturen.

Nu heb ik gezocht naar geschikte pakketten en kwam maar twee gratis te gebruiken pakketten tegen.

* Jazzy
Leuk pakket, alleen geen ondersteuning voor Nederlandse taal.

* JTextCheck
Ziet er veelbelovend uit maar ik krijg alsmaar een fout die aangeeeft dat er iets mis is met de configuratie.

* Google API
De applicatie zal draaien binnen een afgesloten intranet, en heeft dus geen verbinding met het internet en deze optie valt dus af

Mijn vraag:

Heeft er iemand een werken voorbeeld van een vrij te gebruiken spellingscontrole in JAVA of heeft iemand nog alternatieven?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 10:39 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

Je zou de OpenOffice spellchecker kunnen overwegen (myspell). Ik weet niet hoe eenvoudig die te gebruiken is buiten OpenOffice, maar je zou er eens naar kunnen kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Deze JMySpell zag er veelbelovend uit, en deze werkt op 'alle' talen, behalve bij de nl_NL.zip; hier geeft hij problemen, waarschijnlijk doordat hier de structuur (encoding?) anders is ofzo :S

• MBV

MBV

hmm, OpenOffice doet het hier bij mij anders prima :? ;) Zodra ik weer op linux zit (thuis) zal ik misschien nog eens kijken. Misschien is je nl_NL.zip gewoon corrupt?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op of JMySpell niet overweg kan met de nl_NL.zip.

Ik heb al van verschillende locaties die nl_NL.zip gedownload en overal geeft hij hetzelfde probleem.

Als ik de nl_NL.dic met een texteditor open dan zie ik alles netjes onder elkaar staan, terwijl ik bij andere talen dit bestand met een Unix codering zie opgeslagen.

Heb de nl bestanden van Windows/Dos naar Unix geconverteerd, en ik lijk dan al wel wat verder te komen. Helaas krijg ik dan nog een melding dat een table corrupt is.

kortom, ik kom niet echt verder

• MBV

MBV

ik zal vanavond eens op mijn ubuntu-bak kijken hoe die bestanden eruit zien. Waar heb jij je JMySpell vandaan? Is het misschien een oudere versie die incompatible is?

• MBV

MBV

bij mij zien ze er prima vergelijkbaar uit. Download anders eens de ubuntu packages voor nederlands en engels:
http://packages.ubuntu.com/dapper/text/myspell-nl
http://packages.ubuntu.com/dapper/text/myspell-en-us

Als dat niet werkt, wil ik wel even helpen met debuggen, stuur maar een mailtje (in mijn profiel)
Pagina: 1