Toon posts:

Gezocht: Goedkope router met 2 WAN poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik leg even de situatie uit. We hebben een ADSL lijn en een kabellijn. We willen deze samen op 1 router plaatsen en indien mogelijk load balancing doen.

Wat raden jullie aan ?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is niet echt mogelijk met (consumenten)routers, en sowieos zijn het 2 verschillende intefaces die niet zomaar samen gaan werken(of dat helemaal niet kunnen)

Heeft ook een computer!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:16

BHQ

De BR-6624 van Edimax? kost je €160 en ze claimen dat je er ~40mbit doorheen krijgt. Het moeilijk krijgen met veel connecties van bijv. BitTorrent zal-ie vast wel..

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

Goh, misschien wat omslachtige oplossing maar waarschijnlijk wel de goedkoopste, neem een adsl router, neem een kabel router. Sluite beide aan op een pc en verbind een hub aan deze pc.
Via hub maken clients connectie via internet via de pc die verbonden is met adsl en kabel.
Op linux kunde dan wel ergens iets vinde dat loadbalacing gaat doen ver je 2 netwerkinterfaces.
Vrees dat dedicated hardware niet zo goedkoop gaat zijn. Wat jij vraag is niet echt een consumenten-product.

Zie juist de post omtrent De BR-6624 van Edimax. Perfect, dan vervang je de pc in mijn uitleg door dit, is nog goedkoper :). Maar feit denk ik dat je 2 modems gaat moeten kopen hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Tyf op 05-12-2006 10:40 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Soho routers met 2 WAN interfaces zijn er niet, niet betrouwbaar of ze zijn niet te betalen. Ik denk dat je naar een andere oplossing op zoek moet.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 05-12-2006 10:39 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:16

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH >> Netwerken

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:20
Netgear heeft ook routers met 2 WAN verbindingen. De prosafe nogwat.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zelf zoeken, resultaten vergelijken en bij vragen/problemen pas een topic openen. het is hier geen helpdesk ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.