Toon posts:

Mac Mini + ACD vs iMac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu in het bezit van een MacBook. Deze bevalt zo goed, dat ik mijn PC maar verkocht heb.

Nu wil ik voor mijn PC een vervanger, omdat ik niet álles op mijn laptop wil doen. Ik heb nu een 20" Apple Cinema Display staan, dus een logische keuze zou zijn: Mac Mini.

Maar . . een iMac is wat sneller, heeft een C2D processor, en komt gelijk met een toetsenbord + muis. Als ik voor een iMac ga, moet ik wel mijn 20" ACD verkopen, maar dat zal geen probleem zijn.

Hoe denken jullie erover? :)

EDIT:
Ik twijfel dus tussen een Mac Mini (1,83 ghz - SD) en de iMac 20" (2,16 ghz).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 10:16 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb min of meer voor dezelfde keus gestaan: al sinds september vorig jaar een Mac Mini die super bevalt, voornemens om de Power Mac te kopen maar die bleek toch 2500 a 3000 euro te gaan kosten. Beetje zonde voor de power die ik eigenlijk alleen met af en toe voor een uurtje gamen nodig zou hebben.

Toen ook nog m'n monitor de lucht in geblazen en nu een mooie nieuwe staan, dus een iMac is ook zonde om te kopen. Al met al: Mac Mini extra geheugen gegeven en een nieuwe snelle harddisk. Ik zing het voorlopig nog wel even uit met die Mini en ik denk dat er gewoon weer een PC naast komt voor dingen waar ik Windows voor nodig heb. Of Apple moet alsnog besluiten iets tussen de iMac en Power Mac op de markt te zetten....... Ik zit namelijk niet te wachten op zo'n monster als de Power Mac.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 20:46
Same here, ik zou tekenen voor een Mac mini
die de specs van de huidige iMac 20" heeft.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Gluten Parody schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:46:
Same here, ik zou tekenen voor een Mac mini
die de specs van de huidige iMac 20" heeft.
Als jij een Mac Mini met dezelfde specs van een iMac 20" kunt vinden: PB me dan even >:)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zou lekker nog even wachten tot januari, misschien (imo waarschijnlijk) dat er een C2D Mini langskomt. Een iMac slaat nergens op daar je al een scherm hebt. Als je je scherm verkoopt en dan een iMac haalt vind ik het nog een logische keuze.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Wat sowieso altijd blijft meespelen is het feit dat een Mac mini een 2,5" laptophardeschijfje heeft, en dat is inherent traag. Natuurlijk is dat makkelijk op te lossen door een externe firewire disk erbij te nemen, maar dan is 'ie niet echt goedkoper meer :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
MacMini staat eigenlijk helemaal gelijk aan de macbook. (macbook is zelfs nog wat beter). Daarom zou ik niet voor een MacMini kiezen, aangezien je het zelfde hebt met een MacBook die aan je ACD zit.

Als ik jou was, zou ik gaan voor een iMac. Deze heeft een betere videokaart, en is natuurlijk ook een stuk sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk om te beginnen ook gewoon een Lacie firewire HD kunnen kopen, en een clone van de install op mn MacBook maken.

Alleen, kan ik het zo fixen dat alles wat ik op mijn MacBook verander (programma's / documenten) automatisch bijgewerkt wordt op die firewire HD?

Dat zou (voorlopig) wel een goede oplossing zijn, en dan wachten op een nieuwe Mac Mini :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dan moet je voor één of andere synchronisatieoplossing kiezen. De bekendste zal .Mac zijn, maar er zijn er natuurlijk veel meer.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

300 euro voor de ACD :+

Verwijderd

Topicstarter
Score: 2 (Grappig) :+

Ik ga nog even goed nadenken. Mijn ACD verkopen vind ik iig zonde, want de vormgeving vind ik nog steeds top, mooier dan een iMac. Een firewire HD moest er sowieso komen, ben benieuwd naar de snelheidswinst.

Nu nog een goede tool zoeken om het synchroniseren te regelen :)

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik ben zelf in het bezit van een Mac Mini 1,83 met 1 Gb werkgeheugen.
Wat ik nu ga zeggen is niet om je feestje te vergallen.
Als ik mijn Mini met een iMac 1,83 Core Duo vergelijk met 1 gb ram, dan is de iMac vele malen sneller. Bij de Mini stuitert Mail 3x en op iMac 1x. Word 7x en iMac 3x. Als je dat niks uitmaakt. Dan is de Mac Mini een top ding.

Verwijderd

Topicstarter
Er moet gewoon snel een Mini met de specs van een iMac komen! :9

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 23:21
Je bent me voor, maar ik bied altijd iets meer :) (binnen redelijke grenzen). Wat ga je er precies op doen? Ik heb recentelijk met zowel een Mac Mini als met een iMac staan spelen in een Apple winkel en bij het openen van wat meer spul werd de Mini flink trager en verscheen er af en toe een strandbal. Op zich logisch want het interne geheugen bij die dingen in de winkel is altijd minimaal (512 MB), dus moet ie z'n dingen swappen op de harde schijf die bij de Mini nou eenmaal niet zo snel is als bij de iMac. Processors in iMac zijn iets sneller, harde schijf groter en sneller, standaard meer geheugen. Als je een Mini upgrade met meer geheugen en eventueel een grotere harde schijf zit je ook minder dan 200 euro verwijderd van een iMac 17", waar je je scherm naast kan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Dancing_Animal schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:37:
[...]

Je bent me voor, maar ik bied altijd iets meer :) (binnen redelijke grenzen). Wat ga je er precies op doen? Ik heb recentelijk met zowel een Mac Mini als met een iMac staan spelen in een Apple winkel en bij het openen van wat meer spul werd de Mini flink trager en verscheen er af en toe een strandbal. Op zich logisch want het interne geheugen bij die dingen in de winkel is altijd minimaal (512 MB), dus moet ie z'n dingen swappen op de harde schijf die bij de Mini nou eenmaal niet zo snel is als bij de iMac. Processors in iMac zijn iets sneller, harde schijf groter en sneller, standaard meer geheugen. Als je een Mini upgrade met meer geheugen en eventueel een grotere harde schijf zit je ook minder dan 200 euro verwijderd van een iMac 17", waar je je scherm naast kan hangen.
Ik kan nog steeds geen benchmark vinden die het verschil tussen de "laptop HD" en een externe firewire HD laat zien :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:44:
Ik kan nog steeds geen benchmark vinden die het verschil tussen de "laptop HD" en een externe firewire HD laat zien :(
Die zijn er genoeg te vinden hoor. Ik heb 't zelf allemaal afgezocht voordat ik besloot de Seagate Momentus 5400.3 te kopen. 160GB in je Mini en het is sneller dan een firewire/USB schijf. Bovendien maakt ie minder lawaai dan de vorige Seagate 4200.2 schijf die erin zat :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1