Toon posts:

Help AMD 4200+ overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een paar weken terug een AMD X2 4200+ Socket AM2 processor gehaald en ik wil nu eigenlijk wel gaan overclocken.dus ben ik beetje bij beetje gaan overclocken alleen ik heb een probleem ik kan mijn Vcore voltage niet verhogen :'( hoe krijg ik dat voor elkaar
Suggesties tips zijn welkom.

Mvg. Govand, ;)

specificaties :

Processor : AMD Athlon X2 4200+ Socket AM2
Moederbord : ASUS M2N4-SLI
Geheugen : 2xKingston 512MB
Voeding : Zalman ZM360B-APS
Cooler : Zalman Cooler CNPS9500 Led
[b]Videokaart[b] : ASUS 6800GTX

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Stap 1: Lees je wat in over overklokken. [google=overclocking] levert fantastische resultaten op en je kunt er maar van leren. Als je beter begrijpt wat je aan het doen bent en goed geïnformeerd bent, is de kans ook tig keer kleiner dat je je spullen sloopt.

Stap 2: Lees de FAQs van de subfora over overclocken hier op GoT. Dan weet je meteen ook dat dergelijke beginnersvragen in Tweaking & Cooling Algemeen thuishoren en niet hier.

Stap 3: Kijk in de bios of er daar geen optie zit om de Vcore te verhogen

Stap 4: Lees de handleiding van het gebruikte moederbord eens goed door

Stap 5: Als je er echt nog niet uitkomt, geef dan meer info over wat het probleem is en wat je zelf al geprobeerd hebt, maar waarom het niet werkt in een nieuw topic in het hierboven al genoemde Tweaking & Cooling Algemeen

Succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Yoeri op 05-12-2006 11:30 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-02 19:35

LyP0

it is I , you worst nightmare

Zoek op google naar vmods voor m2n4 sli. hier kun je kiezen voor een droopmod te doen of een vcore mod warschijnlijk moet je bij beide iets solderen op het moederbord maar het kan ook om een pencil mod gaan. Niet doen als je niet zeker van de zaak bent, je kunt hier je bord mee slopen.
Succes er mee

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Topicstarter
LyP0 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:34:
Zoek op google naar vmods voor m2n4 sli. hier kun je kiezen voor een droopmod te doen of een vcore mod warschijnlijk moet je bij beide iets solderen op het moederbord maar het kan ook om een pencil mod gaan. Niet doen als je niet zeker van de zaak bent, je kunt hier je bord mee slopen.
Succes er mee
Jah sorry ik heb er niet zo veel verstand van maar ik wil het natuurlijk zo veilig mogelijk doen en van solderen heb ik niet zo veel verstand van.

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:04:
[...]

Jah sorry ik heb er niet zo veel verstand van maar ik wil het natuurlijk zo veilig mogelijk doen en van solderen heb ik niet zo veel verstand van.
Yoeri heeft je goed advies geven. Ik raad je aan om je eerst goed in te lezen zodat je je bewust bent van de risico's van het overclocken. Overclocken loopt hand in hand met risico. Zelfs als je alles zo veilig en secuur mogelijk probeerd te doen, bestaat de kans dat je hardware kappot gaat.
Weeg dus de voordelen van de snelheids winst van overclocken af tegen de nadelen van een mogelijk kappotte pc.

Verwijderd

Topicstarter
eR1k schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:20:
[...]

Yoeri heeft je goed advies geven. Ik raad je aan om je eerst goed in te lezen zodat je je bewust bent van de risico's van het overclocken. Overclocken loopt hand in hand met risico. Zelfs als je alles zo veilig en secuur mogelijk probeerd te doen, bestaat de kans dat je hardware kappot gaat.
Weeg dus de voordelen van de snelheids winst van overclocken af tegen de nadelen van een mogelijk kappotte pc.
Ik weet wel wat de gevaren van overclocken zijn.
Maar heb een probleem met mijn Vcore voltage als ik dat niet kan verhogen dan kan ik niet verder

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 12:23

vinnie1908

Appel != peer

Als je nou niet steeds bijdehande antwooden geeft maar gaat lezen, dan zie je dat er heel veel dingen kunnen. VCore voltage omhoog gooien kan gedaan worden met solderen, als jij dat risico niet wilt nemen, dan zal je niet hoog komen. Als je al zegt dat je er geen (niet zo veel) verstand van hebt, heb ik een aantal goede tips:

1) Lezen
2) Lezen
3) Lezen
4) Proberen
5) Hopen dat je het niet sloopt door onkunde, als je het wel sloopt dan hoop ik dat je er van leert

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
vinnie1908 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:26:
Als je nou niet steeds bijdehande antwooden geeft maar gaat lezen, dan zie je dat er heel veel dingen kunnen. VCore voltage omhoog gooien kan gedaan worden met solderen, als jij dat risico niet wilt nemen, dan zal je niet hoog komen. Als je al zegt dat je er geen (niet zo veel) verstand van hebt, heb ik een aantal goede tips:

1) Lezen
2) Lezen
3) Lezen
4) Proberen
5) Hopen dat je het niet sloopt door onkunde, als je het wel sloopt dan hoop ik dat je er van leert
Dat is wel het laatste wat ik zou doen ik vraag gewoon om hulp snapje mah jah ik ga nu ff lezen over solderen maar kan ik ook iets vinden over mijn mobo of is het bij elke mobo het zelfde..??

dankjewel nog

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 16:20

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:32:
[...]
kan ik ook iets vinden over mijn mobo of is het bij elke mobo het zelfde..??
LyP0 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:34:
Zoek op google naar vmods voor m2n4 sli.
dat is dus moederbord specifiek. Maar in een serie dus niet ieder individueel moederbord is anders :p

[ Voor 12% gewijzigd door Dentheman op 05-12-2006 13:38 ]

Zie ondertitel

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:33
volgens mij kan je in je BIOS je CPU voltage aanpassen
zie blad 4-20 van je mobo manual :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
met een beetje geluk hoef je niet eens je vcore omhoog te wiebelen :)

404 Signature not found

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch wel redelijk simpel, Yoeri geeft je ook alle advies die je nodig hebt :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Youri zegt eigenlijk alles al:
Yoeri schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:13:
Stap 1: Lees je wat in over overklokken. [google=overclocking] levert fantastische resultaten op en je kunt er maar van leren. Als je beter begrijpt wat je aan het doen bent en goed geïnformeerd bent, is de kans ook tig keer kleiner dat je je spullen sloopt.

Stap 2: Lees de FAQs van de subfora over overclocken hier op GoT. Dan weet je meteen ook dat dergelijke beginnersvragen in Tweaking & Cooling Algemeen thuishoren en niet hier.

Stap 3: Kijk in de bios of er daar geen optie zit om de Vcore te verhogen

Stap 4: Lees de handleiding van het gebruikte moederbord eens goed door

Stap 5: Als je er echt nog niet uitkomt, geef dan meer info over wat het probleem is en wat je zelf al geprobeerd hebt, maar waarom het niet werkt in een nieuw topic in het hierboven al genoemde Tweaking & Cooling Algemeen

Succes.
Vooral die tip van die manual zou ik als eerste eens goed bekijken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.