Toon posts:

Op zoek naar surround

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Ik ben opzoek naar een stel mooie, goedklinkende surroundspeakers. Mijn enige probleem is dat ik erg lang nadenk voor ik wat koop. Ter verduidelijking: Als jongen van 17 heb ik mijn zuurverdiende spaarcentjes geinvesteerd in een paar schitterende Infinity SM9, gevoed door een Yamaha AX396, een Yamaha CD speler en Tuner.
De housemuziek waar ik van hield (en ik hoop mijn buren ook…. O-) ), en overigens nog steeds van hou, klonk als nooit tevoren. Menig discotheek zou jaloers zijn geweest.

Anyway, onlangs ben ik verhuisd en heeft mijn vriendin gezegd dat de speakers niet meer in woonkamer mochten staan. Ik moest nu maar eens een mooie home entertainment set aanschaffen.
En zie hier mijn dilemma: ik heb 3 jaar gezocht naar een paar mooie en knappe speakers, en nu moet ik "snel"iets anders zoeken (ze moesten echt in de studeerkamer blijven staan...)

Qua versterker (HK AVR-435) en DVD-speler (HK DVD37) ben ik er uit, maar nu de speakers nog. Er worden wat eisen gesteld: niet te opvallend (zij) maar toch een mooi geluid (ik). Liefst een paar mooie slanke zuilen als front, een kleine center, sateliet (melkpak... (like Bose ;)) rears en een aktieve subwoofer. (En ja, ik heb laatst al een mening gevraagd over Bose... 8)7 )

Een ander probleem is dat ik niet het geduld heb om allerlei audiozaken af te struinen opzoek naar iets moois voor ca € 1600,-. Mijn vraag is dan ook of iemand mij richting kan geven. Luisteren wil ik altijd, ik weet alleen niet waar.

Groeten,

PepManiac

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel simpel: je bent kennelijk bereid om geld te besteden om het snel afgehandeld te hebben. Waarin ik overigens je vriendin totaal niet snap, ik zou me niet zo onder de duim laten zetten, maar dat terzijde :)

Maar ik zou zeggen: ga de eerste de beste hifi-zaak bij je in het dorp / stad binnen, leg daar je keuze voor en luister wat er het beste bij past. Dan limiteer je het iig tot 1 winkel :)

Edit: goed gesprek met je vriendin kan ook geen kwaad denk ik, want jij wordt er zo ook niet vrolijk van :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 05-12-2006 09:05 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Welke omgeving woon je?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel handig ja.... Bovenkerk, naast Amstelveen en Amsterdam.
The Eagle schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:04:
Edit: goed gesprek met je vriendin kan ook geen kwaad denk ik, want jij wordt er zo ook niet vrolijk van :)
Ik snap het ergens wel, het zijn studiomonitoren van ca. 1200x500x400. en dit neemt nu eenmaal een berg ruimte in. Ach, en ik ben erg blij dat ik het op deze manier op kan lossen (mijn studeerkamer wordt omgetoverd tot een waar audio- en gamingpaleis ;) )

• voodooless
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, de vraag is altijd: welke concessies wil je vriendin doen :+ Het moet natuurlijk van twee kanten komen.

Maareh, 1600 euro is veel geld! Ik zou dus toch echt maar effe wat zaken langs gaan om daar te luisteren naar het een en ander. Dit soort dingen moet je niet haasten.

En waarom moet het surround zijn? Je kunt toch ook prima twee goede heerlijk klinkende en mooie boekenplank speakers kopen voor 1600 euro! Daar ga je denk ik veel meer van genieten en je kunt je oude versterker, tuner en CD-speler netjes behouden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:51:
Maareh, 1600 euro is veel geld! Ik zou dus toch echt maar effe wat zaken langs gaan om daar te luisteren naar het een en ander. Dit soort dingen moet je niet haasten.

En waarom moet het surround zijn? Je kunt toch ook prima twee goede heerlijk klinkende en mooie boekenplank speakers kopen voor 1600 euro! Daar ga je denk ik veel meer van genieten en je kunt je oude versterker, tuner en CD-speler netjes behouden.
Ik heb laatst bij een vriend ervaren hoe het is om in een "thuisbiscoop" te zitten. Hij heeft onlangs wel de Bose Accoustimass 15 aangeschaft en het klinkt aardig (ben op het "midden" gaan letten, dit is wel een gemis).
Verder heb ik dan geen "spulletjes" meer om mijn twee lieverds aan te sturen. En zeg nou zelf, hoe heerlijk is het om eens in de zoveel tijd (lees: 12 jaar) iets nieuws aan te schaffen?

Ik ben ook niet echt van plan om deze beslissing gehaast te nemen, ik ben op zoek naar wat richting. Welk merk (ik heb gestruind, maar door de bomen zie ik het bos niet meer) en waar (zelfde laken een pak, voor de meeste zaken moet je toch via via worden getipt).

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:36:
[...]

Misschien wel handig ja.... Bovenkerk, naast Amstelveen en Amsterdam.

[...]

Ik snap het ergens wel, het zijn studiomonitoren van ca. 1200x500x400. en dit neemt nu eenmaal een berg ruimte in. Ach, en ik ben erg blij dat ik het op deze manier op kan lossen (mijn studeerkamer wordt omgetoverd tot een waar audio- en gamingpaleis ;) )
Ik zou als ik jou was eens even bij RAF op de Rijnstraat in A'dam binneduiken. Weet je dan vast wel te vinden ;)
Hebben goed spul en ook zeker de mogelijkheid om te beluisteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik heb zelf de HKTS8 set van Harman Kardon. Die actieve sub is echt super en de sattelieten ook incl center! Alleen voor zuilen moet je zelf even zoeken..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:55:
Anyway, onlangs ben ik verhuisd en heeft mijn vriendin gezegd dat de speakers niet meer in woonkamer mochten staan.
Jij bent 17 en woont samen? Maar of je nou samenwoont of niet, dat je je vriendin even laat bepalen dat jij je zooi maar de kamer uit moet pleuren omdat zij van die ellendige compacte kutspeakertjes wil :X

Edit: Oeps, je bent inmiddels geen 17 zie ik :+ Maar dan nog...

[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 05-12-2006 11:31 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Bij Polectro (Buitenveldertselaan 158) langs tram 51/5 kan je ook goed luisteren en hebben een hoop te bieden.

Eerder werd al RAF genoemd op de Rijnstraat, ook een goede luister zaak. (ik ga vanmiddag nog ff langs :P)

Op Plein 60 hebben ze zeker niks voor je, niet na toe gaan ;)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• voodooless
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor 1600 euro krijg je ook twee speakers met een amp, cd-speler en tuner hoor ;) Ik zou zeggen, denk eerst maar eens na wat je(jullie) echt willen. Ben je vooral muziek liefhebber, dan ben je beter uit met een stereo setje. Films kun je daar ook prima op afspelen natuurlijk. Koop zoiets nu niet omdat iedereen het heeft...

Wat betreft het grote bos vol bomen: Je zult toch echt zelf boswachtertje moeten spelen, en zelf de bomen moeten bekijken om te zien welke het waard zijn om te laten staan, en welke je wil omhakken. Het is immers je eigen bos, en jij moet daarin leven ;)

Wat betreft zaken: op hifi.nl staat een heel register waar je zelfs op postcode kunt zoeken naar de betere hifi-zaken bij jou in de buurt.

Zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.