Toon posts:

LCD scherm van mijn Acer laptop is volledig zwart

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Mijn Acer Travelmate 800 doet het verder wel goed. Dat zie ik aan het beeld via die externe CRT uitgang naar een losse scherm. Maar het LCD-scherm zelf blijft pikzwart en geen enkele beeld, behalve het background lichtje. We hebben hem opengemaakt en de kabels gecontroleerd, maar helaas.
Wie weet hoe dit op te lossen en eventueel waar en wat de kosten zullen zijn

Kim

Verwijderd

Gebeurt er iets als je een paar keer op Fn+F5 of Fn+F6 drukt?

Kun je wat meer info geven. Bijvoorbeeld: deed het LCD het niet en heb je daarom een extern scherm aangesloten? Welke Windows versie, welke ATI drivers etc...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 02:37 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH > VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
ja Fn+F5 of Fn+F6 heb ik vaker geprobeerd maar zonder resultaat. Er heeft altijd Windows XP op gezeten en nix aan software of zo veranderd. Het lijkt dus of een stuk hardware stuk is, maar wat

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je goed naar het scherm kijkt, zie je dan heel licht toch het beeld? Dan zou de backlight wel eens kapot kunnen zijn, zeg maar de TL-buis achter het scherm. Bij mijn Delletje moest het scherm toen vervangen worden (binnen de garantie gelukkig)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen backlight doet het wel, maar verder is er helemaal nix te zien.

Verwijderd

als je de type nummer van jouw tft door geeft
Ik heb hier diverse tft schermen liggen voor laptop die werken .
Groeten bas

Verwijderd

Topicstarter
is 'tft' zo een klein aparaatje met chips etc, dat verstopt zit onderin binnen het monitor-paneel?
Het gaat in iedeer geval om om dit origineel laptop: Acer, TravelMate 800LCI. Heb je hier echt onderdelen voor?

Groeten

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:00:
is 'tft' zo een klein aparaatje met chips etc, dat verstopt zit onderin binnen het monitor-paneel?
Het gaat in iedeer geval om om dit origineel laptop: Acer, TravelMate 800LCI. Heb je hier echt onderdelen voor?

Groeten
euhm de tft is het scherm zelf, lees je effe in in de termen via de FAQ of wikipedia.

zit ie nog onder garantie: doe hem dan binnen bij je winkel of bij acer zelve, ipv zelf te gaan zoeken.

(alhoewel die garantie vervallen is door hem zelf open te vijzen...)

[ Voor 6% gewijzigd door soulrider op 01-01-2007 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is inmiddels langer als 3 jaar oud, daarom denk ik dat er ook geen garantie meer is :(
Dus je denkt dat je tft-scherm (inclusief wat erin zit, zoals een klein apparaatje met chips en draadje richting moederboord) kan leveren?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik heb sinds vorige week (* SNIK * SNIK *) hetzelfde probleem met mijn Acer 1714MSi. Ik was braaf aan het surfen, poef, zwart beeld, backlight stuk (denk ik), helaas buiten m'n garantie-periode (beestje is ~ 3 jaar oud, slechts 1 jaar garantie). Opsturen naar Acer voor onderzoek + eventuele reparatie is 40 euro, los van de reparatie-kosten.

@suijkerbuijk: wat zou het vervangen van de BL of hele TFT-unit ongeveer kosten ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:38:
Laptop is inmiddels langer als 3 jaar oud, daarom denk ik dat er ook geen garantie meer is :(
Dus je denkt dat je tft-scherm (inclusief wat erin zit, zoals een klein apparaatje met chips en draadje richting moederboord) kan leveren?
als deze vraag naar mij gericht was - mits deel 1 van je tekst dat wel is/lijkt: sorry ik kan je niet helpen
(heb 't ook niet aangeboden om je hardware te leveren - probeer ev. diegen die dat wel gedaan heeft effe te pm'en of te mailen - info is wellicht vindbaar in 't profiel)

Verwijderd

http://www.ciao-shopping...._C102Ti_Tablet_PC__338791

aan kimmiex

Dit is jouw model
Zit een 10.4 inche tft scherm in
Deze heb ik helaas niet voor je.

Maar als je laptop open maakt kan je zien wie de leverancies is van jouw tft scherm.
Even google en dan heb je het adres en kan je een nieuwe bestellen. (als het model nog word gemaaktkwa tft)

Anders kan je wel een anderen tft in zetten maar moet de aansluitingen wel overheen komen.
(zoek je de type aan sluiting op)
Dan google je even naar diverse tft fabricanten die zo tft hebben liggen

Je anderen vaarg was of er een anderen opties is?

Zit er geen d-sub aansluiting op voor een losse monitor ?
Meeste laptops hebben deze aan sluiting

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 13:24 ]

Verwijderd

SKiLLa schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:10:
Ik heb sinds vorige week (* SNIK * SNIK *) hetzelfde probleem met mijn Acer 1714MSi. Ik was braaf aan het surfen, poef, zwart beeld, backlight stuk (denk ik), helaas buiten m'n garantie-periode (beestje is ~ 3 jaar oud, slechts 1 jaar garantie). Opsturen naar Acer voor onderzoek + eventuele reparatie is 40 euro, los van de reparatie-kosten.

@suijkerbuijk: wat zou het vervangen van de BL of hele TFT-unit ongeveer kosten ?
Ligt er aan of je het kan vervangen .
Kan je alleen zien als je het open maakt welke type het is .
En of je het kan vervangen

Mog je zeggen van wel nee dat kan ik niet.
Dan kan je altijd langs komen en maak ik het wel voor je open.
Eventueel zet ik de harddisk data over naar een dvd schijf zodat je dat op een gewonen pc verder kan gaan.

Je heb een Display-type: 17" TFT actieve matrix
Ik heb hier een 17tft liggen misschien pas deze .
Kan ik alleen zien als je een type nummer heb

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor antwoorden. ... ik ga het nu uitzoeken

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

@suijkerbuijk:

Ik heb m'n beeldscherm open gemaakt (leuke puzzel - zonder iets stuk te maken :P) en er zit een: Quanta Display Inc. QD17EL07 TFT scherm in van 02-2004, gefabriceerd door FoxConn ... samen met een chaos aan vast-getape'te draden :X

Mocht je een QD17EL07 scherm hebben, dan houd ik me aanbevolen voor een commerciele transactie, ik vrees dat Acer er zelf veel-te-veel voor rekent :Y)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-07 08:33
Kijk eens op ebey. Daar staan schermpjes zat op :)

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ja, ik was al aan het snuffelen ;) Ze zijn zelfs nieuw nog leverbaar, met en zonder UltraBright/Gloss ...

Verwijderd

Topicstarter
@Suijkerbuik

ik heb mijn ACER Travelmate 800 opengemaakt.
Het LCD/TFT scherm is de volgende: HITACHI TX38D91VC1FAB 15.1 LCD PANEL

heb je dat op voorraad en hoeveel euri moet ik meenemen :) ?

en welke stad moet ik wezen?

• Ultraman
  • Laatst online: 22-07 23:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt suijkerbuijk beter even een email sturen. Want dit soort vragen zijn prima mail verkeer wat niet op GoT hoort.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.