Toon posts:

[TI 4200] aan zn einde?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik werk al een behoorlijk lange tijd met mijn TI4200 en ben er nog steeds zeer tevreden mee, alleen nu begint mijn pc de laatste tijd erg vreemd te doen.

Hij begint opgegeven moment af en toe zwart te knipperen en soms wordt het minder, maar vaak wordt het dan wat langer zwart en dan zie ik een stilstaand beeld en hangt hij voledig(<= gebeurd soms ook al bij de boot).

Dit gebeurd vrijwel altijd als ik zware games aan het spelen ben als F.E.A.R. of iets. dus ik heb het idee dat het wat men mijn graka te maken heeft. ZO werk ik er de ene keer 6uur achter elkaar mee en de andere keer valt er gewoon niks mee te beginnen en valt ie continu bij de login al uit.

-Ik heb hem al eerder een raar geluid horen maken als ik ging gamen begon hij een beetje raar te zoemen.

-De fan draait volgens mij niet meer op het toerental dat hij zal moeten draaien en hij voelt ook heel stroef. Ook wordt hij echt belachelijk heet; wat dus een zeer waarschijnlijke oorzaak kan zijn.

is het echt met 100% te zeggen dat dit mijn graka is en zoja kan ik dan nog wat doen. ik heb de fan al geprobeerd schoon te maken maar t hielp niks voor de soepelheid. Nu is het een vrij oude kaart voor mijn 3.4ghz box, maar ik wil wel even zeker weten dat het daar aan ligt.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57

Cheezus

Luiaard

Als ie heel erg heet wordt zou het daar goed aan kunnen liggen. Misschien zijn de lagers van de fan wel stuk, probeer er gewoon even een andere fan tegenaan te zetten en kijk of dit je probleem verhelpt :)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

lijkt erop dat hitte probleem de oorzaak is, alleen is de vraag of door het verscheidene keren oververhitten dat deze waarschijnlijk definitief kapot gegaan zou kunnen zijn. Dus inversteren in een nieuwe koeler a 15 euro kan zonde zijn als je een betere graka koopt voor 3 tientjes. Om toch zonder nieuwe koeler te testen of dat ding het wel doet met een koud hoofd, moet je een 12cm fan of zo'n huiskamer ventilator erop richten. Als ie dan nog steeds rottig doet, dan is ie definitief " verbrand" .

T60P Widescreen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zet anders je kast open en richt een ventilator op de open kast.
Zo'n grote rechtopstaande kamer ventilator is ideaal als je die hebt. Dat zal dan zorgen voor aardig wat airflow en hopelijk de nodige verkoeling.
Dan zou je nog eens kunnen testen.

Je klachten kunnen heel goed veroorzaakt worden door een brakke videokaart.
Ook een idee om dingen uit te sluiten is de kaart in een ander systeem proberen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@ hierboven

De graka wordt inderdaad koeler,
maar het zal de airflow niet echt bevorderen ;)

www.koopeendroom.nl

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Maarten-NForce schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:26:
@ hierboven

Airflow als in het verplaatsen van lucht en daarmee warmte word wel degelijk verbeterd hoor!

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:41

Dentheman

Zie signature

verdomd, ik heb dat flikkeren wat jij zegt ook sinds een week of 2. Maximaal een seconde zwart en dan is het weer goed. En soms een paar keer achter elkaar en soms weer een paar uur niet. Ik heb het alleen als ik aan het gamen ben. Temperatuur is (bij mij) niet de oorzaak. Ik heb ook al nieuwe drivers geprobeerd maar dat maakt niets uit. Het is denk ik iets hardwarematigs.

Ik heb die van mij trouwens ruim een jaar flink overgeclocked gehad, maar hij draait nu alweer een half jaartje standaard :)

Zie ondertitel

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
heb laatst op de TI 4200 van mn ouders wel een nieuwe koeler geplaatst,

Zo`n Zalman, als ze dan een nieuwe kaart kopen trek ik de zalman dr gewoon weer af :)

404 Signature not found

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hebben jullie toevallig je monitor ook via DVI aangesloten? Misschien is het hetzelfde probleem als ik al een tijdje heb: [TFT] Beeld knippert/gaat op zwart bij DVI

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004

Dentheman

Zie signature

Palomar schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:57:
Hebben jullie toevallig je monitor ook via DVI aangesloten? Misschien is het hetzelfde probleem als ik al een tijdje heb: [TFT] Beeld knippert/gaat op zwart bij DVI
nee vga, al 4 jaar :p

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
ok het is allemaal wat gecompliceerder geworden en ik heb nu met 2 kaarten getest. de TI4200 en een FX5200 ik schets hier even de resultaten:

TI4200

begint na een tijdje zwart te flikkeren. en valt na een tijdje uit.

FX5200

flikkert niet maar valt wel uit.

Nu komen hier ook nog 2 algemene problemen bij die misschien ook een deelse oorzaak kunnen zijn van mijn problemen met mijn pc.

1)soms dat start ik hem op en dan wordt het beeldscherm zwart en gaat het lichtje van mijn schem knipperen. herstart helpt niet, als ik wat aan de kast erin en eruit zet dan werkt het opeens weer:s.

2)Nog een probleem ik zie dat de stekker van mijn voeding naar de mobo in de bovenste 3 gaatjes voledig zwart is:s. ook de connector op het moederbord ziet zwart. Deze okej op de connector wordt ook enorm heet als de pc aanstaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 03:46 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 09:48
Nforce2 chipset toevallig?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
dit gaat over de videokaarten neem ik aan. Ik heb geen idee en zou ook niet weten hoe ik daar achter zou moeten komen. waarom zou dit relevant kunnen zijn?

Hier nog even een screen van mijn speedfan info (heb alleen niet het idee dat die -17 reeel is:P):

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leukedames/images/fan.JPG

hier nog een beeld van de zwartgeblakerde connector wat er misschien mee te maken kan hebben. Het is iig niet goed en ik zie het nu ook pas:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leukedames/images/zwart0.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leukedames/images/zwart.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leukedames/images/zwart2.JPG

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 04:20 ]

Verwijderd

:9 8)7 dat ziet er niet al te best uit..!!!!

Verwijderd

als je de plug ziet, die heeft helemaal bovenin gewoon een compleet zwarte connector. Ik denk dat daar je probleem zit dat hij steeds zwart wordt enzo. Dat vasthangen komt dan misschien doordat je bus op je mobo ook ligt bruinzig is. Misschien dat de bus op je mobo ook z'n beste tijd heeft gehad... Dat zwarte is in ieder geval niet zo'n goed voorteken ;).

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-07 13:00
Dat is idd niet al te best! Daar is een flinke stroom gaan lopen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Oeh dat ziet er niet goed uit.
Die 12v en 3.3v lijnen staan ook bar laag trouwens...
Laat Oranje draden nou meestal 3.3v zijn ;)

Denk dat je mobo aan z'n eind is, of je voeding is niet voldoende.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Dat wordt sowieso je voeding en moederbord vervangen. Hopen voor jou dat er niets is meegenomen...

http://specs.tweak.to/16567

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

In ieder geval eens beginnen met voeding vervangen, die is gewoon gaar. Als je geuk hebt is er niks met je mobo aan de hand.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004

DropjesLover

Dit dus ->

k heb een jaar geleden mijn TI 4200 vervangen (samen met de rest van de pc)

lijkt me ook een optie voor jou, ivm verbrande stekker, nieuw mobo + voeding en kan je misschien ook beter door gaan voor een geheel nieuwe pc, aangezien de agp bordjes ook al redelijk schaars beginnen te worden (en natuurlijk ook qua preformance)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
KillerAce_NL schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:03:
In ieder geval eens beginnen met voeding vervangen, die is gewoon gaar. Als je geuk hebt is er niks met je mobo aan de hand.
Heb je al eens goed die foto bekeken van die stroomconnector op dat mobo?? Daar is het ook helemaal verbrand. Mss werkt het nog, maar ik zou het niet meer vertrouwen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Ok erg bedankt voor de reacties alvast.
Het gaat mij er in eerste instantie op dat ik weer op een normale manier ocntinue met mijn pc kan werken.

Dit is al mijn tweede MSI865PE Neo3 mobo'tje (vorige had de southbridge het begeven), en ik zit nou niet echt ruim op het moment om alles weer te gaan vervangen. een graka of voeding prima, maar dan moet het wel het probleem kunnen verhelpen.

Ok, mijn voeding daar hetb ik al wel wat vaker negatieve verhalen over gehoord. het gaat om dit model:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leukedames/images/voeding.JPG

Nu heb ik alleen wel de vraag of ALLEEN de voeding dit probleem kan veroorzaken. betekent dit niet dat hij ergens in het circuit achter de connector gewoon teveel weerstand pakt?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 13:25 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook een Radeon 9800SE met van die brandplekken op de stroomconnector (nog wel erger zelfs, ene pootje in de connector was helemaal zwart). Het schijnt te zijn veroorzaakt door slecht contact. Er gaat nl. een erg hoge stroom door zo'n connectortje en geen goed contact = vonken.

Ik kwam er toevallig achter en heb mn videokaart toen wel vervangen, maar hij doet het nog wel gewoon (heb hem nu in mn oude PC zitten). Wil niet zeggen dat er met jouw mobo ook niks aan de hand is natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 09-12-2006 13:26 ]

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-07 15:04
Maarten-NForce schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:26:
@ hierboven

Dit is dan ook een test opstelling om het warmte probleem van de videokaart uit te kunnen sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:25:
Ik heb ook een Radeon 9800SE met van die brandplekken op de stroomconnector (nog wel erger zelfs, ene pootje in de connector was helemaal zwart). Het schijnt te zijn veroorzaakt door slecht contact. Er gaat nl. een erg hoge stroom door zo'n connectortje en geen goed contact = vonken.

Ik kwam er toevallig achter en heb mn videokaart toen wel vervangen, maar hij doet het nog wel gewoon (heb hem nu in mn oude PC zitten). Wil niet zeggen dat er met jouw mobo ook niks aan de hand is natuurlijk ;)
Oke, maar zou dat dan ook de oorzaak kunnen zijn van alle problemen. Ik bedoel als het om een slecht contact gaat tussen de voeding en de mobo dan hoef ik dus eigenlijk alleen de voeding te vervange (want ik het het idee dat er op de mobo niet echt veel aan de hand is)?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Contact op het mobo kan ook slecht zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57

Cheezus

Luiaard

Gewoon de contactjes schoonmaken (schuren) en eventueel de pinnetje wat verbuigen zodat ze beter klemmen.

Ik had hetzelfde op een MSI bord, alleen dan met de 12V, ik heb het alleen schoongemaakt en tot nu toe werkt het nog prima.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Pffff zeker een of andere crappy B-klasse computerwinkel die dat in elkaar heeft gezet :/ ?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zal weinig te maken hebben met wie eht in elkaar gezet heeft....Beetje domme reaktie, dit kan gewoon gebeuren.
B.t.w. die NEO 3 mobo's hebben best veel uitval gehad en MSI staat nou niet bekend om hun superiuere RMA afdeling. Grote kans dat je een ongetest boardje retour hebt gekregen.

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-07 22:29
Heb hier ook een 4200. Tijdens het opstarten begint deze ook even te knipperen.
Moet er wel bij zeggen dat ik hem tot het maximale heb overgeklockt :).

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

KillerAce_NL schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:07:
Zal weinig te maken hebben met wie eht in elkaar gezet heeft....Beetje domme reaktie, dit kan gewoon gebeuren.
B.t.w. die NEO 3 mobo's hebben best veel uitval gehad en MSI staat nou niet bekend om hun superiuere RMA afdeling. Grote kans dat je een ongetest boardje retour hebt gekregen.
ook weer geblaat in de rondte, dat jij met MSi niet uitkomt is jouw persoonlijke mening, maar ga dan niet roepen dat de rma niet goed is bij msi

ik heb al wat msitjes germa'ed nog nooit problemen gehad.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hoeze WEER geblaat ??? Leg me dat eens uit ;)
Als je veel verkoopt zul je veel rma's krijgen, jij hebt er geluk mee gehad, ons bedrijf niet. We constateren gewoon dat MSI voornamelijk bij de barebones probeert te smokkelen door dingen ongerepareerd of zogenaamd vervangen terug te sturen.

[ Voor 80% gewijzigd door KillerAce_NL op 23-12-2006 17:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:21:
Ok erg bedankt voor de reacties alvast.
Het gaat mij er in eerste instantie op dat ik weer op een normale manier ocntinue met mijn pc kan werken.

Dit is al mijn tweede MSI865PE Neo3 mobo'tje (vorige had de southbridge het begeven), en ik zit nou niet echt ruim op het moment om alles weer te gaan vervangen. een graka of voeding prima, maar dan moet het wel het probleem kunnen verhelpen.

Ok, mijn voeding daar hetb ik al wel wat vaker negatieve verhalen over gehoord. het gaat om dit model:

[afbeelding]

Nu heb ik alleen wel de vraag of ALLEEN de voeding dit probleem kan veroorzaken. betekent dit niet dat hij ergens in het circuit achter de connector gewoon teveel weerstand pakt?
Dit kan idd alleen je voeding veroorzaken....
Pagina: 1