[Asus P5MT-M] Processor en SATA support

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45
Ik ben bezig om een nieuwe server uit te zoeken. Ik ga hier VMware ESX 3.0.1 op gaan draaien, waardoor ik gebonden zit aan een stricte HCL.

Ten eerste mijn vraag, of de Intel Core 2 Duo E6300 ondersteund wordt door dit moederbord. De site van Asus geeft me niet al te veel informatie, alhoewel 't erop lijkt dat de processor ondersteund.

Daarnaast vraag ik me af, wat voor SATA controller exact op zit. Ik lees namelijk dat er "Built-in LSI Mega RAID SATA driver support for ICH7R" op zit. Betekent dit nu dat (zoals bij de meeste LSI MegaRAID's) de SATA schijven als SCSI schijven gezien worden door het OS? De LSI MegaRAID 150-4 (SATA) doet dit namelijk wel. Hierdoor kan ESX zonder hacks met de schijven overweg.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 12:27

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Jainoxi schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:01:
Ten eerste mijn vraag, of de Intel Core 2 Duo E6300 ondersteund wordt door dit moederbord. De site van Asus geeft me niet al te veel informatie, alhoewel 't erop lijkt dat de processor ondersteund.
http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us

Server => Socket 775 => P5MT-M

Zo te zien dus geen Core 2 Duo ondersteuning :(

De kick van Electric!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:36
p5mt heeft geen E6300 ondersteuning. Moet je de p5m2 nemen.

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45
De P5M2-M heeft inderdaad wel C2D E6300 ondersteuning. Deze heeft gegarandeerd ondersteuning voor de Core 2 Duo E6300, en heeft verder redelijk dezelfde features en specifications.

Ik lees trouwens in de handleiding van dit mobo, pagina 141 (6-6), dat 'ie, voor zover ik kan zien en afleiden uit de tekst, ook SATA als SCSI doet, waarmee native VMFS op de schijven een mogelijkheid wordt.

[ Voor 70% gewijzigd door jpiscaer op 05-12-2006 10:50 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je zult even op het vmware forum moet rondstruinen of zo'n C2D wel goed werkt met ESX.. Hier zie je het lijstje met werkende SATA controllers: http://vmprofessional.com/index.php?content=sata_faq, je zou eens kunnen zoeken of de LSI op je mobo zelfde chipset heeft.

[spam-modus]
Die adaptec 2610SA heb ik ook nog liggen voor 200 piek, die zou in ieder geval goed moeten werken, en ik heb ook nog een complete dual xeon server in verkoop die in ieder geval op de HCL staat! V&A aangeboden: PowerEdge 2600 (Dual Xeon 2.4GHz, 3GB RAM, 327GB disks)
[/spam-modus]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!