vraag over TV Tuner kaart (MCE)

Pagina: 1
Acties:

• Nijts
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:23
Ik ben een MCE systeem aan het samenstellen en zoek nog een TV tuner kaart die aan mijn eisen voldoet.
Na het lezen van enkele topics op diverse fora blijkt dat het splitten van een kabelsignaal wat verlies oplevert (3 dB ongeveer)
Ik zou dus liefst geen splitter gebruiken en mijn kabelsignaal via de tv tuner naar de antenne in vd TV brengen. Daarvoor zoek ik nu een TV kaart die een RF out aansluiting heeft.

Heb begrepen dat de Hauppauge PVRxxx, Leadtek en Pinnacle kaarten over het algemeen als aanraders beschouwd worden, maar geen van deze heeft RF in & out.

Iemand een tip?

Verwijderd

geen idee
Ik heb de nut van windows xp mce nooit begrepen.

Ik gebruik een asus kaart die geen mce onderstsuening heeft
En zijn eigen software gebruik ik voor tv te kijken of de rest.

Ik heb digitenne op mijn video in van de tv-kaart (geen gebruik van de tuner)

je heb specialen mce kaarten van nvidia.
Misschien dat je daarna moet kijken?
www.alternate.nl verkoop ze

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Nijts schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:59:
Heb begrepen dat de Hauppauge PVRxxx, Leadtek en Pinnacle kaarten over het algemeen als aanraders beschouwd worden, maar geen van deze heeft RF in & out.

Iemand een tip?
Nouja, Hauppauge mag wel vrij bekend zijn maar is kwalitatief niet echt een aanrader ;)

Aanraders zijn zo ver ik heb begrepen wel: Nvidia DualTV (helaas alleen (nog) in de US te koop), Alle kaarten gebaseerd rond de Theater x50 chips van ATI (helaas niet meer in Europa te koop om een of andere reden), en de Vista View Saber 2020. Deze laatste staat ook ook op mijn lijstje. Kwalitatief is de kaart vrij goed (maakt onder meer gebruik van dezelfde MPEG encoder als Nvidia's DualTV zo ver ik heb begrepen), heeft een dual tuner geschikt voor analoge TV, ondersteund MCE 2005 en MCE 'Vista' en wordt (in tegenstelling tot veel andere kaarten) geleverd in PCI Express x1 uitvoering. Ook qua support en driver development schijnt bij de fabrikant van de Saber wel snor te zitten.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)