Toon posts:

Hoeveel AMP is nou wat(t)?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje, ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Zoveel voedingen en specs! Nu heb ik natuurlijk eerst even in de daarvoor bestemde topics gekeken voor het uitkiezen van een voeding. Heb de volgende gekozen: Sunbeam NUUO SLI 550 Watt.

Nu moet ik volgens de fabrikant van mijn videokaart een voeding hebben met 22 Amp op de 12v lijn en minimaal 450 Watt. Nu zijn de specs als volgt:
+3,3V 28 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 36 A
+12V1 20 A
+12V2 18 A
+12V 30 A (combined)

De vraag is, is het genoeg aangezien ik op één OCZ voeding na geen voedingen gezien heb die daadwerkelijk 22 Amp op één 12V lijn kunnen leveren? Of kan ik met een 2*molex naar PCI-x connector de twee 12v lijnen aan elkaar knopen zodat de combined waarde van toepassing is?

PS als ik het vereerd heb gepost, het is mijn 1ste post in het forum dus pak me niet te hard aan :D

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 22:03

FlyEragon

Alien Monkeys

Die 22 A aanbeveling is niet hetgeen wat je videokaart daadwerkelijk verbruikt maar wordt aangeraden samen met de rest van het systeem. En P=U*I dus Watt = Spanning maal opgenomen vermogen
De voeding die je hebt gekozen heeft dus voldoen sap

[ Voor 12% gewijzigd door FlyEragon op 04-12-2006 23:27 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Je hebt echt geen 22 ampere nodig voor je videokaart.
Met 22 ampere zou je videokaart 264 watt gebruiken.. lijkt me een beetje veel.
Deze voeding voldoet wel :)

Ik denk dat de fabrikant bedoeld dat je voeding in totaal 22 ampere op de gehele 12 volt moet hebben.
Jij hebt 30 ampere.

Verwijderd

Ik dacht dat van de modernere voedingen de A op de 12+ lijn niet hoger mag zijn dan 19A (kan ook 18A zijn) ATX v 2.2

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens de nieuwe specs mag er PER RAIL maar x ( 19 ofzo) ampere lopen, voor de veiligheid (whatever..)

Rails kun je niet zo maar optellen, de rails gecombineerd geven vaak minder amperage dan de rails los. Je hebt ook voedingen zoals Tagan waar je de rails echt kan combineren met een knopje.

Op dit moment trekt de 8800GTX maximaal 180 watt, wat er op neer komt dat als hij alles van de 12 volt trekt, hij niet meer dan 15 ampere kost.
Ik neem aan dat de PCI-E stroomvoorziening aan een aparte rail hangt, zodat je aan +15 ampere per rail genoeg hebt.

Ze zullen dus een voeding aanraden met minimaal 22 ampere gecombineerd op de 12 volt lijn.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 04-12-2006 23:57 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ow kijk dat is een heel stuk duidelijker allemaal dan wat ik hier al gevonden had en google.

Allemaal bedankt, hij komt vanmiddag binnen en dan kan ik eindelijk genieten van mijn videokaart (7900GTX Superclocked) die nu nog op een 300 wat hangt met 1 rails van 15 amp :P (en bij 9/10 spellen uitvalt)

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 08:09

henri8096

BIM is not a software!

Erkandude schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:27:
Die 22 A aanbeveling is niet hetgeen wat je videokaart daadwerkelijk verbruikt maar wordt aangeraden samen met de rest van het systeem. En P=U*I dus Watt = Spanning maal opgenomen vermogen
De voeding die je hebt gekozen heeft dus voldoen sap
voor de goede orde . . . .
P= vermogen in Watts
U= Spanning in Volts
I= Stroom in Ampères

Kortgezegd: Vermogen = Spanning maal Stroom

En die 22A is een aanbeveling voor het gehele systeem.
(als hij die 22A nodig zou hebben, dan zou de kaart 260+ Watt verbruiken,
dat zou (VEEL) meer zijn als een 8800GTX)
Je zit dus veilig genoeg met je voeding.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Pagina: 1