Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dewalt Accutol Snel leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34
Hey mede tweakers, ik zit met een probleem.
Wij hebben 1 jaar geleden een accutol van Dewalt aangeschaft omdat we een nieuwe nodig hadden.
Ding werkte perfect aleen sinds kort hebben we er wat problemen mee.
Mijn ouders vonden dit nog al een grappige opmerking maar als ik de accu in de lader stop komt er een hele hoge toon vrij uit de oplader (die mijn ouders niet horen).
De accu is beveiligt tegen overladen maar zodra ik de accu ong 24uur in de oplader laat en hem er dan uithaal werkt deze accu maar hooguit 10 lange schroeven op de laagste stand, nou dat is niet veel.
De accu zelf word niet extreem heet maar blijft gewoon normaal warm zoals een accu zou moeten zijn.
Ik heb zelf de lader nog niet opengeschroeft om te kijken wat er mis mee is.
Overgens heb ik dit probleem bij 2 accu's van het zelfde type.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want het is zo'n duur speeltje zo waar je eigelijk vrij weinig mee kan nu :9

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:07
1 Jaar geleden? Zit er nog garantie op? Gewoon ff teruggaan naar de winkel dus!

• Cablekevin
SyS_ErroR schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:29:
1 Jaar geleden? Zit er nog garantie op? Gewoon ff teruggaan naar de winkel dus!
Ik weet niet hoeveel maanden garantie er normaal op zit, ff informeren over dat dus, ik geloof maar 1 jaar hoor.

Verwijderd

Garantie houd dus niet op bij een jaar he ;)
je mag er van uit gaan dat een dergelijk apparaat wel wat langer dan een jaar mee gaat. tenminste ik neem niet aan dat je dagelijks 8 uur per dag mee aan het werk bent geweest.

gewoon terug gaan en je garantie eisen.

langleve nederland met zijn geweldige consumenten berschermings wetten

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik zou me trouwens richten op de accu, niet op de lader. Van lang (ongebruikt) in een kast liggen worden accu's niet beter.

Of er zit gewoon een slechte cel in je accupack.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Probeer hem eens goed leeg te krijgen (niet helemaal, maar gewoon bijna) voordat je hem weer oplaad. Hielp bij mijn Nokia telefoons ook altijd... tijdelijk.

Maar van dergelijke apparaten verloopt de garantie inderdaad niet na een jaar, omdat de winkelier dat zegt. Je mag een bepaalde levensduur van zo een apparaat verwachten welke deze op zijn minst moet doorkomen.
Als na 20 jaar je accu's lui zijn vooruit, maar na 1 jaar lijkt me niet de bedoeling van de fabrikant.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01
En dan nog, als je DeWalt zelf benadert, heb je zo een nieuwe accu + lader te pakken.

Negative publiciteit vinden ze niet zo leuk.

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

ik heb idd ook al redelijk wat accu's bij dewald omgeruild, goeie service bij dewalt hoor. (mag ook wel voor dat geld ;) )

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:34
Wat voor type accu zit er onder? NiCd of NiMh?

Bij NiCd accu's moet je er op letten dat je ze pas gaat opladen als de accu leeg is, anders krijg je het zogenaamde geheugen effect.

NiMh accu's hebben hier minder tot geen last van, maar zijn dan ook meteen een stuk duurder.

Verder is DeWalt een dergelijk proffesioneel merk dat ze vaak niet al te moeilijk over garantie doen, vaak doen bouwmarkten moeilijker over de garantie dan hun leverancier. Je zou voor advies en/of reperatie ook naar een proffesionele bouwmaterialen/gereedschappen winkel/groothandel kunnen gaan.

• Cablekevin
Ok super morgen even langs bij de leverancier :)
Bedankt voor jullie hulp, word vervolgt :+

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Met die lader is hoogst waarschijnlijk niks mis. Dat piepje kan weinig kwaad, dat is gewoon een resonerende spoel, die dus op zeer hoge frequentie gaat bewegen, daar hebben CRT schermen ook vaak last van.
DeWalt is natuurlijk wel een topmerk, maar ik gok erop dat je accu gaar is (buffereffect).

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Invisible_man schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:26:
Wat voor type accu zit er onder? NiCd of NiMh?

Bij NiCd accu's moet je er op letten dat je ze pas gaat opladen als de accu leeg is, anders krijg je het zogenaamde geheugen effect.
...
Ho paard. Daar zit je ff teveel te generaliseren.
Het grote voordeel van professionele Ni-Cd batterijen, is dat ze erg hoge stromen kunnen leveren, iets wat nogal noodzakelijk is bij schroeven/boren/kloppen. Vandaar dat bijna alle snoerloze werktuigen (dus niet een zaklampje ofzo) Ni-Cd's gebruiken.
Hoe wordt er dan omgegaan met het geheugeneffect :? Heel simpel, ten eerste maak je de batterijen doorgaans snel leeg (2 uur goed doorwerken en het beestje is plat), ten tweede zullen ze de batterij bij het insteken in de lader ontladen (gecontroleerd kortsluiten), dit ontladen kan erg snel gebeuren aangezien Ni-Cd's erg hoge stromen aankunnen, daarna kan een gewone snellaadcyclus volgen.

Het verschil tussen de verouderde huis-tuin-keuken Ni-Cd'jes en de professionele Ni-Cd's, zit hem er dus in dat de lader veel beter is, én dat de batterij specifiek is gemaakt om érg hoge stromen aan te kunnen (snel opladen, en snel ontladen ==> veel kracht leveren).
Ricvdp schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:49:
Met die lader is hoogst waarschijnlijk niks mis. Dat piepje kan weinig kwaad, dat is gewoon een resonerende spoel, die dus op zeer hoge frequentie gaat bewegen, daar hebben CRT schermen ook vaak last van...
Idd, das perfect normaal, gewoon niet op letten (tenzij het echt heel luid is).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Je hebt de accu niet toevallig in een koud schuurtje liggen waar het vriest in de winter?
Daar schijnen ze niet goed tegen te kunnen.
Pagina: 1