Toon posts:

draait zo langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op mijn Asus A8N-E een 3000+ zitten, De CPU cooler was stuk en ik heb er een nieuwe opgezet. Een 64 silencer ultra 64. Nou zit ik met een paar vragen:

- Is het normaal dat ik die cooler gewoon stil kan zetten met mijn vingers zonder dat ik ook maar iets voel?

- wat is nou de beste manier om mijn temps te meten? In de bios kan ik niks vinden.

groet,
Kompas

Verwijderd

- Met Cool en Quiet aan is dat wel mogelijk.

- Speedfan/sandra/everest

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ten eerste wil ik je aanraden om dus NIET meer je vingers in de fan te steken 8)7

ten 2e, in alle meest gangbare biossen (zover ik weet alle) kun je je temps uitlezen, iets beter zoeken dus of anders boekje erbij pakken van je moederbord.

ten 3e , je kunt ook een programma gebruiken als
speedfan http://www.almico.com/speedfan.php
mbm5 http://mbm.livewiredev.com/
everest http://www.lavalys.com/pr...ownload.php?ps=UE&lang=en

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 04-12-2006 22:21 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-Ja je kunt de fan stilzetten met je vingers. Het is echter niet aan te raden om dat te doen als het niet nodig is. Temps meten kun je inderdaad doen met Speedfan, erg makkelijk programma, en zo zijn er nog wel meer die wel te vinden zijn met Google. In de bios kun je trouwens ook wel temps vinden.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Dat je je fan kan tegen houden met je vinger is helemaal niet vreemd.
Dat motortje wat er in zit hoeft alleen maar een vinnetje tebewegen wat opzich helemaal niet zoveel kracht kost. Kan je overigens beter niet doen je fan tegenhouden als je hem langere tijd tegenhoud heb je kans dat hij verbrandt. (Zal niet zomaar gebeuren als je het voor enkele seconden doet. :) )

No signature found

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

die arctics draaien zo rond de 800-1200 toeren met weinig kracht meen ik, dus ja - het klopt dat het totaal geen moeite kost. dit toerental was en is over het gemiddelde gezien erg laag. dit zorgt ook tevens voor het lage geluidsniveau.

wat betreft temperaturen snel bekijken zou ik voor speedfan gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door powerflux op 04-12-2006 22:23 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
powerflux schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:22:
die arctics draaien zo rond de 800-1200 toeren met weinig kracht meen ik, dus ja - het klopt dat het totaal geen moeite kost. dit toerental was en is over het gemiddelde gezien erg laag. dit zorgt ook tevens voor het lage geluidsniveau.
Mwah, ze kunnen 2400 rpm hoor..

Maargoed, de A8N-E kan gewoon temperaturen uitlezen in het BIOS. Als je tijdens het weken/stressen temperaturen wilt uitlezen raad ik je SpeedFan aan.

Verwijderd

Topicstarter
okay ik ga er mee aan de slag....

Toen ik het topic opende had ik steeds het idee dat ik wat vergat te melden.
Ik weet het weer!

Ik moet in mijn BIOS instellen dat ik GEEN foutmelding krijg en dat die gewoon moet doorstarten.
De CPU fan is namelijk to low!! Of draait helemaal niet volgens de BIOS.

Nogmaals het is een A8N-E

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In je BIOS staat ergens een optie om te waarschuwen bij een fanspeed onderde x rpm. Verlaag deze warning iets, en check of je fan wel goed draait.. :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zit de fan goed aangesloten?

Edit: Laat.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 04-12-2006 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fan zit op de goede aansluiting op het moederbord.

De Fan is nieuw en draait gewoon.

Het is dezelfde fan als die er origineel op zat. Met mijn oude fan kreeg ik opeens ook waarschuwingen bij het opstarten. Ook een van de reden dat ik een nieuwe heb gekocht. Maar nou heb ik het dus weer. Hoe meet de BIOS de fan-speeds? Zit immers geen oogje bovenop:-) Bepaalt die het naar aanleiding van de stroomtoevoer? Maar elk fan draait met dezelfde toevoer van energie een ander toerental.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje meer info in de topicstart kan geen kwaad, maar een beetje meer eigen inzet is nog beter. Stel jezelf gewoon de volgende vragen:

1) hoe warm mag mijn CPU worden? (tip: website fabrikant)
2) hoe warm is mijn CPU nu? (tip: handleiding moederbord)
3) is de melding van mijn BIOS terecht (tip: handleiding langzame koeler)

Als je die drie antwoorden heb, weet je genoeg. Alledrie kun je makkelijk zonder topic opzoeken :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.