[Keyboard] Welk draadloos toetsenbord +/- 10 meter

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 15:27

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een draadloos toetsenbord die ongeveer maximaal 10 meter zou kunnen overbruggen in een vergaderzaal.

Ik denk dat ik dat al snel naar BT moet kijken omdat de meeste RF tobo's maximaal een keer 2 a 3 meter halen.

Voorwaardes :

- Toetsenbord/muis combinatie
- 5 tot 10 meter goed ontvangst
- werkend op Windows 2000 en Windows XP (ivm verschillende computers die aangekoppeld worden)
- geen drivers hoeven te installeren voor bijvoorbeeld Blue Tooth etc.

In het verleden hebben wij van die Logitech Cordless BT desktops gehad. Die waren perfect. BlueTooth zonder drivers op het besturingssysteem te hoeven te installeren gewoon werkend.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/1919.jpg

Deze zijn dus helaas niet meer te koop.

Hebben jullie een goed alternatief?
Ik heb bijvoorbeeld al zo'n Dinovo (BT) getest maar die moet perse drivers installeren voor Bluetooth op je besturingssysteem.

Prijs vind ik in deze een stuk minder interessant aangezien de baas betaald maar het moet ook niet onredelijk duur worden.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Al op de logitech site gekeken???
http://www.logitech.com/i...,crid=2154,categoryid=416

Hier staan ook bt setjes.

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Idd... heb al op de Logitech site gekeken maar die nieuwe setjes maken gebruik van een simpel BT dongel die je in je PC moet prikken waarna je allemaal software moet gaan installeren. De dongel en toetsenbord werken dus niet samen maar heeft de software van de computer nodig.

Dus ben nog steeds opzoek.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

ik heb deze :
http://www.digitique.nl/l...-rechar-black-p-2259.html
Je hoeft er geen software voor te installeeren (sterker nog, als je dat wel doet dan werken de forward en back knoppen op de muis niet in firefox)
Het bereik weet ik niet, zal het morgen testen :+
-edit-
hij heeft dus geen bluetooth maar wie weet haalt ie de 10 meter makkelijk;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 22:40 ]

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:38:
hij heeft dus geen bluetooth maar wie weet haalt ie de 10 meter makkelijk;)
Als je dan gaat testen moet je eens een paar meter van de ontvanger af gaan zitten en dan met je rug naar de ontvanger toe en de muis voor je proberen te bewegen.

Ik heb gemerkt dat RF dan best gevoelig is voor richting.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

helaas, net even getest, pc staat op de 1ste verdieping ong. links onder hoek van het huis, ik ben naar beneden gegaan en in de rechterboven hoek gaan testen maar geen beweging...... ik schat dat de afstand ongeveer 6~8meter was
Pagina: 1