Toon posts:

Asus A8N-SLI met onherkenbare PCI meer

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Asus A8N-SLI ziet geen PCI kaarten meer. Ik heb er nooit eerder een PCI kaart in gehad, tot nu...

Geprobeerd:
- Onboard geluid disabled
- Laatste BIOS erop
- BIOS reset
- Plug & Play OS uit/aan geprobeerd
- Laatste direct-x
- Laatste N-force drivers
- Geen herkenning in Windows XP
- 2 Geluidskaarten geprobeerd (Creative Audigy SE + Yamaha XG)
- 3Com netwerkkaart wordt herkend als "PCI device" maar er zijn geen drivers voor te installeren.
- Geen herkenning in Knoppix

PC draait verder normaal met of zonder PCI kaarten, alleen geen enkele herkenning. Ik heb al veel gezocht op Internet en GoT, maar nog niks verder. Iemand nog ideeen? :?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:59
Staat er niet gewoon een optie ergens in de Bios?

Verwijderd

misschien staat plug and play uit in je bios
Dan herkend windows ook geen pci kaarten (moet je kiesen op zelf hardware zoeken)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 07:11

justifire

Shut up and squat !!

Eerder iets in windows denk ik
Ga een naar apparaatbeheer en kijk of daar onbekende apparaten staan aangegeven.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
Alle drie al geprobeerd.

Er is ook geen herkenning in Linux. (Knoppix)

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Weet je zeker dat in de BIOS onder Advanced PCI/PnP Settings de Plug And Play O/S op No staat?(Dan handel je Mobo alles af ;) , op yes dan doet de OS t)
en als je daar bent, kijk ook even hoe de IRQ's staan die zouden nl PCI Device moeten aangeven.

[ Voor 14% gewijzigd door GravGunner op 05-12-2006 09:05 ]

target assimilated

Verwijderd

het moet in de bios staan :)

lees het boekjes van je moederbord maar even goed door,
je kan in je bios veranderen van PCI-E en PCI. ;)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 17:36
cool en quit aanstaan ?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Ik krijg bij mijn Asus mobo altijd een mooie lijst met alle kaarten, vendor IDs, en IRQs in het post scherm. Daar zouden ze tussen moeten staan indien het Mobo ze "ziet" ongeacht het OS. Zodra je de tabel ziet kan je op [pause / break] drukken om even te wachten met de rest van de boot. Is dit wel het geval? Als dat niet het geval is, zie BIOS opties "plug en pray" (alhoewel ik me met een reset BIOS niet voor kan stellen dat dit standaard wordt uitgezet) en waarschijnlijk haal nieuw mobo. Staat alles wel netjes in de post, dan weet ik het niet, anders dan een herinstall (wat ook raar is want knoppix doet het ook niet).

Tweede punt: Vul de PCI sloten kaart voor kaart en probeer verschillende (voor zover nog niet gedaan), het kan zijn dat er een een hardware conflict geeft en dus de rest op een of andere manier uitschakeld.

Ik vrees eigenlijk een mobo-hardware-probleem.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
GravGunner schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:04:
Weet je zeker dat in de BIOS onder Advanced PCI/PnP Settings de Plug And Play O/S op No staat?(Dan handel je Mobo alles af ;) , op yes dan doet de OS t)
en als je daar bent, kijk ook even hoe de IRQ's staan die zouden nl PCI Device moeten aangeven.
Yes en No getest, geen verschil.
Zowel aan als uit getest, geen verschil.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:29:je kan in je bios veranderen van PCI-E en PCI. ;)
Beide opties geprobeerd, geen verschil.
Jouke74 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:25:
Ik krijg bij mijn Asus mobo altijd een mooie lijst met alle kaarten, vendor IDs, en IRQs in het post scherm. Daar zouden ze tussen moeten staan indien het Mobo ze "ziet" ongeacht het OS. Zodra je de tabel ziet kan je op [pause / break] drukken om even te wachten met de rest van de boot. Is dit wel het geval? Als dat niet het geval is, zie BIOS opties "plug en pray" (alhoewel ik me met een reset BIOS niet voor kan stellen dat dit standaard wordt uitgezet) en waarschijnlijk haal nieuw mobo. Staat alles wel netjes in de post, dan weet ik het niet, anders dan een herinstall (wat ook raar is want knoppix doet het ook niet).
Ook geen weergave in de post.
Tweede punt: Vul de PCI sloten kaart voor kaart en probeer verschillende (voor zover nog niet gedaan), het kan zijn dat er een een hardware conflict geeft en dus de rest op een of andere manier uitschakeld.
Ook geprobeerd, geen verschil.

Beetje zonde om voor alleen een geluidskaart een nieuw mobo aan te schaffen, maar ik ben ook niet tevreden met het onboard geluid. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 10:54 ]

Pagina: 1