[Vista] search indexer vertraagt alles

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi

ik heb mijn search indexer op al mijn schijven aangezet, wat ongeveer op een terabyte te indexeren materiaal komt. Ok da's veel, maar mijn pc heeft vervolgens een volledig weekend plus één dag aangestaan. Je zou denken dat het dan wel ongeveer gedaan moet zijn met indexeren. En dat lijkt ook te kloppen, alleen gaat m'n schijf ongelooflijk aan het ratelen van zodra ik een paar bestanden ga kopiëren (zeker als het vele kleintjes zijn), verplaatsen of verwijderen. Het proces duurt ook nog eens enorm lang. (En dan komt daar nog eens die vervelende UAC bij die vanaf dat je drie bestanden verwijdert, bevestiging wil).

De performance monitor wijst Searchindexer.exe als schuldige aan. Zoiets had ik wel vermoed, dus heb ik het ding uitgezet. Nu kan ik wel niet genieten van de functionaliteit van de search indexer. Enig idee wat ik kan doen?

De search indexer zou mijns inziens niet bij elke file operation aan de slag moeten gaan, maar wachten tot de computer (helemaal) idle is.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 10:30
Welke versie van Vista draai je en welke build? Bij oudere builds (bvb Beta 2) ging het indexeren niet altijd even goed.

• bluppfisk
  • Niet online
de RTM (6000)

• bluppfisk
  • Niet online
*schopje*

• bluppfisk
  • Niet online
laatste schopje. niemand?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44

Xof

Ik heb die indexer maar helemaal uitgezet, want het vertraagde bij mij echt alles.. ook games (terwijl dat niet de bedoeling is).

Verwijderd

Het is ook altijd het zelfde geleuter ook he, met die indexers.

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
indexen is ook gewoon echt niet handig, behalve als je denk ik veel gebruikers hebt die vaak zoekacties heeft op je files. voor thuisgebruik ga je echt niet de voordelen eruit halen. tenzij het hetzelfde moet werken als OSX

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44

Xof

fabstar81 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:48:
indexen is ook gewoon echt niet handig, behalve als je denk ik veel gebruikers hebt die vaak zoekacties heeft op je files. voor thuisgebruik ga je echt niet de voordelen eruit halen. tenzij het hetzelfde moet werken als OSX
Ik denk juist wel de thuisgebruikers en dan denk ik aan de mensen met een 40GB schijfje die maar 10GB gebruikt hebben ofzo..

Voor tweakers met >1TB heeft het gewoon geen nut imho.

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
toch gek dat juist servers tijdens installatie apart vermelden of je wilt indexeren. ik denk neit dat servers ervan uitgaan dat je maar <10gb gebruikt...maar juist uitgaan van grotere volumes, groter hoeveelheid gebruikers, en meerdere zoekacties tegelijkertijd.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Pagina: 1