Wat te doen met een 25 oude (286/386/486) computers??

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Graag serieuze reacties aub!

Bij ons bedrijf hebben we een 25-tal complete sets van werkende 286/386 en een aantal 486 staan. Ik weet ook wel dat ze geen zak waard zijn en dat je er niets mee kan doen, maar kent iemand een bedrijf, dat ze graag wil hebben (Polen??), of in ieder geval voor niets (of zelfs met bijbetaling :P) op wil halen??

Misschien ook zonde van het geld en de apparatuur om alles te vernietigen.....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Misschien een CRACK RACK van maken???

Dan staan we zo weer bovenaan (nou ja, een paar blokjes erbij is ook goed! ;) :) )

Het vreet alleen wel veeeeel stroom.

[Mike]

Verwijderd

Ik heb een goed doel voor je computers gevonden:

iemand is met een CRACK RACK bezig (voor RC5!) en heeft nog veeeeeel spulletjes nodig!
Alles is welkom, zelfs die oude dingen van jou! (25 x 486 = toch een aardig RACKje bij hem: hij heeft al twintig compu's aaneengeschakeld en dan nog 25 erbij -> dat gaat dan lekker!)

BTW: Ik ga vragen of hij Dutch Power Cows ff joint, ik denk dat hij dat wel doet als hij die oude machientjes krijgt!

[Mike]

PS. Ik hou je op de hoogte!

Verwijderd

Die 486 wil ik wel hebben :)

Verwijderd

Nog ff wat:

geef je ze ook weg MET BIJBETALING???

Hoeveel geef je erbij?

[Mike]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Als je zo'n crack rack maakt ben je ook niet echt helder bezig zeg....
Voor de stroom kosten van 45 pc's kan je ook wel een P2'tje kopen en aanzetten... ben je op langere termijn veeel minder geld kwijt... maar goed als hij het leuk vind :)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Ik heb nog wel belang bij een monitor ( kleur 14 ")

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Kringloopwinkel, sommige doen dat.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:07

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Stuur die pc's maar naar Polen, die mensen hebben er vast wel iets aan! :)

Whatever.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik kan waarschijn;lijk nog wel 1 a 2 a 3 pghilips kleuren 14" meekrijgen!
486 is en 50 of 33 MHz met 8 mb en iets van 420 hdd, weinig dus, dat zijn er d8 ik nu nog maar 3 of 4, dan nog een 8 * 386 en een 16* 286, met monochrome toei!

Vorige keer koste ons het weghalen van die toei tegen de 500,--, dit probeer ik nu dus voor minder te realiseren!

Verwijderd

Oke Schrijf mij maar in voor 1 486 :)

dutchbas@chello.nl

icq 40269546

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
er was geloof ik nog iemand bezig met een amd logo in ledjes.. die wil vast wel allen hd en power ledjes hebben :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
basisscholen willen volgens mij ook altijd wel graag PC's hebben.. ik weet alleen niet of ze ook wat aan die 286/386's hebben.

• Roel
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

aatos: idd, http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/006013.html .
Maar dan heb je een paar rode en de rest groene ledjes dat ziet er niet zo mooi uit :)

Misschien voor die pc's om ergens als server in te zz ? Scholen zijn er denk ik ook wel bij mee, informeer eens bij je locale basisschool

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Probleem is alleen dat die basisscholen er niets mee kunnen doen (format c) en om er nu enorm veel tijd + licenties in te steken, om een school blij mee te maken.....dan mogen ze van mij de rommel hebben..

Ok, die 486 en die philips monitoren probeer ik mee te krijgen, de rest gaat dan denk ik weg!
Let er wel op, ik gaat er niet teveel moeite voor doen, dus het moet mij ook iets (niet veel)opleveren, dus een monitor c.q. computer opsturen en er dan 25,-- mee verdienen zit er niet in.....
Ik houd jullie op de hoogte!

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Niet zo hebberig allemaal. Wij hebben genoeg geld.
Stuur die pc's maar naar Polen, die mensen hebben er vast wel iets aan! :)

Verwijderd

Naar Polen sturen kan, is alleen niet rendabel. Teveel kosten aan verbonden. Slopen die hap.. HD's, mobo's, proc's, geheugen en video kaarten.. kunnen dan stukken goedkoper verstuurd worden. De beeldschermen hier verkopen om de kosten van het versturen te dekken. Maar er zijn instellingen die dit soort projecten met enige regelmaat ondernemen. 'k zou zeggen, vogel es uit wie, en laat hun het doen. Waarom zou je het wiel uitvinden ??

Sucses en greetz, Camier

Verwijderd

Eikel dat je bent Camier, die beeldschermen hebben ze daar JUIST nodig!

Verwijderd

Ow ja, de 386's en 486's naar Polen en de rest dump je ergens... (sssssssssttttt..) De monitoren lekker naar Polen joh, de rest mag wel in grote container, is niet giftig ofzo, gewoon die 286's erin gooien, maar wel die andere naar Polen sturen he!

Verwijderd

De meeste basis-scholen kunnen er nog veel mee hoor...

M'n moeder geeft ook les en op die school werken ze nog gewoon met 386 systemen, 8Mb en windows 3.1 dus...

Als je zelf nog niemand hebt gevonden die ze af komt halen, kun je me mailen.

Verwijderd

Bij de Orbit handelen ze in dat soort spul...

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

alles naar polen sturen en daar dumpen ;)
nee even alle gekheid op een stokje..

Een 486 is nog prima te gebruiken als tiepdoos met win95 en word.

286 is prima als tikkenteller (hebben wij) en kan ook handig zijn voor kleine onderdelen zoals fannetjes etc. 386 idem

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Basisschool heeft ook niks meer aan een een 286, 386 en denk ook vrij weinig aan een 486 (ga uit van Enschede met zijn supersnelle ADSL netwerk tussen basisscholen dat ze niet door willen trekken naar mijn huis :) ), misschien die oostblok landen, maar zelf versturen lukt je niet denk ik voor 500 piek of minder, misschien via zo'n actie groep?
En typen met win95 en word97 op een oude Pentium is al een ramp, op een 486 wil ik niet eens meemaken :).

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1