Toon posts:

Verband warmte/straling en warmte/weerstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een natuurkunde P.O. moet ik de volgende dingen weten:
-uitzenden van straling door een metaal: dit houdt in dat je uit moet leggen welke soorten straling er worden uitgezonden en waar dit van afhangt (tip: planckkromme)
-afhankelijkheid tussen weerstand van een metalen draad en de temperatuur van deze draad: hier moet je niet alleen uitleggen hoe, maar ook waarom de weerstand verandert!

Op wikipedia kan ik hier maar vaag iets over vinden, planckkromme met google levert alleen maar vaagheden op (5VWO met allemaal n00bs in de klas, het kan nooit over kwantumfysica gaan), en temperatuurcoëfficient etc. staat wel ergens uitgelegd maar dan weet ik nog niet waarom. Weet iemand mij deze dingen uit te leggen? Bij voorbaat dank!

Faberic

Verwijderd

mwa, voel er weinig voor om jouw huiswerk te gaan zitten maken

je fietst maar langs de bieb

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Wat heb je zelf al gevonden? Tenzij je concrete vragen stelt waaruit blijkt dat je zelf moeite hebt gedaan, is dit topic niet toegestaan in W&L. Huiswerkvragen mogen, mits ze van enig niveau zijn en mits de topicstarter zelf moeite doet.

Kijk eens tussen deze en deze links. Tussen beide zitten er een aantal op en onder VWO niveau.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_body Op de eerste vraag:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_conductivity voor de tweede vraag

UItleggen? Wat wil je precies weten? Er zijn namelijk wel wat dingen over te vertellen, maar waarom zou hier iets verteld moeten worden zodat er 1 persoon wijzer van wordt? Indien je er zelf enig werk van maakt en een vraag poneert, dan ontstaat meestal een wisselwerking tussen vraag en antwoord... en daar hebben we allemaal wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben langs de bieb geweest, maar dat zoeksysteem zuigt zo enorm dat ik er niks wijzer van werd. En ik heb ook geen enkel aanknopingspunt verder. Daarom stel ik deze vraag, ik kan er ook niets aan doen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Voor het tweede fenomeen kun je de wet van Lenz ook nog aanvoeren; die hoef je dan niet letterlijk te nemen, maar kun je veralgemeniseren tot "Ieder gevolg moet zijn eigen oorzaak tegenwerken."

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:37:
En ik heb ook geen enkel aanknopingspunt verder.
Je hebt Google en zoektermen en van mij al twee series zoekresultaten gekregen. Gebruik ze.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Die PO's stellen dus bij natuurkunde tegenwoordig ook blijkbaar niet zo veel meer voor. Kan je nog van profiel veranderen?
Pagina: 1