Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WINXP] Boot probleem: NTLDR missing

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:59

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Hey allen,

Na 3 miljard topics doorgespit (hier en google) te hebben over mogelijke oplossingen voor het fixen hiervan het ik ten einde raad toch besloten een topic hierover te openen.

Feit ligt als volgt: Ik heb hier een Acer laptop (Travelmate 240) die met booten de fijne mededeling "NTLDR missing, press ctr-alt-delete to reboot" geeft. Deze laptop heeft geen floppydrive meer.

Wat heb ik geprobeerd:

• Boot sequence veranderd, eerst CD-ROM, dan removable media (USB stick), en als 3e HDD. Vervolgens een Windows bootable CD gebakken, nakkes --> "NTLDR is missing, press controlblablabla..."

• Geprobeerd USB stick bootable te maken. Om een of andere vage reden wil 'ie hier niet van booten (terwijl in het bios toch echt staat dat het wel kan!). Geeft uiteindelijk weer de melding "NTLDR is missingblabla..."

• BartPE XP-CD-rom gebakken en geprobeerd hiermee te booten, geeft weer de fijne mededeling "NTLDR is missing...."

Ik ben een beetje door mijn opties heen, omdat alle MOGELIJKE oplosing een floppy drive nodig hebben om te booten (low level format, fixmbr etc) en ik die dus juist NIET heb. Het enige wat ik vanavond nog even ga uitzoeken is hoe eventueel via netwerk te booten, maar ik vraag me af of dat gaat lukken.

Hebben jullie nog ideeën, tips en/of oplossing?

HENG HENG

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:59

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Ik weet niet of het misschien relevant is voor iemand, maar ik heb he opgelost door middel van het downloaden van een tooltje van seagate. Deze kon een bootable CD maken (eindelijk een app. die geen flop nodig had :P ) waarmee ik een low level format heb moeten uitvoeren.

Na de low level format kon ik gewoon booiten met een bootable windows CD. De rest moge jullie bekend zijn.

HENG HENG

Verwijderd

Gebruik je misschien verschillende partities en/of harddisks? En boot het systeem van een andere partitie dan waarop WinXP etc. staat? Waar staat bij jou BOOT.INI?

Je kunt proberen ergens NTLDR en NTDETECT.COM vandaan te halen en die naar die locatie te kopiëren. Zo heb ik het tenminste ooit 'ns opgelost.

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 20:31
Had precies hetzelfde probleem, ik heb het zo opgelost :

- Ubuntu live cd downloaden en branden en booten van die cd
- Het bestand bewuste bestand van een donor computer met zelfde OS uit de c:\ halen en kopieren naar de patient

Rebooten en hij werkt weer.

Fixboot en fixMBR werkte bij mij beiden niet
Ook het bestand kopieren van de xp cd werkte niet (hij vroeg of ik wilde overkopieren (dus hij moest er al staan zogenaamd) maar daarna kon hij hem nog niet vinden) Toen ik in ubuntu geboot was zag ik dat bestand ook niet

Misschien heeft iemand hier nog wat aan