Orange Family

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 18:12
Hey dudes... en mogelijke dudettes ;)

Heb dus sinds vandaag adsl van Orange waar je zo'n ubergeile Livebox bij krijgt... en software waar je gehele pc waarschijnlijk mee geindoctrineerd wordt.

Tot voor kort had ik adsl van Xs4all en dat werkte prima met mijn SMC modem/router.

Alleen als ik in het menu van dat SMC ding ga kijken kan ik nergens de optie "Orange Family" vinden zoals ik wel "KpnMxtream" vond.

Iemand die toevallig echt een complete mongeaul kan helpen adsl weer via zijn SMC modem/router te laten lopen?

Iemand?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op de Orange site moeten ook de handmatige instellingen voor Orange/Wanadoo staan. Heb je daar al gekeken? Verder: heb je met of zonder telefonie genomen? Als je met telefonie hebt, dan heb je de Livebox nodig.

Echter, die Livebox kan je ook zonder de software installeren, dus je PC hoeft helemaal niet "besmet" te worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
N00bieW1 schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:01:
Hey dudes... en mogelijke dudettes ;)

Heb dus sinds vandaag adsl van Orange waar je zo'n ubergeile Livebox bij krijgt... en software waar je gehele pc waarschijnlijk mee geindoctrineerd wordt.

Tot voor kort had ik adsl van Xs4all en dat werkte prima met mijn SMC modem/router.

Alleen als ik in het menu van dat SMC ding ga kijken kan ik nergens de optie "Orange Family" vinden zoals ik wel "KpnMxtream" vond.

Iemand die toevallig echt een complete mongeaul kan helpen adsl weer via zijn SMC modem/router te laten lopen?

Iemand?
*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem insteld op:

VPI :8
VCI: 35
Encapsulation: RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type: UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Let wel dat het modem ADSL2+ moet ondersteunen, anders kom je niet veder als 8mbit/s downstream.

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 18:12
Ok.. sommige stappen begrijp ik wel en sommige weer net niet.

In het begin gaat het iig al fout. Dan krijg je de keuze uit ISP: welke zou je dan moeten nemen? 8)7

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Heeft een SMC niet zoiets als een wizard of dat je het handmatig kan doen? Zou het handiger zijn als je het handmatig doet :P

Verwijderd

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII)
je zou ook hier kunnen posten, In de startpost staat ook de info die jij zoekt.
Pagina: 1