Toon posts:

[Surround] wat moet ik kopen...

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Daar is weer zo`n n00b die met z`n vragen komt.
Sorry...

Ok, ik heb nu:

TV: SamSung LE32M51B
DVD: Xbox260
Muziek: Xbox360
Surround: Logitech 5.1 surroundset.

Budget: 500-750 euro

Inmiddels ben ik al weer een half jaar zoeken (en dan weer niet zoeken) verder, in eerste instantie ging m`n voorkeur uit naar compleet setje zoals van samsung de HT-XQ100.
Waarom? Nou hij paste mooi bij mijn TV (maar bleek in het echt toch een wat verschrikkelijk lelijk ding te zijn).

Daarnaast,het enige wat ik zoek is inprincipe een setje wat het geluid afspeelt van mijn xbox360, die ook als mediacenter fungeert. Ik luister niet zoveel muziek maar kijk wel graag veel films, dit zijn vaak dus dvdtjes.

Ik zoek dus eigenlijk alleen maar een versterker en een 5.1 setje.
Nu ben ik nogal visueel ingesteld. Dus hij moet er ook mooi uitzien,
Of ik moet alles wegwerken wat ook kan.

Mijn probleem is dat ik winkel in winkel uit ga en dan elke keer met hetzelfde advies wordt weggestuurd: Koop gewoon een compleet setje en vergeet losse componenten want dat koop je niet voor dat geld...

Oh de versterker Moet een optical ingang hebben
kan iemand mij adviseren?
bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:48:
Mijn probleem is dat ik winkel in winkel uit ga en dan elke keer met hetzelfde advies wordt weggestuurd: Koop gewoon een compleet setje en vergeet losse componenten want dat koop je niet voor dat geld...
Tja, wat is je budget.
je krijg in principe waar je voor betaald. Die complete setjes met die mini speakertjes kosten niet zo veel, maar het is ook niet zo veel.

Verwijderd

job schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:51:
[...]
Tja, wat is je budget.
je krijg in principe waar je voor betaald. Die complete setjes met die mini speakertjes kosten niet zo veel, maar het is ook niet zo veel.
zijn budget is 500-600 euro...
Je kan losse componenten kopen, dan moet je denken aan een budget sony reciever met goedkope speakers zoals eltax (concept serie?) of tweedehands...

------------------------------
edit:
zie dat je ook visueel bent ingesteld...
ehm denk dan wel aan een complete set,,, vooral omdat je 5.1 wil en je met een budget van 500/600 euro geen versterker/speakers/subwoofer kan kopen. (vooral een goede subwoofer is prijzig, speakers zijn nog wel goedkoop te krijgen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 19:57 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Voor 750 Euro kun je zonder probleem een fatsoenlijke 5.1 setje aanschaffen met een goede receiver:

Pioneer VSX-D714

en

JBL SCS178

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/422A443E14076D18C1256CDB004199DB_big.jpg

Heb zelf al geruime tijd een VSX-D711 met de genoemde speakerset en kan niks anders zeggen dan dat ik er erg tevreden mee ben. Wellicht dat ik er nog een keer 2 zuilen op wil aansluiten, maar dat is het dan ook

[ Voor 20% gewijzigd door mad-dog op 04-12-2006 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
staat in de begin post..

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Of kijk naar die combinatie setjes van JBL en Harman Kardon, ook leuke stejes voor het geld.

Verwijderd

de consumenten bond (heb online toegang) vindt deze de beste : denon dht-1356dv
hij kost precies 600 met versterker...
van de 19 hebben ze die als beste getest...
Afbeeldingslocatie: http://www.jasyko.cz/obrs/denon_m/dht1356dv.jpg

een mooie set voor een nette prijs toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 20:17 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:03:
de consumenten bond (heb online toegang) vindt deze de beste : denon dht-1356dv
hij kost precies 600 met versterker...
van de 19 hebben ze die als beste getest...
[afbeelding]
Wat waren de andere sets die zijn getest? De tests van de consumentenbond vind ik meestal niet echt een goede maatstaaf. Maar verder: de enige goede optie is om zelf te gaan luisteren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Oeps gemist :(
Uhm tja 600 euro... dat is eigenlijk net te weinig voor losse componenten.

Maar kijk je naar sets dan moet je met 600 euro toch een mooi home-cinema setje mee kunnen kopen....
genoeg keus in complete sets voor met dit budget.. lijkt mij een kwestie van verschillende winkels aflopen en kijken wat jou bevalt in gehoor en uiterlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 04-12-2006 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.harmankardon.c...sType=C&prod=HS+100%2F230

het was even zoeken maar er zit een optische ingang in.

Dit lijkt me toch wel een heel goed setje..

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:06:
[...]

Wat waren de andere sets die zijn getest? De tests van de consumentenbond vind ik meestal niet echt een goede maatstaaf. Maar verder: de enige goede optie is om zelf te gaan luisteren.
ehm op 2 en 3 staan: sony dav dz410(500 euro) en de philips hts3100(190 euro)
op de laatste plaats staat bose 123, maargoed dat is samen met de denon set de duurste en de 2 sets met maar 2 speakers en een subwoofer.

als je het echt interessant vindt wil ik met alle plezier een screen voor je maken, maar het kopieert nogal lastig omdat het pdf is en vol staat met plaatjes enzo...

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:59
een geweldige Teufel P speakerset voor 295
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/skins/images/pics/r1_big.jpg

Een yamaha RXv 459 voor 279
Afbeeldingslocatie: http://www.soundbrothers.de/shop/images/artikel/big/Yamaha_RXV459_silber.jpg

en een bijpassende DVD speler voor 149
Afbeeldingslocatie: http://www.soundbrothers.de/shop/images/artikel/big/Yamaha_DVD-S557_silber.jpg

totaal 723 euro.... beetje verzendkosten erbij, en ik denk dat je een superset hebt!

Verwijderd

Topicstarter
107mb schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:33:
een geweldige Teufel P speakerset voor 295

Een yamaha RXv 459 voor 279

en een bijpassende DVD speler voor 149

totaal 723 euro.... beetje verzendkosten erbij, en ik denk dat je een superset hebt!
Die boxen zien er wel strak uit maar een dvd speler heb ik niet nodig...
Puur alleen een versterker en boxen...
Pagina: 1