Onlangs las ik op het Internet allerlei achtergrondinformatie over IDE en wat de aanbevolen wijze van aansluiten van 4 apparaten op 2 controllers is.
Nu leek het me eens aardig om te zien hoe dat op dit moment bij mij geregeld is. Voordat ik echter de kast opentrek en vanalles aan de bekabeling ga veranderen vraag ik me af: accepteert Windows zoiets wel?
XP werkt immers intern helemaal niet met schijfletters, maar met verwijzingen naar partities. Als ik het goed heb zit mijn schijf met XP nu op primary master (zie hieronder boot.ini): betekent dat dat ik de rest veilig kan ompluggen? Ook als de 2e harde schijf de pagefile bevat?
En heeft iemand praktische ervaringen met een dergelijke operatie?
Ter info: ik heb twee IDE HD's en twee IDE/ATAPI DVD/CD-stations.
boot.ini
Nu leek het me eens aardig om te zien hoe dat op dit moment bij mij geregeld is. Voordat ik echter de kast opentrek en vanalles aan de bekabeling ga veranderen vraag ik me af: accepteert Windows zoiets wel?
XP werkt immers intern helemaal niet met schijfletters, maar met verwijzingen naar partities. Als ik het goed heb zit mijn schijf met XP nu op primary master (zie hieronder boot.ini): betekent dat dat ik de rest veilig kan ompluggen? Ook als de 2e harde schijf de pagefile bevat?
En heeft iemand praktische ervaringen met een dergelijke operatie?
Ter info: ik heb twee IDE HD's en twee IDE/ATAPI DVD/CD-stations.
boot.ini
code:
1
2
3
4
5
| [boot loader] timeout=5 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect |
[ Voor 5% gewijzigd door TromboneFreakus op 04-12-2006 19:28 ]