Toon posts:

Fedora core 6 64bit onder VmWARE server console

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al het hele weekend fedora core 6 64 bit draaiende te krijgen onder Vmware server console.
Dat moet kunnen, aangezien mijn deskundig school leraar het wel is gelukt,

De installatie start, en gaat verder goed!
Ook het selecteren van landen en taal en andere meuk gaat allemaal goed.
Maar zodra het echte installatie begint, slaat alles vast op het laatse deel van de installatie.

Aangezien vmware geen fedora core heeft als OS kies ik voor other linux kernel 2.4 64bit of de 2.6 kernel.

Daarmee kom ik nog het verst. Maar de installatie blijft continue op de zelfde punt hangen. Tevens maak ik gebruik van de grafische installatie omgeving.

wie kan mij helpen?

bij voorbaat dank

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waar blijft hij dan hangen en krijg je nog meldingen? En welke VMware versie gebruik je en wat is de hardware die je gebruikt?

[ Voor 40% gewijzigd door AtleX op 04-12-2006 19:23 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:21
En wat is de installatie dan aan het doen? In een ander scherm (ctrl+alt+f1 (of f2.. f3) is hij ook niets aan het doen? Draait het ook wel op een host die 64 bits aan kan?

Verwijderd

Topicstarter
installatie hangt, doet niks meer, krijg ook geen meldingen.
64 bit ondersteund mijn pc en vmware (aangezien ik kies voor other linux 2.4 64 bit kernel)

Verwijderd

Topicstarter
gebruik vmware v 1.01 zou daar aan kunne liggen natuurlijk...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens de WMware site is 1.0.1 de nieuwste, daar zal het dus wel niet aan liggen. :) Geef eens wat uitgebreidere specs van je PC, want ook ik heb een 64bits CPU, maar zolang ik een 32bits OS gebruik heb ik daar weinig aan.

offtopic:
En je bericht is te wijzigen met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje rechtsboven je post. :)

[ Voor 24% gewijzigd door AtleX op 04-12-2006 19:28 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:25:
gebruik vmware v 1.01 zou daar aan kunne liggen natuurlijk...
Als je de release notes leest, dan heb je daar gelijk in... Er wordt over veel distro's gesproken behalve Fedora. Natuurlijk kan je daar wel om heen maar dan moet je gaan spelen met aparte custom machines en mogelijkerwijs leuke fijne extra drivers (VM-floppies) voor de BusLogic-devices ofzo.

Have fun; laat maar weten als het gelukt is want hier op werk zitten er nog een paar heeel agressief naar onze VM-omgeving te staren (met een stapeltje Fedora-CD's). >:) >:)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
pc specs:

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Asus P5B Deluxe/WiFi-AP, Retail
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Geforce 7900 GS

dit zijn de belangrijkste specs..

Verwijderd

Topicstarter
Have fun; laat maar weten als het gelukt is want hier op werk zitten er nog een paar heeel agressief naar onze VM-omgeving te staren (met een stapeltje Fedora-CD's). >:) >:)
haha zal me best doen.. zal flink wat irritaties opleveren maar goed.. :P O-)

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Wat is je host OS?

Is dit ook een 64bit OS?

Je processor kan het wel ondersteunen, maar volgens mij werkt dit niet als je XP 32 draait...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 21:20

BoAC

Memento mori

Rainmaker schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:08:
Wat is je host OS?

Is dit ook een 64bit OS?

Je processor kan het wel ondersteunen, maar volgens mij werkt dit niet als je XP 32 draait...
Hoe kom je aan die wijsheid? VMWare site verteld nml iets heel anders.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BoAC schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:13:
[...]

Hoe kom je aan die wijsheid? VMWare site verteld nml iets heel anders.
http://pubs.vmware.com/gu...whimpl/js/html/wwhelp.htm -> Choosing and Installing Guest Operating Systems : Supported and Unsupported Guest Operating Systems

* MAX3400 had het vermoeden dat dit basis-kennis zou zijn alvorens met VMWare te beginnen...

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2006 21:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Joah, maar unsupported betekent nog niet dat iets niet werkt.. Sowieso moet je CPU die 64-bit virtualisatie ondersteunen, maar dat zou ie automatisch aan moeten geven in je guest volgens mij..

De place to be is het VMware forum, daar heb je waarschijnlijk binnen 5 minuten antwoord gevonden: http://www.vmware.com/community.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 21:20

BoAC

Memento mori

MAX3400 schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:27:
[...]

http://pubs.vmware.com/gu...whimpl/js/html/wwhelp.htm -> Choosing and Installing Guest Operating Systems : Supported and Unsupported Guest Operating Systems

* MAX3400 had het vermoeden dat dit basis-kennis zou zijn alvorens met VMWare te beginnen...
Het ging om het Host OS.
Deze mag gerust 32 bits zijn om als Guest OS een 64 bits OS te draaien.
Pagina: 1