Hallo,
Voordat ik met het probleem begin, zal ik eerst de situatie schetsen.
Wij hebben ongeveer 200 pc's met Windows 2000.
Wij hebben hiernaast 1 dc met Windows 2000 server
En 1 F/P-server met Windows 2000 server.
Het volgende probleem doet zich voor:
Onlangs hebben de beheerders besloten om een printerdriver te vervangen op de F/P-server.
Wij maken gebruik van een aantal Nashuatec printers verspreid over het pand.
Echter op dit moment hebben wij veel gebruikers die problemen hebben met printen, omdat de driver op de clients niet goed is.
Als men bijvoorbeeld een PDF bestand wil afdrukken, dan sluit acrobat reader af met de melding acrord32.exe heeft een fout gegenereerd en wordt afgesloten.
Na onderzoek zijn wij erachter gekomen dat dit door de printerdriver kwam.
Normaal gesproken mag je ervanuit gaan dat de nieuwere driver automatisch wordt geinstalleerd nadat de printer is verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Echter werkt dit niet. Waarschijnlijk komt dit doordat de gebruiker hier geen rechten voor hebben.
Om dit op te lossen moeten wij per pc de printers verwijderen onder het useraccount, hierna inloggen met een account dat lokale rechten heeft op de pc.
De printspooler op de pc herstarten en hierna onder printers de drivers verwijderen.
Hierna kan de gebruiker de printer weer installeren en daarna kan er weer normaal geprint worden.
Aangezien wij dit per pc moeten aanpassen kost dit aardig wat werk.
Hebben jullie tips om dit bijvoorbeeld automatisch te laten doen ?
Ik heb hierover geprobeerd doormiddel van de zoekfunctie om informatie te vinden, maar heb niks kunnen vinden wat in deze richting wijst.
Op MS heb ik hier ook weinig info kunnen vinden.
Hebben jullie misschien nog een suggestie ?
Voordat ik met het probleem begin, zal ik eerst de situatie schetsen.
Wij hebben ongeveer 200 pc's met Windows 2000.
Wij hebben hiernaast 1 dc met Windows 2000 server
En 1 F/P-server met Windows 2000 server.
Het volgende probleem doet zich voor:
Onlangs hebben de beheerders besloten om een printerdriver te vervangen op de F/P-server.
Wij maken gebruik van een aantal Nashuatec printers verspreid over het pand.
Echter op dit moment hebben wij veel gebruikers die problemen hebben met printen, omdat de driver op de clients niet goed is.
Als men bijvoorbeeld een PDF bestand wil afdrukken, dan sluit acrobat reader af met de melding acrord32.exe heeft een fout gegenereerd en wordt afgesloten.
Na onderzoek zijn wij erachter gekomen dat dit door de printerdriver kwam.
Normaal gesproken mag je ervanuit gaan dat de nieuwere driver automatisch wordt geinstalleerd nadat de printer is verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Echter werkt dit niet. Waarschijnlijk komt dit doordat de gebruiker hier geen rechten voor hebben.
Om dit op te lossen moeten wij per pc de printers verwijderen onder het useraccount, hierna inloggen met een account dat lokale rechten heeft op de pc.
De printspooler op de pc herstarten en hierna onder printers de drivers verwijderen.
Hierna kan de gebruiker de printer weer installeren en daarna kan er weer normaal geprint worden.
Aangezien wij dit per pc moeten aanpassen kost dit aardig wat werk.
Hebben jullie tips om dit bijvoorbeeld automatisch te laten doen ?
Ik heb hierover geprobeerd doormiddel van de zoekfunctie om informatie te vinden, maar heb niks kunnen vinden wat in deze richting wijst.
Op MS heb ik hier ook weinig info kunnen vinden.
Hebben jullie misschien nog een suggestie ?