[Lader] Batterijen worden bloedheet!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 23:56
Ik heb al een tijdje een stel Sonybatterijen (Sony Cycle-Energy Ni-MH 2500mAh) in gebruik, en pas sinds kort daarbij een passende Sony Lader gekocht (Sony Cycle Energy Charger BCG-34HDL).

Voorheen deed ik ze in een goedkope lader (weet niet meer wat voor ding dat is), en daar werden ze niet zo heet in. Wanneer ik ze in de Sony Lader doe worden ze megaheet! Zo heet dat ik ze nauwelijks meer kan aanraken. Ik heb ze er al een hele tijd niet meer in gehad, en durf ze ook niet snachts op te laden (straks vliegen die dingen in de fik ofzo!).

Is dit normaal dat ze zo heet worden? Ik kan het me niet voorstellen, terwijl de lader en de batterijen van hetzelfde soort zijn (De lader is zelfs bijpassend!).

Is nou die lader naar de maan, of zijn de batterijen kapot?

Overigens leuk om te weten, op de batterijen staat, als haast onzichtbare opdruk 05-06 LT. Wat houd dat in? Heeft dat misschien iets met dit fenomeen te maken?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149328

hmm sony accu's he :+

maar misschien worden ze kort gesloten? dan worden oplaadbare batterijen nogal heet kan ik me herinneren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 149328 op 04-12-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Mijn batterijen worden ook erg warm in m'n Sony oplader, gewoon 'lekker warm' niet 'bloedheet'

Zijn 2100 mAh batterijen met 'n bijbehorende Sony-oplader

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Anoniem: 149328 schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:11:
hmm sony accu's he :+

maar misschien worden ze kort gesloten? dan worden oplaadbare batterijen nogal heet kan ik me herinneren.
Hoe zou dat moeten gebeuren dan? Dat die lader kapot is? Ik doe ze er in ieder geval niet op de kop in!

Ik zet ze er nu maar weer een keer in (Is alweer een maand geleden), en hou jullie op de hoogte.

Ik zal ook proberen ergens een thermometer te regelen, dan kan ik het een en ander even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:01
het zal wel zo'n turbolader zijn, dan is dat vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 16:30
Dat ding schijnt in staat te zijn batterijen in 15 minuten op te laden... Dan is het absoluut normaal dat je batterijen heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Maar dan moet het lampje toch ook op groen springen?

Dat doet hij namelijk niet

Overigens, ze liggen er nu 10 minuten in, maar als ik me neus er op hou, komt er wel een gore lucht af (niet zo sterk). Het ruikt echt naar warm plastic ofzo, terwijl de batterijen zelf nog helemaal niet zo warm zijn.

De voorkant van de lader (Als je hem rechtop zet, de bovenkant) is nu wel vrij heet.

[ Voor 69% gewijzigd door Jassy op 04-12-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:41
Jassy schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:26:
Maar dan moet het lampje toch ook op groen springen?

Dat doet hij namelijk niet
Batterijen in mijn GP lader worden ook gloeiend, en laden duurt 24 uur, is best normaal :P

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Nou, so far so good, het wordt nu lang niet zo heet als eerst (Ze zijn inderdaad, zoals boven beschreven, lekker warm :) ).

Ik kijk het nog eventjes aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 17:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Volgens mij is het net niet zo best als een ni-mh batterij gloeiend heet wordt.

http://www.defotopagina.nl/infot-batterij-4.htm
Bescherming tegen overladen. Goede laders hebben een automatische timer, of een electronische controle op overlading die ervoor zorgt dat het laden stopt als de batterij volledig is volgeladen.( Bij ongecontroleerde overlading kan de batterij zo heet worden dat door de chemische processen het ventiel openspringt). Batterijen die veel te heet zijn geworden gaan bovendien inwendig kapot, zodat je er niets meer aan hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door FlyEragon op 04-12-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Zo'n accu mag niet meer dan 45 graden worden.
Dan is t'ie nog net vast te houden zonder dat je je handen brandt.

Guus Assmann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01-2024
is normaal :p
die sony batterijen worden zo warm dat je ze 'net' niet meer kunt vastnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Erkandude schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:15:
Volgens mij is het net niet zo best als een ni-mh batterij gloeiend heet wordt.

http://www.defotopagina.nl/infot-batterij-4.htm

[...]
Gloeiend heet is een relatief begrip... op dezelfde pagina staat ook dat ni-mh batterijen vanaf 55 graden beter presteren dan alkaline. De batterij zelf zal onder die omstandigheden dan nog wel wat heter worden. Kennelijk is 60 graden een normale bedrijfstemperatuur. Veel mensen zullen 60 graden echter als 'gloeiend heet' ervaren.

Hoe sneller je een accu laadt, hoe warmer hij daarbij wordt. Dit heeft uiteraard gevolgen voor de levensduur. Maar of een nimh nou 300 of 500 cycles meegaat is vaak minder van belang dan een laadtijd van 15 min. tegen een uur.
Pagina: 1