Toon posts:

ISDN+SBLIVE probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu sinds een dag winme er weer opgezet, allemaal winme drivers voor het volgende systeem:
Abit kt7a met Thunderbird 800@900
128 mb ram, SB live player 1024, Creative geforce 2 gts, Billion isdn kaart. Realtek netwerkkaart.
Voor de sb-live had ik dus wel winME drivers maar die gebruikte ik vroeger nooit in winME. Nu d8 ik dus, ik zal ze installeren. Als ik ze dus installeer en mijn sb-live aan heb staan, wil mijn isdn kaart helemaal geen contact maken. Als ik vervolgens de sb-live uitschakel "uitschakel in dit hardware profiel" doet die isdnkaart het dus wel. |:(

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen. (ps. ik heb via drivers 4.26)

Verwijderd

Heb je al gekeken of het geen IRQ probleem is??

Verwijderd

Topicstarter
nee is echt geen irq probleem. isdn kaart zit op 5 en sb-live op 10. Heb ik zelfs in bios ingesteld

Verwijderd

En als je ze beiden inschakelt zijn er dan conflicten??

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat zeg ik. de een zit dan 5 en de ander op 10

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Ik heb het zelfde probleem gehad, het is wel degelijk een irq probleem, wat je kan proberen is al je hardware eruit gooien en dan opnieuw installeren. Als dat niet werkt dan zul je moeten formatteren en dan als eerste je isdn en sblive installeren, tenminste dat werkte bij mij zo.

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 20:35 schreef Der_General het volgende:
nee, dat zeg ik. de een zit dan 5 en de ander op 10
ik bedoel geen IRQ's maar andere conflicten.. zoals DMA en Geheugenbereik, invoer-/uitvoerbereik etc.

Verwijderd

Topicstarter
ja, het irritante is ik nu net 45 min windows erop heb staan en dit de derde installatie in 2 dagen is, dus het wil niet echt lukken. Ook als ik die isdn kaart er nu uit ruk gaat ie helemaal flippen tenminste dat was de vorige keer zo (reden van de eerste 2 formats). Ik dnek niet niet dat het ook geheugen conflicten of iets dergelijks zijn want windows geeft er geen foutmeldingen op.

Verwijderd

isdn kaart zit op 5 en sb-live op 10, kan het ook gewoon zijn dat je isdn kaart niet op irq 5 wil draaien.
Welke isdn kaart heb je ???
:):):):):):):):):):):):):):):)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Billion BIPAC-PCI isdn kaart.
op irq 9 en 10 geeft ie hetzelfde probleem. Dat heb ik namelijk ook al geprobeerd. :'(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Euh...je hebt winME... Misschien dat deze drivers helpen. Ik loop ongelooflijk te KLOTEN met die K*Tkaart in Win2K. Als iemand daar wat voor weet: GRAAG, zie i-net en telefonie "Etech ISDN en win2k" topic.

NEway, probeer deze es:
http://www.e-tech.nu/support/isdn_files/downloads/pcime_v202.exe

PS: JE hebt waarschijnlijk zo'n Etech kaartje. Is gelijk aan Billion kaart.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1