Toon posts:

[XP] hoe kan ik een programma altijd op 1 core laten starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier windows xp home, en maak gebruik van een athlon 3800+ X2, nu heb ik een programma dat niet goed loopt op de dual core, oftewel, hij doet alles ongeveer 2 keer te snel, iedere keer als ik dit programma dus start, moet ik weer ctrl+alt+del en bij het proces even een core wegvinken, dit is nogal omslachtig natuurlijk.

mijn vraag is dus of het mogelijk is om via een programma of in windows zelf in te stellen dat dit proces of het programma automatisch zodra het gestart word, op 1 core wordt uitgevoert. bij voorbaat dank.

Verwijderd

Ik kan je niet helpen voor een antwoord, daar ik al uren gezocht heb op google. Jij hebt de keus om een vinkje weg te halen. Op mijn duo-core laptop heb ik geen keus aangezien Need for Speed: Carbon dan al gecrashed is :p Dus ook ik zou blij zijn met een oplossing.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
het is mij helaas niet gelukt, ik probeerde dus in de snelkoppeling bij eigenschappen in het vakje doel, binnen de aanhalingstekens -a 1 toe te voegen, maar ik kreeg een foutmelding met onjuist doel. met -a 1 buiten de aanhalingstekens kreeg ik geen foutmelding. maar het deed helaas ook niet wat het moest doen, of heb ik het nu verkeerd gedaan?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
http://www.robpol86.com/Pages/imagecfg.php

Zoek naar het bestand Imagecfg.exe. Hiermee kan je de EXE herschrijven om slechts 1 core te gebruiken met de parameters -u -a 0x1. Let op, de EXE wordt herschreven en voor sommige anti-cheat programma's in spellen is dit een probleem. Verder werkt het uitstekend en wordt slechts 1 core aangesproken.

Zie ook : http://www.hardforum.com/showthread.php?t=983781

[ Voor 8% gewijzigd door Jouke74 op 06-12-2006 09:43 ]

"That was left handed..." - JJH

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Zo te zien moet je het als volgt invoeren: "psexec -a 1 C:\bla\bla.exe" om programma bla.exe in de map C:\bla te runnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Haan op 05-12-2006 15:55 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jouke, het is me gelukt, veel dank :)

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Een computer is best een makkelijk ding. :X
Pagina: 1