Toon posts:

Laptop: hoe behoud ik netwerkcon. in hibern/powersafe mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt een must voor me, ik kan me kont niet keren of mijn downloads worden afgebroken.
Ik heb met het powerscheme ingesteld dat de harddisk en de CPU gewoon levend moeten blijven voor 5uur op lichtnet, ik heb hibernate wel ingeschakeld (vind ik makkelijk) maar hier kan ik geen tijd aan verbinden.. ik neem aan dat dat manual met de powerbutton alleen kan.

Maar ik tref toch iedere keer mijn laptop half uitgeschakeld aan binnen de 5 uur, de netwerkconnecties worden in deze stand altijd afgebroken en zo ook mijn downloads... en dat is een beetje jammer..

Ik heb een Toshiba laptop A110-225 (bevalt goed) met een boel toshiba software oa een powerschemer..
wie kan me hiermee helpen, ik heb een faire poging gewaagd met google en op het forum maar ik kom volgens mij niet met de juiste keywords.
....en nog wat soms gaat de laptop als een hijgende tekeer ... (de ventilator).. is dit normaal ?

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:38
werken windows en toshiba power scheme samen? zoniet check dan ook windows energie beheer even. Misschien dat daar iets is

Verder houdt mijn gewone pc met een verse windows xp install tijdens standby alle netwerk verbindingen in stand. Dus misschien toch iets met toshiba software? of netwerk kaart drivers

edit:
Over de fan, als de pc gewoon erg warm word gaat de fan harder werken. redelijk normaal.
wees blij dattie t doet, anders fikt je cpu door na verloop van tijd.

[ Voor 21% gewijzigd door Elephtera op 04-12-2006 18:17 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb mijn Asus laptop nu ingesteld in Vista met het Windows powermanagement gedoe dat hij nooit op standbye gaat op de netspanning met maximale energie besparing. Verder heb ik daar ingesteld dat het dichtklappen van de klep niets doet. Op die manier download ik 's nachts mooi zonder dat het ding uitgaat en een heleboel kabaal maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien beter ook te vermelden dat ik wireless verbinding heb....

De fan maakt weleens een poos korte aan/uit sessies (0,5 sec aan 0,5 sec uit)....
waarom niet gewoon lang aan vraag ik me af.. maar is dit normaal ?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 18:36 ]

Verwijderd

In powersafe modus zou het wel kunnen, maar met Hibernate ben je de verbinding kwijt.

Er staat een optie bij de netwerkkaart of deze uitgezet mag worden door het systeem om stroom te besparen. De optie voor 'Power Managemant' staat bij meerdere hardware onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... ik kijk bij de eigenschappen van network adaptors (XP)
... maar hier staan geen opties over powermanagement.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft niets te maken met:
Wake-Up Lan : Heb ik gedisabled staan..
Built-in Lan (??) : is enabled...

Dit is via Toshiba's Hardware setup...

Verwijderd

Topicstarter
Via Windows Powerscheme kan ik Toshiba's powerscheme uitschakelen... die gaf meer opties maar heb nu uitgeschakeld..
En de laptop een nachtje laten downloaden...wil ik OOK

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:46:
Helaas... ik kijk bij de eigenschappen van network adaptors (XP)
... maar hier staan geen opties over powermanagement.
je moet kijken bij je apparaatbeheer (rmk deze computer, eigenschappen, hardware, apparaatbeheer, rmk betreffende netwerkadapter, energiebeheer)
via eigenschappen van je nic kom je er ook maar dan moet je klikken op "configureren"

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 netwerk adapters:
1ste wireless (intel) : heb ik geen powermanagement tabblad
2e lan : idd een powermanagement-tabblad en heb het vinkje nu uit gezet.

Zal het betrekking op de 1ste hebben ??

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
standby en toch downloaden? is dat wat je wil? dacht niet dat dit mogelijk was, maar anders ben ik ook één en al oor :).

Verwijderd

Topicstarter
Van mij mag ie volledig draaien als ie maar download zonder dat ik erbij ben....

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Standby wil niet, je TV kun je ook niet van volume veranderen op de standbye. Je kan je laptop wel aanlaten met het beeldscherm dicht en maximale energie besparing terwijl hij wel bezig is, maakt natuurlijk nog wel wat geluid (fan en HDD, daar ontkom je niet aan).

Wat ik heb is het powerschema aangepast:
Configuratie scherm -> Powermanagement.

Daar had ik dacht ik het ingesteld voor ik ging slapen op accu saving. Dan zet je het zo dat hij nooit op standby gaat en nooit de HDD inactief zet. Verder heb ik in een ander tab aangegeven dat de laptop niks doet bij het dichtklappen van de klep. Ik download dus mooi met de laptop op maximaal energie besparende stand, dichtgeklapt (tenminste bijna altijd, tijd geleden was hij uit gegaan ivm oververhitting :S ). Of WLAN ook aan blijft weet ik niet maar denk van wel, ik gebruik altijd het kabeltje ivm afstand (en vooral 2 plafonds) tot de wlan router, stabiel en snel via de kabel vind ik nog altijd beter.

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
zelfde hier, hdd mag wel standby van mij: als er geschreven of gelezen moet worden, gaat die wel terug opspinnen. heb zelf bitter weinig last van het weinige geluid dat erdoor gemaakt wordt. maar begon hier te denken dat standby een soort werkende toestand was, wat het volgens mij niet is. had gehoopt dat er een manier bestond om windows alles in het geheugen te laten doen en pas de hdd opspinnen als het geheugen volgebruikt was :) (soort hybride, weet niet of ik het hier duidelijk aan het uitleggen ben).

Verwijderd

Topicstarter
Top het werkt, dat vinkje bij de 2e netwerkadapter heeft betrekking op beide!
Bedankt voor het meedenken!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Bij Hibernate (Slaapstand voor de Nederlandse Windowsversies) wordt de huidige stand van de pc, dus datgene wat in de cache zit weggeschreven naar de HD en gaat de pc uit. Echt uit.
De Standby heeft stroom nodig omdat datgene wat in het werkgeheugen staat ook daadwerkelijk daar in blijft staan, wanneer je daar de stroom afhaalt moet je opnieuw opstarten.
Beiden geven overigens dus geen oplossing voor TS, Windows functioneert niet wanneer het in een van beide standen is gezet.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1