Sim City "Classic" DOS-versie onder WinXP te spelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PeterWaij
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01-2022
Is het mogelijk om de DOS-versie van Sim City "Classic" onder Windows XP te spelen?
Ik heb het originele spel op een CD-ROM staan. Deze heb ik al volledig naar de harde schijf gekopieerd. Alleen lukt het mij niet om deze op een simpele manier op te starten. Is dat überhaupt mogelijk?

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:56
PeterWaij schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:42:
Is het mogelijk om de DOS-versie van Sim City "Classic" onder Windows XP te spelen?
Ik heb het originele spel op een CD-ROM staan. Deze heb ik al volledig naar de harde schijf gekopieerd. Alleen lukt het mij niet om deze op een simpele manier op te starten. Is dat überhaupt mogelijk?
Heb je al geprobeerd de compatibiliteitsmodus te veranderen naar windows 95? Dit kun je doen bij eigenschappen. Probeer anders eens DosBox te downloaden, dat is gemaakt voor DOS-spellen.

[ Voor 6% gewijzigd door --Christiaan-- op 04-12-2006 17:44 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Ik verplaats je topic even naar SPV aangezien het hier een vraag/probleem betreft :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan het niet met DosBox? Ik meen mij te herinneren dat ik daarmee wel eens de eerste Sim City heb gespeeld.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
En anders kun je het nog online spelen op http://simcity.ea.com/play/simcity_classic.php

We are shaping the future