[W2003 SBS] Webmail werkt niet meer na verandering IP adres

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als eerste: Ik ben op computergebied slechts een goedwillende amateur. Toch heb ik netjes W2003 SBS aan de praat gekregen, inclusief webmail en website(s). (ik ben me ervan bewust dat een exchange server ook als webserver gebruiken niet ideaal is)

Vanwege wat netwerkuitbreidingen heb ik het IP adres van de server moeten veranderen van 172.19.3.3 naar 192.168.1.10 (subnet van 255.255.0.0 naar 255.255.255.0)
Hierna doet (na het wijzigen van de NAT instellingen in de router) de volgende dingen het wel weer:

-websites (draaiend op IIS)
-remote desktop

Wat niet werkt:
-webmail vanaf "buiten"

Wel werkt webmail als ik in het netwerk zit (thuis dus).

"Repair E-mail and Internet settings" heb ik al gedraaid, maar geen verbetering.

Waar zou ik kunnen zoeken naar de oorzaak? Zou het toch met de router te maken hebben?
Ik heb poort 80-81 en 3389 geforward. Dit zou genoeg moeten zijn. Meer had ik voor de wijziging ook niet geforward. Ook zou het daar eigenlijk niet kunnen zitten, de websites doen het tenslotte wel !!

Wie helpt?

Verwijderd

Connect je over SSL?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me niet, anders had ie ook wel 443 geforward ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En daar zat ook het probleem.

443 geforward, en alles weer werken. (kwam ik een uur of 2 geleden achter, daarna 2 uur naar huis rijden).

Gekke is dat het altijd wel gewerkt heeft zonder 443 te forwarden. Tot dus de IP change. Blijft vreemd, maar zo klopt het idd beter.

Thanks guys!