Lijnen door beeld TFT icm TV-out

Pagina: 1
Acties:

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Topicstarter
Mijn tv is met een s-video kabel verbonden met de tv-out van mijn radeon9000 kaart. De tv geeft gewoon een clone van de monitor.

Sinds kort heb ik een 19 inch widescreen iiyama tft die draait met een resolutie van 1440x900. Echter zodra ik de tv-out aanzet lopen er allemaal hele fijne lijntjes door mn beeld van rechtsonder naar boven. Op de tv is het beeld gewoon goed. Met mijn oude 17inch CRT monitor was het nooit een probleem en stond de tv-out gewoon permanent aan.

Ik wil dit ook zo houden want meestal zet ik een film of serie aan, check 'after playback ->shutdown' en dan ga ik lekker in m'n bedje voor de tv liggen. Nu moet ik iedere keer met de hand m'n tv-out in en uitschakelen.

De nieuwste ATI Catalyst drivers zijn geinstalleerd en de rest van het XP systeem is ook gewoon up to date. Op de een of andere manier is de refresh rate ook alleen op 61Hz in te stellen.

Ik snap er niks van, heb net nog een 17inch CRT aangesloten en dan blijft het beeld wel goed bij het aanzetten van de tv-out.

Wie kan dit verklaren en graag oplossen?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Plaatje? :D

~ Mijn prog blog!

• UTP

UTP

Topicstarter
Ik had er niet aan gedacht maar even geprobeerd, de prtscr is gewoon goed. Daarop zijn die lijnen niet te zien.
Maargoed toch een screenshotje dan:
Afbeeldingslocatie: http://sven.dynalias.net/pics/got/screenshotr.png

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
UTP schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:37:
[...]

Ik had er niet aan gedacht maar even geprobeerd, de prtscr is gewoon goed. Daarop zijn die lijnen niet te zien.
Maargoed toch een screenshotje dan:
[afbeelding]
Mss dan handig om een foto van je monitor te maken 8)7 ?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En als je die TFT nou op dezelfde resolutie zet als je oude monitor? Blijf je die lijntjes dan houden?

• UTP

UTP

Topicstarter
Neok_ schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:46:
[...]

Mss dan handig om een foto van je monitor te maken 8)7 ?
Heb op t moment geen werkende digicam bij de hand maar het zijn gewoon hele fijne lijntjes die langzaam door het beeld lopen van rechtsonder naar linksboven.
Palomar schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:50:
En als je die TFT nou op dezelfde resolutie zet als je oude monitor? Blijf je die lijntjes dan houden?
Nee, dan is het weg maar dan ziet m'n beeld er niet meer uit.... Dus dat is ook geen optie. Hij moet ook gewoon op 1440x900 draaien.

Verwijderd

pc wel geaard?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zie dat je refreshrate op 61Hz staat...probeert je monitor niet toevallig z'n 60Hz setting te overcompenseren om het signaal van 61Hz in te passen? Ik zou zeggen: zet je monitor eens netjes op 60 of 75Hz en stel vervolgens je TV goed in (Pal 50Hz waarschijnlijk).

• UTP

UTP

Topicstarter
Ja, is geaard.
MissingDog schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:10:
Ik zie dat je refreshrate op 61Hz staat...probeert je monitor niet toevallig z'n 60Hz setting te overcompenseren om het signaal van 61Hz in te passen? Ik zou zeggen: zet je monitor eens netjes op 60 of 75Hz en stel vervolgens je TV goed in (Pal 50Hz waarschijnlijk).
Hier zat ik ook al mee te goochelen want 60Hz is de aanbevolen refreshrate maar ik kan in dat pull-down menu alleen 61Hz kiezen. Zodra ik force 60Hz doe is de hoogste resolutie die ik kan kiezen 1360x1024.

Zou het mogelijk zijn dat deze videokaart het niet 'trekt' om én 1440x900 én tv-out tegelijk aan te sturen? Opzich is het toch geen verkeerde kaart dacht ik zo. Hij is al wat ouder maar ik speel dan ook nooit spellen dus voor wat desktop en video zou hij toch goed genoeg moeten zijn.

• UTP

UTP

Topicstarter
Nog even een kick want ik kom er maar niet uit.

...anders bestel ik morgen gewoon een nieuwe videokaart. Iemand nog tips voor een goedkope kaart met een goede tv-out? (ik speel geen games)
Pagina: 1