[Medion MD-6100]Nog te redden?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo, ik kreeg laatst een kennis over de vloer met de vraag of ik eens kon kijken wat er met zijn laptop aan de hand was. Hij gaat toch al een nieuwe PC kopen, dus ik mocht die laptop van hem hebben. Het is een Medion MD-6100.

Wie weet krijg ik hem nog aan de praat. Hij had hem zelf al na laten kijken bij de lokale computerboer en die zeiden dat ie "stuk was". Goed, wat doet ie dan (niet)?

Als je hem aanzet gaat het power ledje branden en de fans gaan aan. Meer niet. CD-rom speler gaat ook niet open.

Wat heb ik al geprobeerd? Helemaal open gehaald om te kijken of ik sporen van kortsluiting kon vinden. Helemaal niks...

Dus, heeft er iemand nog tips of istie gewoon echt dood? Alvast bedankt _/-\o_

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 19:51
Geen idee of het kan bij laptops maar misschien knoopcel batterij op moederbord vervangen/bios resette (als die er dus zit)?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt even proberen de HD eruit te halen en zoveel mogelijk geheugen bijvoorbeeld. Dat soort kapotte hardware kan ervoor zorgen dat helemaal niets doet.

Saved by the buoyancy of citrus

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:48
Bios misschien defect? Of flash mislukt? Je kan idd het moederbord zo kaal mogelijk op laten starten.

[ Voor 43% gewijzigd door Robin4 op 04-12-2006 17:24 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• El_Bandito
is niets aan geflashed...

1 geheugen reep eruit helpt ook niet maar het lijkt me ook sterk dat je cdrom speler niet open gaat als je geheugen gaar is ;)

[ Voor 72% gewijzigd door El_Bandito op 04-12-2006 17:25 ]

• Robin4
heeft je kennis ook verteld hoe die kapot is gegaan. ( Dus wat er vooraf is gebeurd) Kan je meer inschatten wat het zou kunnen zijn.

• El_Bandito
Ja, deed het eerst een paar dagen niet lekker. Erg sloom en sloeg ineens vaak vast. Toen kwam hij bij mij met de vraag of ik er naar wou kijken. Dus ik zet hem aan en kreeg geen beeld...

Verwijderd

Ik zou die cd rom er eens uithalen... Feit dat die niet opengaat kan erop wijzen dat die gewoon defect is en het zou de eerste keer niet zijn dat een defect IDE device ervoor zorgt dat de BIOS niet door zen opstart raakt en hangt op de detection...

• El_Bandito
Kan misschien wel. Hij klaagde ook dat hij sommige cd's niet pakte en sommige wel.

Zal het zo eens zonder cd-rom testen. Maar als je cd-rom speler kapot gaat moet ie toch wel gewoon booten :? Al heb ik niet zoveel ervaring met laptops. Maar als je in je PC een kapotte cd-rom speler hebt boot ie wel gewoon hoor.

[ Voor 81% gewijzigd door El_Bandito op 04-12-2006 17:39 ]

• Robin4
Cpu of video denk ik zo.

Als de cpu beschadigd is gaat hij steeds slechter lopen. Totdat ze cpu fried is en dan werk je video niet meer en je cd-rom gaat denk ik dan ook niet open.

[ Voor 76% gewijzigd door Robin4 op 04-12-2006 17:40 ]

• El_Bandito
Helaas kan je niet bij de cpu komen :{ Is volgens mij allemaal geintegreerd.

• Robin4
El_Bandito schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:40:
[...]

Helaas kan je niet bij de cpu komen :{ Is volgens mij allemaal geintegreerd.
Geen losse socket ofzo? Als je cpu kapot is kan je heel het mainboard weg gooien, totzij je wilt solderen ofzo. :P

Misschien dat je foto`s kan maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 04-12-2006 17:42 ]

• El_Bandito
Zal van de week weleens foto's maken. Nee, geen losse socket ;)

• El_Bandito
Hoe kan ik bij zo'n ding de CMOS resetten? Ik zie wel de BIOS chip met daarnaast een blokje met 8 dipswitches maar volgens mij is dat afgeplakt :P

[ Voor 62% gewijzigd door El_Bandito op 04-12-2006 20:59 ]

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Laptop al eens op een extern scherm aangesloten?
Gecontroleerd of via de functie toetsen het scherm niet uitstaat?

Als je het scherm aansluit, wel even via de functie toets het scherm aanzetten.

• El_Bandito
En waarom gaat de caps lock enzo dan niet aan? :+ En de cd-rom speler niet open :P Nogmaals... hij begon eerst raar te doen (langzaam, vastlopers) en ineens gaf ie geen beeld meer. Maar ik probeer het wel effe.

• El_Bandito
Helpt ook niets. Geeft ook geen piepjes ofzo. Ik vraag alleen af wat je kan bereiken met die 8 dipswitches

[ Voor 8% gewijzigd door El_Bandito op 04-12-2006 21:00 ]

• elebroek
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:22
Ik heb mijn MD 6100 diverse malen opengehad. Zit wel losse processor op moederbord. Ik heb eventueel wel een volledige demontagehandleiding met foto's voor als je er niet uitkomt. Je moet wel de volledige laptop demonteren om de processor te bereiken. Wil jou defecte exemplaar ook wel overnemen ik heb nl. wat onderdelen nodig.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Het zou ook een kapotte HDD kunnen zijn, nouja eigenlijk niet want toen ik dat had startte ie nog door de POST heen, maar hij liep wel steeds vaker vast totdat ie voorbij de post een error gaf.

Verwijderd

Heb je nog een status update ? Ik heb namelijk exact het zelfde probleem met mijn MD 6100... :(
Gister avond opgengesloopt en inderdaad niks te zien.. alleen erg weinig koelpasta gebruikt volgens mij, hij werd ook altijd super heet, denk dat de proc nu echt de geest gegeven heeft; Nieuwe proc is niet zo duur, staan er een paar op de price watch voor 50 euri; maar zo je nu een p4 mobile er in moeten zetten of kan er ook gewoon een desktop p4 in ? (voordeel van mobile is alleen accu (en warmte ?) performance ?

thanks!
Shuwi

Verwijderd

heb dit t zelfde gehad met mn MD6100 heb m de deur uit gedaan kloteding never n medion meer.
maar je kan de dvdspeler ook openen door t pinnetje in t gaatje bij de dvdspeler te prikken dan gaat ie open als er stroom op staat,
ook t zuivermaken van de ventilatiegaten helpt tegen t sloom worden en m op 'pootjes zetten' ik gebruikte 4 frisdrank dopjes waarop ik m zetten om m zo meer te kunnen laten ventileren zodat ie niet zo warm werd en ook sneller werd.

maar ik denk zelf dat hij zo goed als overleden is, gebruik de aanwijzingen op internet om m netjes te openen en te cleanen er bestaat een duits text bestand waarin veel staan aangeduid.

als je tft t niet doet controleer dit of dat t warmer wordt anders zijn de connectoren versleten

Verwijderd

Inderdaad; warmte problemen ten top (heb zelfs ooit met een ijspakket onder dat ding op schoot gezeten maar nogsteeds werd ie na 4 min spel spelen super traag (en super heet); Ben effe op onderzoek uitgegaan, volgens mij zit er een desktop p4 cpu in, dat zou natuurlijk de oorzaak kunnen zijn (zitten maar 2 kleine vent's op met een 4mm koperstripje ofzo) miss dat ik er een mobile p4 in zet; heb ik toch weer een laptopje bij :P

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Misschien heel offtopic:
Ik heb zelfs Medion laptops gezien (uit de P4-generatie) waar de poorten op de achterkant er krom inzaten omdat het plastic gewoon vervormd was door de warmte! Verder heb ik er ooit een geinstalleerd en deze werd ook te warm om aan te raken (op tafel).. Nee Medion-P4 laptops zijn net straalkachels 8)

Verwijderd

Alex3305 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:42:
Misschien heel offtopic:
Ik heb zelfs Medion laptops gezien (uit de P4-generatie) waar de poorten op de achterkant er krom inzaten omdat het plastic gewoon vervormd was door de warmte! Verder heb ik er ooit een geinstalleerd en deze werd ook te warm om aan te raken (op tafel).. Nee Medion-P4 laptops zijn net straalkachels 8)
de md6100 had ook de bijnaam straalkachel >:)

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-01 02:25

Lucaz

Ondertiteling

Paar maanden terug precies hetzelfde gehad met de MD6100 van mijn buren. Fans gaan aan HD hoor je werken, power LED aan. Hadden ze hem naar Medion opgestuurd.. Was net uit de garantie.. Medion kwam na 4 weken en 60 euro onderzoekskosten later tot de conclusie dat het moederbord defect was en dat reparatie 450 euro ging kosten... :z

Magoed ik heb hem hier nog liggen iemand nog intresse om hem te kopen voor onderdelen? :9

Verwijderd

Lucaz schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:59:
Paar maanden terug precies hetzelfde gehad met de MD6100 van mijn buren. Fans gaan aan HD hoor je werken, power LED aan. Hadden ze hem naar Medion opgestuurd.. Was net uit de garantie.. Medion kwam na 4 weken en 60 euro onderzoekskosten later tot de conclusie dat het moederbord defect was en dat reparatie 450 euro ging kosten... :z

Magoed ik heb hem hier nog liggen iemand nog intresse om hem te kopen voor onderdelen? :9
Ik heb zelf een MD6100 en mijn adaptor begint raar te doen, dus zeker interesse in de onderdelen..

Verwijderd

Ik heb al drie jaar deze laptop en hij werkt perfect.
Nooit problemen en nog steeds lekker snel. Perfect apparaat.!
Voor mij geen enkele reden om een volgende keer weer een Medion te kopen.

Verwijderd

elebroek schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:41:
......een volledige demontagehandleiding met foto's voor als je er niet uitkomt. .....
Heb een MD6100 onderhanden, waarvan ik de HDD wil vervangen. Ben dus zeer geïnteresseerd in de demontagehandleiding. Is die ergens te downloaden?

M.vr.gr.
HW
Pagina: 1