Medion RADEON™ X740XL

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Mijn probleem is dat de graphics van sommige spellen, en Google Earth niet goed worden weergegeven.

Specs:
Intel Pentium® 4 Processor 640 3.2 GHz, 2MB L2 Cache, 800 MHz FSB
1.024 MB RAM DDR 400 MHz
Medion RADEON™ X740XL 128MB
2x WESTERN DIGITAL 160 GB 8MB Cache 7200 U/Min. S-ATA 150 Interface
Win XP Home

Onderaan een voorbeeld van BF1942. Dezelfde driehoeken krijg ik ook in Google Earth.

1. Tot een paar weken gelden had ik de Omega Drivers 2.6.42.
2. Daarna ATI Catalyst (denk v6.8) geinstalleerd met interne versie 8.282. => nog steeds blokjes.
Ik had echter de drivers van stap 1 niet verwijderd. Deze versie (stap 2) leidde (hoogstwaarschijnlijk) ook tot instabiliteit. Bij het afsluiten kreeg ik een BSOD met BAD_POOL_CALLER.
3. Vervolgens Omega Drivers gedeinstalleerd, evenals ATI Catalyst en vervolgens ATI Catalyst 6.11 erop gezet. Bij het opstarten kreeg ik nu echter geen beeld meer. TFT gaf aan: Mode not supported.
4. Systeemherstel gedaan naar stap 2 en vervolgens bij Deze Computer --> Hardware --> Apparaatbeheer maar weer terug gegaan naar stap 1.
Er staan nu echter nog wel allemaal bestanden van ATI Catalyst op mn pc, ook in softwarelijst.

Wat kan ik nu t beste doen? Alles mbt beeldscherm drivers eraf gooien, ATI Catalyst uninstaller draaien en vervolgens weer proberen om nieuwste versie erop te zetten?
Of zou mijn videokaart gewoon kapot zijn?

Afbeeldingslocatie: http://willem.wjbakker.com/images/bf1942.jpg

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Verwijderd

Allereerst zou ik je huidige drivers er helemaal afgooien. Niet gewoon 'verwijderen', maar Drivercleaner gebruiken. Die verwijdert écht alles, itt de gewone deïnstallatie.
Vervolgens de nieuwste stabiele drivers downloaden en installeren. Mocht dit niet helpen, weer Drivercleaner erover en een iets oudere driver gebruiken. Als het probleem met verschillende drivers blijft, moet je aan de hardware denken. Eventueel zou een windows reinstall kunnen helpen.
Oja, heb je de kaart niet overgeklokt? Zoja -> terugklokken!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Vandaag eindelijk eens tijd gehad om nieuwe drivers te installeren.
Na een lange tijd staat er nu dan toch eindelijk Catalyst v 6.12 op mn pc. MAAR, ik heb nog steeds die zwarte en witten driehoeken. Waarschijnlijk dan toch een brakke grafische kaart?

Nadat ik de software geinstalleerd had, kreeg ik op mn TFT aanvankelijk weer een zwart scherm met de info:
Mode not supported.
H: 33.8 KHZ V: 75.3 KHZ

Uiteindelijk heb ik eens geprobeerd wat er gebeurde als ik mn CRT aansloot. Hiermee zag ik dat de resolutie op 640x480 stond en deze resolutie ondersteunt mn TFT inderdaad niet. Vervolgens de resolutie op 1024x768 gezet, TFT weer aangesloten et voila. Waarom die resolutie op 640x480 wordt gezet is mij een groot raadsel :?

Edit: de grafische kaart is niet overgeclocked.

[ Voor 3% gewijzigd door mrbombastic op 23-12-2006 00:48 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 20:41
Euhm, ik heb precies dezelfde PC als jij (Medion 8386), maar bij geen enkele game en ook niet bij Google earth die driehoeken hoor. Ligt dus niet aan die grafische kaart.

Android fanboy

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15
Heb je al patches voor het spel geinstalleerd?

Verwijderd

Ik denk wel dat je kaart kapot is.
Gewoon medion bellen en ze komen een nieuwe kaart bij je inbouwen :)

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:54

elmoxx

xx xx xx

Ik heb dit een tijd geleden ook gehad met een aantal spellen, bij mij was het direct weer goed nadat ik van (o.a. farcry) de laatste patches geinstalld had.

Festina lente

Verwijderd

Ivo NL schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:29:
Euhm, ik heb precies dezelfde PC als jij (Medion 8386), maar bij geen enkele game en ook niet bij Google earth die driehoeken hoor. Ligt dus niet aan die grafische kaart.
Dat jij de zelfde pc hebt die het wel doet heeft natuurlijk niks met de zijne te maken, kan dus wel aan zijn videokaart liggen.

Maar heb je ook al geprobeerd het spel even opnieuw te installeren, vooral na een driver
update kan dat nog wel eens helpen.
Pagina: 1