Toon posts:

Drive letters!!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een 30GB harddisk en een cd-rom in mijn computer. De harddisk is opgedeeld in vijf partities (C t/m G). Nu heb ik een tweede schijf die ik wil installeren. Als ik hem erinzet en de computer laat opstarten zet de computer de nieuwe schijf als drive D tussen alle anderen partities. Ik wil deze schijf als laatste achter alle andere partities van de andere schijf hebben. Ik draai Windows Me trouwens. Is het mogelijk om de nieuwe HD achter alle partities van de andere HD te zetten. En zoja, hoe doe ik dat.

Groeten Sander

Alvast badankt

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
Ja, dat kan. Dan moet je geen primaire partitie maken. Dus alleen logische in de extended partitie.
Onder W2k is dit gemakkeljk te doen, ik weet niet of het van fdisk of partition magic mag.
Met Me heb ik geen ervaring.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Volgens mij kun je met fdisk toch gewoon een extended dos partition maken i.p.v. een primaire partitie. Dan neem je gewoon de hele groote voor die extended partition en daarna maak je er een logisch dos station in aan. Als het goed is wordt dat dan gewoon H en schuift je cd-rom een plaatsje op.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
Het opschuiven van driveletters wordt bepaald door de aansluiting met de controller.
Als je CDROM master is en je 2e schijf (zonder primaire partitie) slave, komt je CDROM eerder.
Dit in de volgende volgorde:
prim. master
prim. slave
sec. master
sec. slave

Ik heb hier een removable harddisk (handig om mee naar school te nemen :)), die is sec. slave met alleen extended partities, zodat er geen drives opschuiven als ik hem in mijn systeem prik.

Verwijderd

dit was nog eens echt leerzaam.

bedankt.

heb het uitgeprobeerd , werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt voor de info. Het heeft prima gewerkt.
Pagina: 1