Toon posts:

Vista en exchange system management tools

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste rubriek is, maar ik heb een vraag die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden. Ik heb er veel over gezocht op google, maar kan niks concreets vinden.

Voor een bepaalde applicatie heb ik nodig dat de exchange system management tools geïnstalleerd zijn. Nu probeer ik dit te doen op Vista en dan krijg ik de melding dat de Windows administrative tools niet aanwezig zijn en dat iis snap in geïnstalleerd moet worden. Nu heb ik iis gewoon geïnstalleerd en de administrative tools zijn volgens mij ook gewoon aanwezig.
Weet iemand of de exchange system management tools niet ondersteund worden op vista of is er iets anders wat ik fout doe?

Ik hoor het graag.

(ow ja, vista ultimate, release versie)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; het is niet de goede rubriek maar vergeven. Ik mis ook de stappen die je WEL al geprobeerd hebt, dus als je die even wil posten?

Nee, Exchange gaat, voor zover ik zie, niet werken op Vista voor zover ik kan terugvinden op de site van Microsoft en anderen. Desondanks; probeer eens te bellen met 020-5001500 om het probleem aan te kaarten; vermoed toch dat je met je Exchange-server wel een support-contract hebt?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2006 16:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wel gedaan heb:
- Vista geïnstalleerd (duhh...)
- Machine in w2k3 sp1 domain gehangen
- iis eerst default geïnstalleerd (alleen eerste vinkje aangezet)
- geprobeerd om exchange system management tools te instaleren (je krijgt eerst een melding dat er bekende compatibility issues zijn, de link die je dan krijgt zegt niks over vista)
- Vervolgens krijg ik de melding dat ik iis en de administrative tools moet installeren.
- Toen iis helemaal geinstalleerd (alle vinkjes)
- Opnieuw geprobeerd, zelfde problemen

Probleem is dat ik geen idee heb waar onze eventuele contract gegevens zouden liggen, contact met microsoft gaat altijd via andere kanalen. Ik wacht even af of iemand anders hier wat nuttigs over kan zeggen voordat ik ga proberen deze mensen te mobiliseren :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor de 2003 AdminToolsKit moet je met ORCA of een andere MSI table editor even aan de gang:
AdminPak_Vista.msi for Windows Vista

Select adminpak.msi and Right-click and Edit with Orca

In the ‘Tables’ view (left pane) select ‘LaunchCondition’

Select in the right pane ‘Condition’ = (MsiNTSuitePersonal <> 1) AND ((VersionNT = 501 AND (ServicePackLevel >= 1 OR QFE_DSPROP = "Yes")) OR (VersionNT = 502 AND ServicePackLevel <= AdminpakServicePackLevel ) )

Select ‘Transform’ and ‘New Transform’

Edit ‘Condition’ = (MsiNTSuitePersonal <> 1) AND ((VersionNT = 501 AND (ServicePackLevel >= 1 OR QFE_DSPROP = "Yes")) OR (VersionNT = 502 AND ServicePackLevel <= AdminpakServicePackLevel ) )

to

‘Condition’ = (MsiNTSuitePersonal <> 1) AND ((VersionNT = 501 AND (ServicePackLevel >= 1 OR QFE_DSPROP = "Yes")) OR (VersionNT = 600 AND ServicePackLevel <= AdminpakServicePackLevel ) )

Select ‘File’ and ‘Save Transformed As…’ and save to AdminPak_Vista.msi
Close Orca

Install AdminPak_Vista.msi on computer running Windows Vista.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de admin pack van 2003 gedownload en geïnstalleerd. Dat heeft al geholpen. De melding van de administrative tools zijn nu iig weg. Nu alleen IIS nog. Wat me opviel is dat Vista IIS 7.0 installeert waar W2k3 IIS 6.0 heeft. Waarschijnlijk veroorzaakt dit dan ook nog die melding. Nu dus proberen uit te vogelen hoe ik iis op die machine kan installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Kwam net dit tegen op internet. Lijkt er op dat Microsoft niet gaat meewerken :/
http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=956461&SiteID=17
Pagina: 1