Toon posts:

MS Office Outlook 2003 ophalen e-mail traag

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik MS Office Outlook 2003 gebruikt verloopt het ophalen van m'n e-mail wel heel erg traag. Voorheen met Outlook Express was het een zaak van enkele seconden, met Office Outlook kan het soms minuten duren voordat al m'n e-mail binnen is.
Ik heb IE 7 en Norton Antivirus 2006 op m'n pc geïnstalleerd. Het is een huis pc, dus geen kantoor omgeving.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Wat ik zelf heb gedaan:
- Op Google gezocht, niks gevonden
- Op MS site gezocht, niks gevonden
- Op GoT gezocht, niks gevonden.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mijn gok is dat het ana je Norton AV ligt :) probeer die eens uit te schekelen of te vervangen door een andere, minder resourcevretende, scanner.

overigens zou het leuk zijn , dat je buiten de office versie nog wat extra info geeft: hardwareconfiguratie van je pc, patchlevel van office/windows, informatie over je mailinstellingen (gebruikt protocol, gebruikte servers,...),...
dat helpt écht om een goed beeld te kunnen vormen ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zoekt naar het verkeerde. Ik zou even naar Microsoft gaan en eens goed snuffelen naar termen die je volledige controle kunnen geven over je Outlook. Bijvoorbeeld: default mag je een bepaald aantal attachments niet zien/openen terwijl dat (als je weet wat je doet) wel zou kunnen en Outlook sneller laat werken.

Probeer eens voor de gein op een vreemd/laat/rustig tijdstip mail te sturen vanaf een webmail-adres naar je eigen adres en laat dan je virusscanner en aanverwante zooi niet draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 23:37
Outlook is gewoon sloom zeker als je PST bestand groter en groter wordt.

Zelf heb ik geen AV aanstaan (heb ik niet eens op dit moment) en mijn Outlook haalt mail langzaam binnen. Al jaren, mijn PST bestand is dan ook 1.3 GB (jaren email).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou, dat moeten er toch eens mensen gaan kijken naar hun inrichting. Ik ben met dezelfde PST van Outlook 2000 naar 2003 naar 2007 gegaan en het wordt er alleen maar sneller op. Heeft niets te maken met de machine want die is al bijna 2 jaar hetzelfde.

Voor de mensen die van risico's houden; Google eens op "Microsoft Outlook Attachment Detacher". Scheelt je een hoop security-gezeur van Microsoft "af fabriek".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-07 22:51

rik

Ook hier gaat het downloaden van e-mail tergend langzaam in Outlook 2007, 200kb daar kan ie goed 10 seconden over doen. Mijn mailbox is opgedeeld in de normale .pst met mail van de afgelopen twee maanden, en het archief dat verder terug gaat tot 2000 ofzo (waarbij nieuwsbrieven etc. al gefilterd zijn). Bij het ophalen van mail heb je alleen te maken met de normale .pst lijkt me?

Zijn er nog meer tips?
Pagina: 1