Toon posts:

9800Pro: 'stop de powerconnector er in'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vage TT

Sedert een paar dagen wil mijn PC niet meer booten met een msi 9800pro.
Ik krijg dan alleen een rode balk in beeld, met iets in de trend van dat ik de molex er in moet drukken.
Echter die zit er al in.
De eerste paar keer kreeg ik de PC wel weer aan de praat door even die stekker er uit te halen en computer opnieuw op te starten, maar nu doet ie helemaal niks meer.

Het is wel toevallig dat het nu gebeurd, omdat ik een paar weken geleden de voeding heb vervangen.

Weet iemand misschien nog een oplossing?

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 12:42

William/Ax3

We are Starstuff

Mm je hebt volgens mij nog erg weinig zelf geprobeerd. Doe dat eerst is om een wat helder beeld van het probleem te krijgen.

Doe de volgende zaken eerst en geef je resultaten daarvan.
1. Pak andere molex aansluiting van voeding (van een ander draad die vanuit de voeding loopt)
2. Probeer is een andere vid kaart in systeem.
3. Pak je oude voeding er is bij.
4. Pak een geaard stopcontact indien je er nog geen gebruikt.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Misschien een vreemde vraag maar probeer het verloopstekkertje eens op een andere molex aan te sluiten.Is de voeding zwaar genoeg om ook de grafische kaart van spanning te voorzien?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 19:24
Zit de videokaart op een molex die ook gebruikt word door een HDD of CD/DVD-speler?
Zo ja, probeer hem eens op een molex te zetten zonder andere apparaten, dus 1 kabel voor de videokaart en de overige molexen die er aan zitten niet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
William/Ax3 schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:26:
Mm je hebt volgens mij nog erg weinig zelf geprobeerd. Doe dat eerst is om een wat helder beeld van het probleem te krijgen.

Doe de volgende zaken eerst en geef je resultaten daarvan.
1. Pak andere molex aansluiting van voeding (van een ander draad die vanuit de voeding loopt)
2. Probeer is een andere vid kaart in systeem.
3. Pak je oude voeding er is bij.
4. Pak een geaard stopcontact indien je er nog geen gebruikt.
1 gedaan, leek even te werken, daarna niet meer
2 gedaan, werkt wel, echter zijn dit videokaarten zonder externe molex aansluiting
3 moet ik nog doen.
4 uiteraard geaard.

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:27:
Misschien een vreemde vraag maar probeer het verloopstekkertje eens op een andere molex aan te sluiten.Is de voeding zwaar genoeg om ook de grafische kaart van spanning te voorzien?
Ja, ik had eerst een standaard chieftec 360 watt voeding er in, nu een coolermaster 450watt. Volgens reviews een erg goede voeding.
Ik zal nu de videokaart eens in een ander systeem drukken (waar de oude psu nu in zit)

Verwijderd

Topicstarter
eXSs schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:27:
Zit de videokaart op een molex die ook gebruikt word door een HDD of CD/DVD-speler?
Zo ja, probeer hem eens op een molex te zetten zonder andere apparaten, dus 1 kabel voor de videokaart en de overige molexen die er aan zitten niet gebruiken.
Ik heb verschillende kabels gebruikt die uit de voeding komen, maakt geen verschil.

Verwijderd

Zelfde probleem met een 9700 gehad. Heb er een tweede voeding naast gehangen en tegelijk opgestart. Het hielp wel, voeding bleek te zwak. ( 350 watt )

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de 9800pro nu in een ander systeem gestopt, daar deed ie het gewoon,
en nu stop ik hem weer in m'n eigen systeem en daar doet ie het ook gewoon :?
Maar ik heb hem er al minstens 5 keer in en uitgehaald, dus het kon niet zijn dat hij er niet goed inzat. Nu maar zien hoe lang hij het weer volhoudt.
Het is/was iig een psu-probleem.

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 15:26
Heb precies hetzelfde gehad met een 9800, ook voeding te zwak. Nu zit er een OCZ in en loopt ie als een zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Hij deed het dus even, maar ik moet nu telkens 10x booten voordat hij het doet. Dus het is nog niet over. Mijn nieuwe PSU moet veel beter zijn dan de oude ;(
Erg vreemd, ik las ergens op het net dat het misschien kan komen omdat de voeding niet snél genoeg stroom kan leveren aan de videokaart...
Als het systeem eenmaal is opgestart, loopt ie zeer stabiel, mijn systeem verbruikt 90 watt en de voeding kan 450watt aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 22:38 ]

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
Coolermaster is wel ok,
post ook even de rest van je hardware
90 watt is zeker aan de netkant gemeten want een beetje P4 3Ghz trekt al meer!
belangrijk is een stabiele voeding,
vooral bij een stevige grafische kaart.
een 9800 pro kan aardig wat stroom trekken

[ Voor 45% gewijzigd door wooley op 04-12-2006 21:11 ]

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wooley, volgens mij heeft de TS al aangegeven een 450Watt Coolermaster te hebben.
Aangezien hij een mooie waarde van het opgenomen vermogen geeft, gok ik er even op dat zijn nieuwe voeding de 450Watt Extreme Power is...heel fijne voedingen om mee te werken overigens.

@ TS:
Het probleem is inderdaad vaak dat de videokaart tijdens het booten even een enorme vracht stroom nodig heeft, waarschijnlijk meer dan de voeding kan leveren. Pas na het meerdere malen rebooten zijn de condensatoren o.i.d. genoeg geladen om hem te laten booten, gok ik zo.
Misschien kun je een delay instellen in het BIOS, zodat het systeem iets langer de tijd krijgt om op kracht te komen, voor je systeem gaat booten?
Je zou eens kunnen proberen om in plaats van 10 keer te rebooten/resetten, hem bij de eerste melding even te laten wachten, bijv. een halve minuut ofzo, en daarna te rebooten. Dan heeft de kaart al wat langer de tijd gehad om "op te warmen".

Verwijderd

Ik heb een een p4 3.0 GHz en een 9800pro getrokken met een lullige 250watt voeding dus het zal in principe never nooit een probleem met beschikbare vermogen zijn. Ik heb dit ook wel eens meegemaakt, maar in mijn geval was het vervangen van de molex stekker genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is inderdaad krachtig genoeg, alleen misschien niet snel genoeg met stroom leveren aan de videokaart.

@Brede P; klinkt aannemelijk, ik dacht ook al zoiets.

@wooley; Die 90 Watt meet ik met een analoog Wattmetertje wat bij de PSU is geleverd. Volgens mij is idd aan de netkant gemeten, dus netto verbruikt de pc nog minder, dit klopt ook wel want dit is mijn systeem:
Cooler Master Real Power RS-450-ACLY (real power), zeer efficiente voeding (>80% in bijna de hele range)
AMD venice 3000+ @ 1,25 volts
ASROCK 939 dual-sata2, ook een heel zuinig bordje
1 samsung 7200 HDD
2 GB werkgeheugen,
DVD brander
en dus de ati 9800 pro.

(de pc startte zonet trouwens weer goed, terwijl ik vannocht 100 keer op het start knopje moest rammen :X )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 22:35 ]

Pagina: 1