Toon posts:

phpmyadmin error

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en mede daarvoor maak ik een website.
Ik wil nu dus met databases gaan werken, en probeer nu daarom ook phpmyadmin te installeren.
Na wat hobbels krijg ik deze melding:

Welkom op phpMyAdmin 2.9.1.1
Fout
#2003 - De server reageert niet

ik heb wel meer mensen gehoord met dit probleem, maar nergens vond ik een duidelijke oplossing.
heeft iemand een idee?
bvd

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 14:04

Sosabowski

nerd

Je weet dat phpmyadmin geen database is?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
snap ik, heb al een database gemaakt op de webhost.
ik log dan in met phpmyadmin en krijg dan die error

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je je configuratiefile wel gegenereerd? Wat meer informatie wordt gewaardeerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

wat hij bedoeld is heb je mysql geinstalleerd en is die open voor connecties (maw kun je de database opvragen vanuit bv een php script)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb via de webhost een databse aangemaakt, en een accountje.
verder nog niks gedaan.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit allemaal nieuw voor me is en dat ik er nog niks/ weinig vanaf weet

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
misschien beter om het even lokaal te proberen, zodat je wat meer ervaring hebt.

een aanrader hiervoor is USB webserver (http://www.usbwebserver.nl/), deze kun je op je usb-tje plaatsen en gewoon meenemen! (plus deze heeft al PHP/MySQL en PHPMyAdmin! )

succes

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog even zitten proberen, niet met die usbwebserver ofzo, maar ik meen te hebben gehoord dat mySQL niet op mijn pc hoeft te zijn geinstallerd, maar op de webhost. Dit zou het geval moeten zijn maar waar de fout dan ligt is me nog steeds een raadsel..

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 11:34
Hier kun je een gebruikershandleiding vinden voor't installeren van php, mysql, phpmyadmin etc
http://www.i-cey.net/handleidingen/apache-php-mysql2.htm

Wellicht dat je zo kan achterhalen wat er fout gaat.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
Controleer ook of je host wel php/mysql ondersteund? planet bijvoorbeeld niet

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
mnee het is ondersteund, als ik .php files upload, werkt ook alles, en als ik een database create via dat admin panel ofzo dan word er nog gevraagd of ik via ms Acces of via mySQL wil.
Heb dus mySQL aangevinkt, en een user aangemaakt.
maar als ik dan via phpmyadmin probeer in te loggen dan geeft ie dus die foutmelding.
Ik hoorde ook iets over mysql_connect ofzo, misschien heeft dat er iets mee te maken?
bvd

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Staat de host wel connecties van buitenaf toe?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
Ik vind lokaal werken veel handiger. Ik ben ook bezig met een website en heb gewoon PortableWebAp geinstalleerd. Verder heb ik gewoon zelf MySQL geinstalleerd en gebruik de meegeleverde MySQL Administrator om de boel te beheren. Ik denk dat ik er nog wel eens PHPMyAdmin op ga gooien, maar ik zie nog niet de voordelen van dat programma, behalve remote beheer via een GUI dan. Misschien dat je beter eerst dat kunt proberen en dan pas met een webspace begint. Bovendien kun je als je ADSL hebt gewoon je server laten draaien en hem dan via internet benaderen door je IP in te typen. Of je koopt een TransIP domeinnaam voor 9 Euro per jaar.

[ Voor 25% gewijzigd door PhoenixT op 06-12-2006 16:19 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:11
Spider.007 schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:18:
Heb je je configuratiefile wel gegenereerd? Wat meer informatie wordt gewaardeerd :)
heb je hier al antwoord op gegeven? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Xerantius
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-03-2025
#2003 - De server reageert niet

Dit betekent: geen connectie met MySQL server. Dus je webserver staat geen verbindingen toe van buitenaf (bijna 99% staat deze standaard niet toe ivm security). Dus installeer alles lokaal en ga daar ontwikkelen / testen (is ook sneller meestal). En als je klaar bent kun je alles gewoon uploaden.

PS: http://www.i-cey.net/handleidingen/apache-php-mysql2.htm is inderdaad een hele handige tutorial. Ik adviseer je om deze zowiezo te doorlopen lokaal zodat je een beter beeld hebt hoe het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
mja, al meer gehoord dat ie geen connecties van buitenaf toe zou staan?
wat wordt er precies mee bedoeld? en is het uberhaupt op te lossen?
anders zit er dus blijkbaar niets anders op dan lokaal te werken...?
bedankt

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wáár probeer je phpMyAdmin te installeren, lokaal of op je webhost?

In het geval van lokaal: niet doen. Hiermee kun je in 99% van de gevallen niets, omdat zoals al eerder gemeld, verbindingen van buitenaf op MySQL-webservers uitgeschakeld staan.

In het andere geval moet er een gerucht de wereld uit geholpen worden: het al dan niet toestaan van verbindingen van buitenaf is daarop niet van toepassing. De php-engine connect dan naar de MySQL-service, die beiden op je webserver draaien: lokale verbinding dus.

Nu, probeer je phpMyAdmin op je webhost te installeren: waarom? Wanneer de hoster MySQL-ondersteuning biedt, zal er ook wel een databaseconfiguratietool beschikbaar zijn, niet? Verwijder de map eens van de server en typ gewoon http://jesitenaamofip/phpmyadmin/ in, en kijk wat er gebeurt.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:21:
[...]
heb je hier al antwoord op gegeven? :P
euhm, nee nog geen antwoord gegeven
maar misschien kan je me even opweg helpen... O-)
ik heeb wel een idee van wat je bedoeld, amar hoe ik hem precies opvraag is me een beetje onduidelijk namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:42:
Wáár probeer je phpMyAdmin te installeren, lokaal of op je webhost?

In het geval van lokaal: niet doen. Hiermee kun je in 99% van de gevallen niets, omdat zoals al eerder gemeld, verbindingen van buitenaf op MySQL-webservers uitgeschakeld staan.

In het andere geval moet er een gerucht de wereld uit geholpen worden: het al dan niet toestaan van verbindingen van buitenaf is daarop niet van toepassing. De php-engine connect dan naar de MySQL-service, die beiden op je webserver draaien: lokale verbinding dus.

Nu, probeer je phpMyAdmin op je webhost te installeren: waarom? Wanneer de hoster MySQL-ondersteuning biedt, zal er ook wel een databaseconfiguratietool beschikbaar zijn, niet? Verwijder de map eens van de server en typ gewoon http://jesitenaamofip/phpmyadmin/ in, en kijk wat er gebeurt.
het is geinstalleerd op de webhost.
en er is wel een "database manager" van de webhost maar niet iets vergelijkbaars met phpmyadmin...

en ik krijg dan page not found 404 meuk, als ik doe wat je in de laatste regel vraagt

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nou, dán kun je phpMyAdmin wel op de server zetten, maar wel met de juiste configuratie. Pas config.inc.php op de juiste wijze aan, en voilá.

Verwijderd

Topicstarter
moet ik in die config.inc.php buiten de server/user/pass nog iets invullen dan?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Daarvoor moet je bij je hoster zijn. Kijk eens wat phpinfo() voor waardes afdrukt bij MySQL(i).

[ Voor 45% gewijzigd door CodeCaster op 06-12-2006 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zie denk ik idd de fout dan al.
zie hier
dat zijn dan vast al die no value's
maar hoe komt dat dan? en waar moeet ik dit WEL goed instellen?
bvd

edit:
even voor de duidelijk, wanadoo is niet de desbetreffende host

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 17:21 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:03
Dat zijn de default waardes van je PHP config, daar heb jij niets mee te maken, zeker omdat je op een shared server zit.

Ik hoor je iets zeggen over configfiles, maar zover ik weet hebben de recente releases van PhpMyAdmin zelfs een setup in /install. Heb je die al geprobeerd te gebruiken? Dubbelcheck dan ook of je MySQL server op localhost draait of op een externe server.

Verwijderd

Topicstarter
ja sowieso niet local...
en ik heb (voor zover ik weet) nieuwste versie van phpmyadmin: 2.9.1.1 en ik moest wel mijn user, pw, host en database naam inde config invullen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 19:01 ]

Pagina: 1