Kernel_stack_inpage_error blijft optreden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Sinds een tijdje heeft de vriend van mijn zusje het volgende probleem:

De foutmelding kernel_stack_inpage_error treed op.
Nu heb ik op de KB van microsoft gekeken en daar kwamen allerlei dingen in naar voren, zoals bootsector virus iets met de pagefile etc.

Zijn pc is voorzien van een nieuwe voeding en een nieuw moederbord en schone windows XP installatie.
1 week ging het goed toen kwam de melding weer, nieuwe installatie gedaan, geen problemen. Heb de pc een week laten aanstaan en er elke dag mee gewerkt. Niks aan de hand, pc weer terug gebracht. 3 Dagen later weer hetzelfde gedoe. Toen heb ik pc hier thuis allerlei test en diagnostic programma's laten uitvoeren met Hiren's BootCD. Die vond niks.
Pc weer weggebracht en nu anderhalf maand later komt de melding opeens weer opduiken. Hij had het erover dat het gebeurd moest zijn nadat hij de printer had aangesloten.. Nu vraagt hij om een bootdisk. Ik snap er echt helemaal niks meer van.

Heb er van alles aan gedaan, hier thuis krijg ik geen foutmeldingen en als hij daar staat wel. Geheugen heb ik 20 uur laten testen, geen fouten. Hardeschijf destijds ook niet. CPU ook niet.
Nu denk ik wel aan de hardeschijf, maar tjah om nu weer een hardeschijf te gaan kopen om het te testen zit ik ook niet op te wachten. Bovendien kan het wel weer een poosje duren dat de melding weer terug komt.

Iemand nog een idee?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

[wild guess mode]
is bij jou thuis het stopcontact geaard en bij hem niet ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Binnetie
CrankyGamerOG schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:22:
[wild guess mode]
is bij jou thuis het stopcontact geaard en bij hem niet ?
Ik heb hier thuis een geaard stopcontact, bij hem moet ik dat navragen.

Verwijderd

Nou ik heb dit probleem ook al vaker meegemaakt.
Probeer eens de IDE kabels te verwisselen voor nieuwe kabels.
En probeer eens de masters en slaves te veranderen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dus de PC werkt correct bij jou thuis, maar niet op de andere locatie?
Dan kun je o.a. te maken hebben met slechte netspanning of conflicten met de andere randapparatuur op die locatie. Teminste, ik ga er van uit dat je alleen de kast mee hebt genomen en gebruikt maakt van je eigen monitor, tobo, muis om de boel te testen.
Neem je eigen hardware, op bijvoorbeeld de monitor na, en sluit minimalistisch aan en kijk wat er gebeurt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of hang er een surge-protector tussen. Ikzelf vind dat sowieso essentieel om in huis te hebben maar misschien denken anderen daar anders over.

Wat je ook kan proberen; als je het hebt liggen (ahum) is een goede UPS...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Over het algemeen is een fatsoenlijke stroomvoorziening voldoende in mijn ogen. Hier heb ik dus ook geen surge-protector. Maar dit is in een redelijk nieuw huis, goede leidingen en aardcontacten en stekkerdozen _zonder_ zo'n pokkeschakelaartje.
Het blijft zaak dat een computer en apparatuur aan een goede spanningsbron hangen. Groepen waar veel andere meuk aan hangt of gewoon oud spul is eigenlijk uit den boze en dan zijn dat soort hulpstukken wel wenselijk.
En zo heeft iedereen natuurlijk zijn mening, maar laten we het maar over het topic zelf hebben :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even zien hoor; de PC doet het op de andere lokatie wel maar na "een onbepaalde tijd" gaat 'ie vreemd doen.

- Blijft ie vreemd doen; zelfs na een paar uur rebooten?
- Is het even vreemd en dan "dood"?
- Hoe zijn de groepen verdeeld daar; staan er andere zware apparaten geschakeld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Binnetie
MAX3400 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:10:
Even zien hoor; de PC doet het op de andere lokatie wel maar na "een onbepaalde tijd" gaat 'ie vreemd doen.

- Is het even vreemd en dan "dood"?
- Hoe zijn de groepen verdeeld daar; staan er andere zware apparaten geschakeld?
Hoe zijn de groepen verdeeld daar; staan er andere zware apparaten geschakeld?
Ik ben 1 keer bij hem geweest, hij heeft zijn computer op zijn kamertje staan, met een geaard stopcontact zei hij. Daar zit een stekker doos op waar pc, printer (all-in-one) en monitor op heeft aangesloten. Verder staat er een kleine tv met een stereotoren waar hij muziek vanaf de pc mee luisterd. Niets speciaals. Als ik de pc bij mij aansluit kan ik simpelweg niks vinden. Ik krijg geen errors en de pc blijft gewoon aanstaan net zolang als mijn andere pc in dezelfde ruimte. Toevallig zit de pc van hem (als hij bij mij thuis staat) op 1 stopcontact met een simpele Ikea stekkerdoos. Dit stopcontact is 1 apparte groep bij ons thuis (dit is gekomen omdat er ooit een patchkast heeft gestaan van een draadloos internet provider die hun apparatuur bij ons hadden gestald).

Ik kan zeggen dat hij eens wat moet gaan proberen met stroom e.d, maar ik ben bang dat ie gaat vragen waarom hij eerst 1 a 2 maand goed draaid en daarna opeens proberen gaat geven.

Zelf hoorde ik al 2 weken niks over zijn computer, maar gisteren zei hij dat hij dus nog regelmatig dat probleem heeft.

Ohjah ik weet niet of ik het al had vermeld, maar hij had een goedkope 300 watt voeding, deze heb ik vervangen voor een betere 400 watt voeding. Dit is al gebeurd bij de eerste reparatie.

Hij krijgt het blauwe scherm te zien, waarna hij de pc reset dan gaat het vaak weer even goed. Maar het komt ook voor dat hij een melding krijg dat er geen schijven gevonden zijn. Na paar keer proberen werkt opeens alles weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 21-12-2006 08:34 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Zoveel mogelijk hardware loskoppelen van de pc(bijv. printer) en intern ook.
Speedfan installeren en de logfile aanzetten zodat afwijkingen in de voltages etc. gezien kan worden.

Pc goed schoonmaken en alleen windows installeren en dan kijken of het weer gebeurd.
Misschien slechte software geinstalleerd of via website's spyware/virus op de achtergrond lopen.
Zelf had ik een nieuwe versie van software geinstalleerd toen had ik steeds blauwe schermen.
Dus alle software als niet goed aanzien en elk apart testen.

Je kunt misschien als eerste niet gebruikte software eerst verwijderen en dan testen.
Heb je alle drivers van moederbord firma geinstalleerd?

Schoonmaken pc, indien windows op de hd staat dan de gehele hd leegmaken en een nieuwe windows xp cd kopen, dan zit de virus op de verborgen gedeelte.
Of mrb wissen, opstarten met xp cd, ga naar herstelconsole, doe mrbfix of fixmrb, dan is virus weg.

Check ook wat er op de achtergrond loopt aan virussen en spyware en andere software die opstart met de pc, en wat je kunt uitzetten van deze software.
Antispware software kan ook problemen veroorzaken omdat ze ook tijdens gebruik dingen kontroleren.

[ Voor 28% gewijzigd door jan99999 op 21-12-2006 09:22 ]

• Binnetie
Bedankt voor je info. De mbr heb ik al gefixed, meteen al omdat in de knowledge base van microsoft hier iets over stond.

Wat ik ga doen is eerst de ide kabels vervangen, want hier zou het in kunnen zitten. Temperaturen controleren ga ik ook eens controleren. Ik verwacht hier geen problemen in aangezien in de bios de temperatuur goed is.

Wat zijn de minimale en maximale waarden die op de voedingskabels mogen zitten?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
12 volt mag 5% naar beneden, en 5% naar boven afwijken.
Pagina: 1