Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil een nieuwe telefoon aanschaffen, maar er moet ook een navigatiesysteem op geinstalleerd worden. Ik ben al op zoek geweest, maar ik weet niet zeker op welke specificaties ik moet zoeken.
Ik snap dat de telefoon een gps-ontvanger moet hebben, het gaat er vooral om dat ik niet weet op welke telefoons navigatiesoftware geinstalleerd kan worden.
Zijn het alleen de smartphones die dat kunnen, of zijn er tegenwoordig ook gewone mobiele telefoons, zoals de Samsung D900 die dat kunnen?
Hoe kun je zien of er tomtom (of route66 ofzo) op de telefoon kan?
En weet iemand voorbeelden van een normale mobiele telefoon (geen smartphone) waar navigatiesoftware op kan?
Alvast bedankt

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Je kunt op de website van TomTom precies lezen op welke mobieltjes welke versie zal draaien. (Onder PDA mobile een tomtom versie kiezen en dan op het tabblad eigenschappen klikken).

Verder zul je een mobiel moeten nemen waar een SD of mini SD in past... Anders heb je namelijk te weinig ruimte voor de kaarten. Daardoor kom je al heel snel uit bij een Smartphone achtig ding.

Zelf draai ik TomTom op een Nokia 9500.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier kun je zien welke er met de nieuwste versie werken:

http://www.tomtom.com/pro...p?ID=260&Category=2&Lid=5

Edit: Veel te laat.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MrAcid op 04-12-2006 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier kan ik mee verder, thanx. Maar waarom staat de nokia 9500 niet bij de tomtom eigenschappen? De lijst van mobieltjes waar tomtom op kan is dus niet compleet?

Verwijderd

Dat is een lijstje van niks..
Je kunt beter een telefoon uitzoeken die je graag zou willen hebben, en dan checken wat voor die foon de mogelijkheden zijn.
Ik heb zelf een SE M600i met daar TT6 op..
Overigens op een M2 memory stick, dus het hoeft niet perse SD te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat lijstje is incompleet, er zat ook niet echt iets voor mij bij, alleen de nokia n80 misschien. Die heeft als enige van dat lijstje een normaal gsm uiterlijk (en dus klein). Ik ga dus verder zoeken. Maar dan kom ik weer bij mijn eerste vraag: op welke eigenschappen moet ik letten, hoe weet ik of er navigatiesoftware op de telefoon kan. Als er een gps-ontvanger op de telefoon zit, betekent dat dat er sowieso navigatiesoftware op geinstalleerd kan worden?

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Check ook eens Route 66. De Symbian versie draait op aardig wat, met name Nokia, phones, een groter lijstje in ieder geval dan TomTom.

Generiek gesproken moet een telefoon qua operating system of op Windows Mobile of op Symbian draaien om navigatiesoftware te kunnen draaien. Dit is iets waar je dus in ieder geval op zou kunnen letten bij het kopen van een mobiel.
Let op: dat je telefoon Windows Mobile of Symbian draait garandeert dus nog niet dat TomTom en Route 66 draaien. Met name TomTom lijkt nogal kieskeurig te zijn. Zou dus ook dit forum checken op de telefoon die je in gedachten had voor je een telefoon koopt.
Als ik dit forum zie gaat navigeren op de Samsung D900 niet lukken, cf de lijst van Route 66 op de Samsung D720, D728, D730 en Z600 wel.

Heb zelf een Nokia N91, TomTom draait daar niet op (probleem is dat de N91 geen memorycard maar een 4 GB harddisk gebruikt), Route 66 draait echter als een zonnetje. Dankzij dit forum wist ik dat TomTom niet ging werken maar Route 66 wel.

[ Voor 56% gewijzigd door xahmol op 04-12-2006 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een telefoon met geintegreerde gps-ontvanger, vind ik handiger dan een externe via bluetooth.
De enige telefoon zonder touchscreen, maar wel met een gps-ontvanger is volgens mij de nokia N95. Deze is helaas vrij duur, en heb ik nog niet i.c.m. een t-mobile abonnement gevonden. Waarschijnlijk zal ik dan toch aan een touchscreen moeten, de keuze is dan nog steeds gering. De T-mobile MDA III compact is dan de beste optie.
Als iemand een andere telefoon weet met gps-ontvanger en zonder touchscreen hoor ik het graag.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

had motorola niet een gsm_met_gps?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:28:
had motorola niet een gsm_met_gps?
Ik denk dat je de Motorola A720 bedoeld, maar het lijkt erop dat die niet meer wordt verkocht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:36:
Ik ben op zoek naar een telefoon met geintegreerde gps-ontvanger, vind ik handiger dan een externe via bluetooth.
De enige telefoon zonder touchscreen, maar wel met een gps-ontvanger is volgens mij de nokia N95. Deze is helaas vrij duur, en heb ik nog niet i.c.m. een t-mobile abonnement gevonden. Waarschijnlijk zal ik dan toch aan een touchscreen moeten, de keuze is dan nog steeds gering. De T-mobile MDA III compact is dan de beste optie.
Als iemand een andere telefoon weet met gps-ontvanger en zonder touchscreen hoor ik het graag.
ik heb een Nokia N73 met tom tom via een externe GPS ontvanger werkt perfect ok niet alles in 1 maar dat ding is klein en werkt 10 uur op een accu dus lekker belangrijk :) indien nodig kan je hem opladen via USB, sigaretten aansteker van de auto en het stopcontact geen probleem dus!

het heeft ook voordelen je accu gaat langer mee :) verder vermoed ik (vermoeden dus geen feit) dat die externe GPS muizen beter zijn heb zelf de adapt 750 bladiebla en dat is er een met een sirf III chipset en die is super goed! betwijfel of de N95 in de buurt komt van de snelheid en ontvangst >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:49:
[...]

ik heb een Nokia N73 met tom tom via een externe GPS ontvanger werkt perfect ok niet alles in 1 maar dat ding is klein en werkt 10 uur op een accu dus lekker belangrijk :) indien nodig kan je hem opladen via USB, sigaretten aansteker van de auto en het stopcontact geen probleem dus!

het heeft ook voordelen je accu gaat langer mee :) verder vermoed ik (vermoeden dus geen feit) dat die externe GPS muizen beter zijn heb zelf de adapt 750 bladiebla en dat is er een met een sirf III chipset en die is super goed! betwijfel of de N95 in de buurt komt van de snelheid en ontvangst >:)
Hoe voedt de externe gps-ontvanger zich? En ik neem aan dat het via bluetooth wordt verbonden met je nokia. Kun je dan ook nog een bluetooth headset verbinden, dus 2 bluetooth devices tegelijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:55:
[...]

Hoe voedt de externe gps-ontvanger zich? En ik neem aan dat het via bluetooth wordt verbonden met je nokia. Kun je dan ook nog een bluetooth headset verbinden, dus 2 bluetooth devices tegelijk?
GPS adapter werkt 10 uur op 1 lading maar hij kan ook aangesloten worden op voedingsbron (USB, sigaretten aanteker of netspanning) hij verbind inderdaad via bluetooth (werkt perfect) of hij dan ook een bluetooth headset kan verbinden zou ik niet weten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:58:
[...]

GPS adapter werkt 10 uur op 1 lading maar hij kan ook aangesloten worden op voedingsbron (USB, sigaretten aanteker of netspanning) hij verbind inderdaad via bluetooth (werkt perfect) of hij dan ook een bluetooth headset kan verbinden zou ik niet weten
Dit gaat voor mij niet werken, wil mijn telefoon altijd kunnen opladen in mijn auto, en dus niet een gps adapter in mijn sigaretten aansteker. En telefoons die een dubbele bluetooth verbinding aankunnen zijn, na wat ik overal gelezen heb, schaars. Ik zoek weer verder, mijn eisen blijken lastig....

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:49:
[...]
verder vermoed ik (vermoeden dus geen feit) dat die externe GPS muizen beter zijn heb zelf de adapt 750 bladiebla en dat is er een met een sirf III chipset en die is super goed! betwijfel of de N95 in de buurt komt van de snelheid en ontvangst >:)
Een mda compact III gebruikt ook een sirf III chipset, dus dat werkt nagenoeg gelijk. M.i. is het voordeel van een alles in één combinatie dat je maar één kabeltje hebt voor de voeding ipv twee.
Zelf geef ik de voorkeur aan een losse muis om totaal andere beweegredenen:
  • Je kunt de muis ergens plaatsen waar je beter bereik hebt. (ik weet niet of dat nog noodzakelijk is met een sirf III set.
  • Er kan veelal makkelijker een gps antenne op worden aangesloten.
  • Na het opladen van een gps muis werkt deze over het algemeen 10 - 12 uur, en sommige zelfs met gemak 20 uur. Je kan dan met je telefoon middels bluetooth enige tijd navigeren zonder op te laden. De vraag is dan natuurlijk alleen, wat verbruikt meer stroom, een interne gps module, of continu bluetooth verkeer. (Deze optie is vooral belangrijk als je GPS veel gebruikt waar niet direct een oplaadpunt aanwezig is. Denk bijv. aan wandelen etc.)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:36:
De enige telefoon zonder touchscreen, maar wel met een gps-ontvanger is volgens mij de nokia N95.
Zie dit topic: "Het toestel komt in het eerste kwartaal van 2007 op de markt".

Dat je hem nog niet kan vinden kan dus kloppen ;)

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:53

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:13:Dit gaat voor mij niet werken, wil mijn telefoon altijd kunnen opladen in mijn auto, en dus niet een gps adapter in mijn sigaretten aansteker.
Er bestaan splitters voor sigarettenaanstekers hoor: klik

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:55:
[...]
Bij de Nokia N-series (N70, N80, N73) in ieder geval geen probleem, werkt hier prima (N70, nokia bluetooth carkit + bluetooth gps).

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Als je een bredere keus wilt dan kun je beter voor route 66 gaan, tomtom is erg beperkt in de ondersteuning van telefoons die net een afwijkende resolutie hebben en dat zijn er wel een paar.
Pagina: 1