[XP] Unmountable Boot Volume

Pagina: 1
Acties:

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo mede-tweakers :)!

ik heb een probleem; mijn computer freeze'de gisteren (nog nooit gehad :? ), en na een herstart krijg ik in een flits een BSOD met 'Unmountable_Boot_Volume'. Nou heb ik ff gezocht, en ik moet dus de computer opstarten met de WinXP-cd, en dan naar de herstelconsole gaan. Alleen één probleem: De optie 'R' kan ik niet kiezen in het Welkomst-menu. Waarschijnlijk omdat de C: schijf als leeg wordt gezien. (Hij zegt namelijk 8MB in gebruik te hebben, de rest is vrij, terwijl hij helemaal vol is..)

Wie kan me helpen :'( ?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

de R optie zit later in de installatie.. Iets verder gaan en dan zie je vanzelf de optie voor recovery console. :-)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iets zegt je dat je harde schijf kaduuk is ;)

Dat deed mijn ook toen ie naar de haaien was.

Als je hem wilt formateren blijf ie wss hangen ofzo.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• gangsterjoey
Devion schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:22:
de R optie zit later in de installatie.. Iets verder gaan en dan zie je vanzelf de optie voor recovery console. :-)
Ik heb maar 1 optie, alleen op welke schijf ik XP wil installeren.. als ik er dan een uitkies, vraagt hij om te formatteren, maar dat wil ik niet :)! Ben nou bezig hem in een andere pc te hangen, ff kijken of ik hem dan wel kan benaderen.

|| Specs ||

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Ik heb maar 1 optie, alleen op welke schijf ik XP wil installeren.. als ik er dan een uitkies, vraagt hij om te formatteren, maar dat wil ik niet :)!
Dan denk ik dat je HDD wel eens een beetje aan gort kan zijn. En inderdaad gooi hem even in een andere pc - kijk wat er gebeurt. Kan zijn dat hij nog met inaccessable aankomt of dat bij het openen van de schijf in explorer hij vraagt om te formatteren...

• gangsterjoey
Heb een nieuwe schijf gekocht, die geformatteerd, winXP op geïnstalleerd, wat later die 'kapotte' erbij ingehangen, en na een restart van de computer met CHKDSK kan ik daar ook weer gewoon in :) !

Is er nou een makkelijke manier om alle bestanden etc over te zetten, aangezien de nieuwe gelijk een grotere is :P ?

Iedereen bedankt voor de snelle reacties!

|| Specs ||

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

gangsterjoey schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:42:
Heb een nieuwe schijf gekocht, die geformatteerd, winXP op geïnstalleerd, wat later die 'kapotte' erbij ingehangen, en na een restart van de computer met CHKDSK kan ik daar ook weer gewoon in :) !

Is er nou een makkelijke manier om alle bestanden etc over te zetten, aangezien de nieuwe gelijk een grotere is :P ?

Iedereen bedankt voor de snelle reacties!
Control C Control V?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
je vergeet control A :P

1) laat verborgen mappen zien, selecteer alles behalen windows en je pagefile, en de documents & settings niet (kan je later nog doen)
2) rest *knippen*
3) plakken op new disk
4) ga naar de doc's & settings, browse naar je username, open "mijn documenten"
5) selecteer allles
6) knippen
7) in je mijn documenten van C zetten :), op oude hdd files deleten als je alles hebt, en je hebt 2 hdds ;) O-) :D

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dutch2007 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:57:
[...]

je vergeet control A :P

1) laat verborgen mappen zien, selecteer alles behalen windows en je pagefile, en de documents & settings niet (kan je later nog doen)
2) rest *knippen*
3) plakken op new disk
4) ga naar de doc's & settings, browse naar je username, open "mijn documenten"
5) selecteer allles
6) knippen
7) in je mijn documenten van C zetten :), op oude hdd files deleten als je alles hebt, en je hebt 2 hdds ;) O-) :D
En evt fixboot & fixmbr ;)

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

deze foutmelding los je op door in recovery console te doen:

fixmbr
fixboot
chkdsk -r

na 2 uur is-ie klaar met checkdisken. typ dan in:

exit

pleur de windows cd uit je pc en gaan met de banaan!

Coding 4 Fun!

Pagina: 1