Toon posts:

[SQL 2005] Simpele select

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van een view een aantal kolomen samen nemen:

SELECT Relatienummer, Naam, Regio, Straat + ' ' + Huisnummer As Adres, Huisnummertoevoeging, Postcode, Plaats FROM

Alleen krijg ik dan de volgende fout:

Msg 8114, Level 16, State 5, Line 1
Error converting data type varchar to numeric.

Ik snap het niet. Ik heb altijd met + ' ' + kunnen werken om kolomen samen te voegen. Google heeft nog niet kunnen helpen.

Als ik de select statment zonder + ' ' + maar , gebruik dan werkt het prima.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

huisnummer numeric? converteer die dan eerst naar varchar. Anders probeert mssql straat en ' ' naar numeric te casten, wat niet gaat lukken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Als je de foutmelding goed leest, zal je begrijpen dat je ergens een varchar (alfanumeriek) in een numeriek veld wilt stoppen.
Aangezien ik hier in de geposte code nergens zie dat je zoiets wil doen, denk ik dat het toch nog ergens anders zit.
Je kan natuurlijk altijd eens proberen om Huisnummer eerst naar een varchar te casten/converten (CAST / CONVERT).

Ergo, dit is een 'probleem' waar je toch zelf eerst eens even eea kunt proberen om het zelf op te lossen.
Het is niet de bedoeling van GoT om voor ieder probleem direct een topic te openen; het is de bedoeling dat je eerst zelf eens eea uitzoekt.
daarnaast is dit ook geen Development Tools probleem

[ Voor 17% gewijzigd door whoami op 04-12-2006 13:49 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.