Toon posts:

[debian] update libc6 en/of kernel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer java te installeren op m'n linux computer, maar die zegt dat ik eerst rpm moet installeren. Dus ik:
apt-get install rpm

Dan krijg ik:
You might want to run `apt-get -f install' to correct these:
Sorry, but the following packages have unmet dependencies:
libc6-dev: Depends: libc6 (= 2.3.6.ds1-8) but 2.3.5-12.1 is to be installed

Dus ik installeer libc6:
apt-get install libc6

Dan krijg ik:
Preparing to replace libc6 2.3.5-12.1 (using .../libc6_2.3.6.ds1-8_i386.deb) ...
WARNING: This version of glibc requires that you be running
kernel version 2.4.1 or later. Earlier kernels contained
bugs that may render the system unusable if a modern version
of glibc is installed.
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libc6_2.3.6.ds1-8_i386.deb (--unpack):

Dus ik update m'n kernel (nu: "Linux 2.2.20-idepci #1 Sat Apr 20 12:45:19 EST 2002 i686 GNU/Linux")

Dus:
apt-get -f upgrade

Dan krijg ik:
Preparing to replace libc6 2.3.5-12.1 (using .../libc6_2.3.6.ds1-8_i386.deb) ...
WARNING: This version of glibc requires that you be running
kernel version 2.4.1 or later. Earlier kernels contained
bugs that may render the system unusable if a modern version
of glibc is installed.
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libc6_2.3.6.ds1-8_i386.deb (--unpack):

Nu zit ik met een probleem, een update van libc6 kan ik niet doen omdat ik geen 2.4 kernel heb en een update van de kernel kan ik niet doen omdat ik geen geupdate kernel heb? (erg wazig)

Weet iemand wat ik nu kan doen?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar zie je dat je de kernel niet geupdate krijgt? Als je nu een 2.2 kernel hebt is het nog niet genoeg om die nieuwe glibc te installeren.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

apt-get -f install kernel-image-2.4
zou volgens mij wel moeten helpen, eventueel in combinatie met libc. :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost :)
Ik heb met source.list bestand verwijderd, daarna apt opnieuw geconfigureerd zodat hij alles uit "stable" haalde (dat was unstable/testing). En daarna kon ik rpm gewoon installeren. Vraag me maar niet waarom. Daarna werkte rpm niet en zei dat ik alien moest gebruiken, dus toen alien gebruikt om de rpm naar deb om te zetten en vervolgens de deb geinstalleerd. Daarna werkte java -version niet, bleek dat alle systeem jars nog in .pack bestanden zaten, dus die heb ik met unpack200 geunpackt en nu doet java het ook. Ik had gehoopt dat het allemaal wat makkelijker was 8)7

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

Als je testing of unstable draaide, waarom gebruikte je dan niet gewoon de Debian Java packages? Dan heb je geen geklooi, en geen risico om dpkg in de war te helpen met rpm. En vanwaar die antieke kernel? Dat is nogal een rare combinatie met bleeding edge software.

Voor stable zijn er ook nog de blackdown java debs, en ook in dat geval zou een recentere kernel geen kwaad kunnen ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Iets met 2.2.20 bootfloppies ooit met potato of woody zijn begonnen en vervolgens halverwege hier en daar wat dist-upgraden ofzo. Bij een nieuwe distro hoort nou eenmaal ook een nieuwe kernel. Die bak zou als productiemachine iig allang geroot zijn via gaten in de kernel.

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:42:
Als je testing of unstable draaide, waarom gebruikte je dan niet gewoon de Debian Java packages? Dan heb je geen geklooi, en geen risico om dpkg in de war te helpen met rpm. En vanwaar die antieke kernel? Dat is nogal een rare combinatie met bleeding edge software.

Voor stable zijn er ook nog de blackdown java debs, en ook in dat geval zou een recentere kernel geen kwaad kunnen ;)
Ik heb een keer in een grijs verleden debian geinstalleerd en toen apache, samba en wat databases en die gebruik ik nu al jaren, werkt nog steeds goed. Ik zeg maar altijd als alles het doet ga er dan niet aan rommelen. En bovendien het is een lokale computer waar niemand op kan.
De java van sun is mij wat betrouwbaarder anders krijg je te maken met eventuele bugs/features van die java dingen op linux. Die van sun installeer je en dan doet alles het netzoals op windows. ;)
Pagina: 1