[XP] Mega veel ip-connecties bij surfen

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem, dat ik sinds gisteren avond eigenlijk merk.

Het probleem lijkt zich sowieso voor te doen als ik op de frontpage van tweakers surf. Bij andere pagina's heb ik het nog niet gehad.

Zodra ik dus de frontpage open verschijnt in netstat een lijst van ongeveer 30x tweakers.net http verbinding. De site laadt niet optimaal en in mijn router kom ik na een paar keer heen en weer klikken op de maximale verbindingen van 512 actieve TCP verbindingen :?
Ik kan dan niet eens pingen naar mijn modem.

Uiteraard zijn er geen p2p programma's actief. Het komt dus echt pas met surfen.

Op mijn 2e pc heb ik hier helemaal geen last van. Ik heb gescant op virussen en ad/spyware, maar deze vinden helemaal niets.
Webinstellingen herstellen had geen nut.

Waar/hoe zou ik de oorzaak kunnen vinden ?

Browser is IE6
OS is up to date (XP pro SP2)

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-12-2006 13:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

IE (e.d.) gaat extra connecties openen (max 3 of 5 dacht ik) om plaatjes en bijv. de stylesheet op te halen. Deze verbindingen blijven altijd nog even half open. Het lijkt er dus op dat je timeout op deze verbindingen erg lang openstaat.

Imho ik zou proberen om even met een proggie zoals TCPOptimizer de netwerk settings te 'defaulten''.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Hmm, dat heb ik dus even gedaan, maar helaas blijft het probleem. Met Firefox heb ik het probleem niet. Lijkt dus alsof er toch iets kwaadaardigs zit, of dat er een of andere registry is die niet lekker staat.

4015Wp west (Dordrecht)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

www.tweakers.net hoort ook een redirect te krijgen naar tweakers.net

Intentionally left blank

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
crisp schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:00:
www.tweakers.net hoort ook een redirect te krijgen naar tweakers.net
Ik zie hem inderdaad zowel in FF als in IE naar tweakers.net gaan, dus denk dat het daar niet echt mee te maken heeft :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 20:34
<onzinnige opmerking>
Ik heb nog zo gezegt, je kán software niet OC'en, dan gebeuren gekke dingen! :P
</onzinnige opmerking>

Heb je al een andere site geprobeerd met redirect? Ik denk iig dat het handig is het probleem met een andere site te reproduceren, wellicht dat dat meer kan zeggen over de oorzaak...
Pagina: 1