Toon posts:

[XP] Profiel laad niet - te weinig opslagruimte*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb net een pc omgebouwd met nieuwe onderdelen (allemaal 2e hands):
mobo: asus k8v se deluxe
proc: amd athlon 64 3000+
512MB geheugen
harde schijf: WD 20 gig

dit draaide allemaal dus heb ik win xp home geinstalleerd. dit werkte ook, maar nu kan ie opeens het profiel niet meer laden en gaat ie een standaardprofiel proberen te laden. hierbij loopt ie vast (het welkomsscherm dus). de reden hiervoor noemt ie: te weinig opslagruimte.
gek, want de laatste keer dat ik keek was nogmaar een kwart van de 20 gig vol.

iemand hier een verklaring of oplossing voor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens in je eventlog of er nog bijzondere zaken in staan? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:46:
Kijk eens in je eventlog of er nog bijzondere zaken in staan? :)
en waar vind ik die log? want er komt alleen een venstertje met de mededeling dat ie het profiel niet kan laden, en het standaardprofiel niet kan laden, dan telt ie af van 30 waarna dat venstertje verdwijnt (of ik druk direct op OK)
maar daarna blijft ie op het welkomsscherm hangen

edit: als ik hem een kwartier zo laat staan komt ie nog tot de bureaubladachtergrond, verder komt ie echt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 16:15 ]

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 19:20
'k heb op me stage helaas te weinig rechten :(

maar je kan er komen dmv:
Deze Computer, rechtermuisknop;
"Beheren" selecteren;
vervolgens zul je ergens in het lijstje de logs zien staan, welke precies weet ik niet maar ik vermoed dat je dit wel kan vinden :)

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
Dat zal dus niet zomaar werken aangezien hij niet in Windows kan komen en dus niet op Deze computer kan klikken :P Maar je kunt het wel proberen via veilige modus? (Voordat je dat Win XP logo met balkje krijgt op F8 rammen en in zo'n menu veilige modus kiezen) Misschien kun je op deze manier wel het logboek er voor toveren met hierboven beschreven methode...

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 19:20
Mr. Inspire schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:27:
Dat zal dus niet zomaar werken aangezien hij niet in Windows kan komen en dus niet op Deze computer kan klikken :P Maar je kunt het wel proberen via veilige modus? (Voordat je dat Win XP logo met balkje krijgt op F8 rammen en in zo'n menu veilige modus kiezen) Misschien kun je op deze manier wel het logboek er voor toveren met hierboven beschreven methode...
Lange dag op 't werk :> k vergeet ook wel eens iets :)

Als je in veilige modus kan komen zonder gezeik over profielen zou het mogelijk moeten zijn om de logs te bekijken.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb je al eens geprobeerd met e administrator aan te melden?
Waarschijnlijk is je disk wel degelijk vol (of corrupt), dus kan je het probleem makkelijk verhelpen door wat files te deleten, ofwel door als adm in te loggen, ofwel door dmv een anders OS te booten (DOS, Linux,...)

edit: vieilieg modus werkt :? kijk dan eens in veilige modus naar je diskspace :)

[ Voor 13% gewijzigd door the_stickie op 04-12-2006 16:32 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Als je nu eerst eens in veilige modus gaat kijken of hij de schijf daar vol ziet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Check eerst maar eens het geheugen en hd met de daarvoor bestemde test tooltjes, klinkt alsof je Windows ergens corrupt door is geraakt.

Verwijderd

Topicstarter
ok, veilige modus gedaan
mijn eigen account laad nog steeds niet

(geeft nog steeds die error: windows kan het gebruikersprofiel niet laden, maar heeft de aanmelding vortgezet met het standaardprofiel van dit systeem. detail: onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze opdracht te verwerken)

blijkbaar was er nog een account (die ik dus nooit heb gemaakt) namelijk : administrator
die laad wel.
heb in het logboek gekeken:
stonden veel fouten in, alleen al voor vandaag, dus allemaal tijdens mislukte opstarten gemaakt.
verreweg de meeste fouten waren van "disk" met de beschrijving: beschadigd blok in het apparaat
zie screenshot:Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.struyk/fout.GIF
een gedeeltelijkt kapotte harde schijf?

edit: en de harde schijf staat voor 8.28 GB vol van de 20 GB, genoeg ruimte zou je zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 17:11 ]

Verwijderd

Kieper die schijf maar al snel weg...

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-03 21:47
Ik zou eens een tooltje van de fabrikant van je harde schrijf draaien, om te kijken hoe ernstig het probleem is, maar het klinkt best wel ernstig. Als je deze harde schrijf tweedehands van iemand heb gekocht, zou ik maar eens heel boos teruggaan, want deze is denk ik gewoon kapot.

Verwijderd

Topicstarter
ok ligt dus inderdaad duidelijk aan de harde schijf
maar wel een maar een klein stukje: hij laad windows nl wel op een andere account (loopt daar ook wel zo nu en dan vast als ie iets van de hd vraagt)
dus gedeeltelijk stuk
kan je niet op een of andere manier alleen die kapotte sectoren uitschakelen op een schijf zodat ie daar omheen werkt?
ik draai zometeen na het eten wel even de diagnosis tool van westerd digital...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kapotte sectoren kunnen ook komen door kapote lagers, leeskop, of zelfs stof. Oftwel, het kan dus alleen maar verergeren, ook al schakel je huidige blocks uit/af. (checkdsk /r uit mijn hoofd).

Maar het advies blijft, koop een nieuwe schijf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga morgen een nieuwe schijf kopen,
bedankt voor de adviezen allemaal!
ps. de kapotte schijf verklaart (waarschijnlijk) ook:
- het soms niet detecteren van de schijf door de bios bij het opstarten
- het incidenteel getik in de kast (alsof een relais aan en uit gaat)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:04:
ok ik ga morgen een nieuwe schijf kopen,
bedankt voor de adviezen allemaal!
ps. de kapotte schijf verklaart (waarschijnlijk) ook:
- het soms niet detecteren van de schijf door de bios bij het opstarten
- het incidenteel getik in de kast (alsof een relais aan en uit gaat)
klopt :)
Pagina: 1