Eeuwige discusies MS versus Apple

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 17:57
Erger me erg aan het feit dat in bijna elk topic dat over Apple/OSX gaat meteen de discussie weer moet losbarsten welk systeem nou beter is MS of Apple. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit vervelend en OFF-TOPIC vindt. Is het misschien een idee om het in de beschrijving van de policy dit fenomeen met naam te verbieden? Als iemand echt wil discuseren over MS versus Apple moet hij of zij maar een specifiek alleen daar voor bedoelt draadje starten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik heb zelf gemerkt dat bij elke discussie hierover er genoeg regels in de policy staan die dit in goede banen leiden. Zo is flamen niet toegestaan, is off-topic niet gewenst, en kan men indien noodzakelijk op het handje drukken om een modje erbij te halen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Ik geef maar als voorbeeld dit draadje...
[reageer] Gepost door Bo-oz - maandag 4 december 2006 12:54 - Score: 2 (Informatief)
Ik vind de nieuwste update die nu in de apple pijplijn zit wel weer heel innovatief! Het zogenaamde "Time Machine" is weer zeer nieuw op het gebied van roll-backs en herstelpunten, leuk om eens de demonstratie te bekijken, ik was "zeer impressed"!

http://www.apple.com/nl/macosx/leopard/timemachine.html

[reageer] Gepost door Carbon - maandag 4 december 2006 12:58 - Score: 2 (Grappig)
Vista is in veel opzichten, vooral grafisch, superieur boven de OSX visualistie

Aero ofwel 3D desktop composition m.b.v. de GPU zit al in OSX sinds versie 10.2 (2002).

Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
In bijna elk topic dat maar iets te maken heeft met Apple computers of software komen dit soort replies voor. Naar mijn idee heeft dit maar heel weinig met het topic te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt het dus over de frontpage zo te zien en niet over het forum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Oeps... Ja in dit geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Tja, in een artikel over MS (en Windows meer specifiek dan) wordt er ook direct over OSX en Linux begonnen.
Da's de eeuwige discussie, dat kan je volgens mij niet echt stoppen (al erger ik me ook aan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Merijn70 schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:59:
Ik geef maar als voorbeeld dit draadje...

[...]

In bijna elk topic dat maar iets te maken heeft met Apple computers of software komen dit soort replies voor. Naar mijn idee heeft dit maar heel weinig met het topic te maken.
je post reacties op een frontpage artikel.... daar is een moderatiesysteem welke het mogelijk maakt dat de gebruiker s zelf ook een oordeel over de reacties kunnen geven, en daarbij dan zelf aangeven welke argumenten ze wel een beetje uitgekaauwd vinden of niet ...

Als je van mening bent dat dat moderatiesysteem niet voldoet en bv specifieke reacties kunt aangeven die verkeerd gemodereerd worden, zou ik de thread daarheen kunnen moven (als dat je wens ten minste is)..
Het is echter niet aan anderen om verder 'veranderingen' te maken aan de argumenten die mensen zelf opnoemen, ik denk ook niet dat je kunt stellen dat een beleid zou moeten bepalen welke zaken er wel of niet aan de orde 'mogen' komen

Op het forum zijn dit soort zaken meestal minder belangrijk...
Bij gewone vragen en probleempjes kan het soms zijn dat mensen met onterechte 'op- en aanmerkingen komen, over MS Windows, Mac OS, of Linux vergeleken tov aelkaar... waar de TS aar niet om vraagt..
daartegen wordt meestal ook opgetreden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het komt er vaak op neer dat de meeste mensen er niet in slagen een product op z'n eigen waardete beoordelen maar het altijd moeten vergelijken met iets anders.
Apple rulez, daar zijn voldoende argumenten voor te vinden maar om 1 of andere manier moet men er perse MS bij betrekken. Probleem is echter dat MS op z'n eigen gebieden ook rulez doet. Dan blijft alleen het hopeloze appels/peren vergelijken over en weet nog steeds niemand waarom Apple of MS rulez doch wel waarom Apple/MS zuigt. Da's IMHO jammer.
ecteinascidin schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:13:
Je kan volgens mij op 2 manieren dingen posten:
[hogere moderatiekunde]
Je kan namelijk zowel defensief als offensief posten.
Defensief posten betekend in dezen dat je je eigen overwegingen verkoopt, motiveert en opschrijft. Daarbij haal je de kernpunten van je eigen ervaringen aan en dat hang je op een kapstok van argumenten die allen gebaseerd zijn ter ondersteuning van je eigen standpunten.
Offensief posten heeft hetzelfde doel, namelijk je eigen standpunt verdedigen, maar gebruikt als middel een mengeling of uitsluitend argumenten om de tegenstander omlaag te halen. Een discussie winnen is zoiets als een voorsprong halen op de ander dwz je eigen vooruitgang (defensief) is hetzelfde als de achterstand van de ander (offensief).

Defensieve users zijn buitengewoon kwetsbaar (zeker omdat 95% van de moderatoren dat niet eens herkent) maar hebben wel mooiere posten in het algemeen. Niet in de laatste plaats omdat ze zich met hun eigen standpunt bezig houden en daarmee alle mogelijke standpunten in hun waarde laten. Dit soort posten komen bijna altijd op+3/+4 terecht.

[ Voor 54% gewijzigd door Delerium op 04-12-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tikje richting Tweakers.net Moddereter Forum aangezien het over de reacties op de frontpage gaat :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1